بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف

  • خانه / بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف

بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف

بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف ؛ میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که از آن برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه‌های بتنی استفاده می‌کنند، زیرا بتن در برابر نیروهای کششی تحمل خوبی ندارد و برای پوشش این ضعف بتن، باید از میلگرد استفاده کرد. از لحاظ ظاهری و نوع بسته‌بندی، دو نوع میلگرد شاخه‌ای و کلاف در بازار یافت می‌شود.

بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف

میلگرد کلاف 

بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف ؛ همانطور که ذکر شد ما دو نوع میلگرد شاخه‌ای و کلاف داریم، وایررود یا همان میلگرد کلاف همانگونه که از نامش پیداست به صورت کلاف در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد؛ این نوع میلگرد مصارف زیادی در صنعت ساختمانی دارد و در دو دسته ساده و آجدار قابل رؤیت است.

انواع میلگرد کلاف و کاربرد آن

ساده: کلاف ساده نیز مثل میلگرد ساده با استاندارد A1 تولید می‌شود؛ ما چهار دسته میلگرد ساده داریم که معمولا از سایز 5.5 تا 10 در بازار یافت می‌شود، البته سایزهای بالاتر را نیز می‌توان به تولیدکنندگانی که در ادامه نام برده می‎شود، سفارش داد. میلگردهای ساده‌ای نیز تحت عنوان مفتول وجود دارند که با سایزهای 5.5 تا 8 و استانداردهای RST34 و RST37 تولید می‌شوند.

  • میلگرد کلاف ساده سایز ۵٫۵ با استاندارد RST34
  • میلگرد کلاف ساده سایز ۶٫۵ با استاندارد RST34
  • میلگرد کلاف ساده سایز ۸ با استاندارد RST34
  • میلگرد کلاف ساده سایز۱۰ با استاندارد RST34

دسته‌بندی دیگری نیز برای میلگرد کلاف ساده وجود دارد که براساس کربن موجود در آن است:

کم کربن

این نوع از میلگرد به خاطر کربن کمی که دارد قابلیت کشش‌پذیری آن بالا است. و همچنین قابلیت این را دارد که نورد سرد شود، جوش‌پذیری و چکش‌خواری نیز از دیگر قابلیت‌های این نوع میلگرد است. و در دسته میلگرد کلاف ساده قرار می‌گیرد.

کربن متوسط

نوع دیگر کلاف ساده کربن متوسط است که همانطور که گفته شد، این نوع نیز با استاندارد A1 تولید می‌شود. قیمت این نوع میلگرد، از حالت آجدار آن ارزان‌تر است. این نوع میلگرد کلاف در صنعت تایر و انواع فنرها استفاده می‌شود.

الکترود جوش

یک نوع کلاف ساده دیگر نیز وجود دارد که با استاندارد USD7 تولید می‌شود که به عنوان الکترود جوشکاری کاربرد دارد.

آجدار

این نوع میلگرد به دو دسته‌ی A2 و A3 تقسیم می‌شود و دارای آج‌های مشابه نوع میلگرد A2 و A3 بوده و عموما از نوع کلاف ساده با مشخصات مشابه گران‌تر است.

بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف

فرایند تولید میلگرد کلاف

مواد اولیه تولید میلگرد کلاف، بیلت است و همچنین این نوع میلگرد به روش نورد گرم تولید می‌شود، شمش‌های فولادی را در کوره‌های با حرارت ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌گرم و سپس به بخش رافلینگ منتقل می‌کنند. به طور کلی مفتول در دسته محصولات نیمه آماده قرار دارد و از آن برای ساخت سیم به عنوان محصول نهایی استفاده می‌کنند و همانطور که گفته شد، با روش نورد بیلت و شمش در کارخانه تولید می‌شود. این محصول نیمه نهایی را پس از کشش سرد به سیم تبدیل می‌کنند. از میلگرد کلاف به عنوان مواد اولیه تمامی مفتول‌های خاص صنعتی، گالوانیزه و آرماتوربندی استفاده می‌کنند.

کاربرد انواع میلگرد کلاف

از میلگرد کلاف در صنعت ساختمان(خرپا و تیرچه)، برای تولید میخ، پیچ و پرچ، زنجیر فلزی، سیم بکسل، صنایع الکترود و جوشکاری، برای تولید انواع حصار و فنس، سیم خاردار، مفتول جوش و خوش تراش استفاده می‌شود.

میلگرد کلاف یک نوع میلگرد است که در قطعات بلند و با قطر بزرگی تولید می‌شود و به صورت کلاف یا حلقه شکل به فروش می‌رسد. این نوع میلگرد از جنس فولاد ساخته می‌شود و مزیت آن در افزایش قدرت و مقاومت بیشتر در مقایسه با میلگردهای معمولی است. کاربرد انواع میلگرد کلاف در صنایع مختلف به شرح زیر است:

صنایع ساختمانی

میلگرد کلاف در صنایع ساختمانی برای استفاده در ساخت ستون‌ها، بلندرها، پایه‌های پل و سایر اجزای سازه‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل مقاومت بالای آن در برابر نیروهای فشاری و کششی، میلگرد کلاف یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای سازه‌های بلند و بزرگ است.

صنایع دریایی

در صنایع دریایی، میلگرد کلاف به عنوان قطعات سازه‌ای برای ساخت کشتی‌ها، سد شکن‌ها، پل‌ها و سایر اجزای سازه‌های دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع نفت و گاز

میلگرد کلاف در صنایع نفت و گاز برای ساخت لوله‌ها، ستون‌ها، پایه‌ها و سایر اجزای مورد نیاز در این صنعت‌ها استفاده می‌شود. این صنایع به دلیل شرایط سخت و تنش‌های مکانیکی بالا، نیاز به محصولات با مقاومت بالا به نیروهای فشاری و کششی دارند که میلگرد کلاف با مزیت قابل توجهی در این زمینه به کار می‌رود.

صنایع خودروسازی

در صنایع خودروسازی، میلگرد کلاف به عنوان قطعه‌ای برای استفاده در قاب‌های خودرو و سایر بخش‌های مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد کلاف با توجه به مقاومت بالای آن در برابر نیروهای فشاری و کششی، برای افزایش ایمنی و قدرت خودروها بسیار مناسب است.

صنایع فولادسازی

در صنایع فولادسازی، میلگرد کلاف به عنوان محصول اصلی برای تولید میلگردهای آرماتور و سایر محصولات فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل، میلگرد کلاف به دلیل مزایایی مانند مقاومت بالا در برابر نیروهای فشاری و کششی، ساختار بلند و با قطر بزرگ، و قابلیت ارائه در انواع طول‌ها و قطرها، در صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی، دریایی، نفت و گاز، خودروسازی و فولادسازی استفاده می‌شود.

بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف

بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد کلاف ؛ مهم‌ترین تولیدکنندگان وایررود (میلگرد کلاف)

بزرگترین تولیدکننده میلگرد کلاف، شرکت ذوب آهن اصفهان است. و شرکت‌های فولاد نطنز، فولاد امیر کبیر کاشان و یزد احرامیان بدون ترتیب خاصی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. فولاد الیگودرز و پرشین فولاد آریانورد کوثر آریا نیز از دیگر تولیدکنندگان این نوع و میلگرد هستند. چند سالی هست که کشورمان در تولید وایررود به خودکفایی رسیده‌ است. حتی می‌توان گفت امروزه تولیدکنندگان میلگرد کلاف نه تنها از پس نیاز داخلی به راحتی برمی‌آیند، حتی نیاز کشورهای همسایه به این نوع میلگرد را نیز برطرف می‌کنند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button