تفاوت لوله های سیلندری H8 و H9

  • خانه / تفاوت لوله های سیلندری H8 و H9

تفاوت لوله های سیلندری H8 و H9

تفاوت لوله های سیلندری H8 و H9 ؛ لوله سیلندری نوعی لوله فولادی که از آلیاژ ST52 تولید می‌شود. این لوله معمولاً به صورت مانیسمان (بدون درز) و در ضخامت‌های بالا به تولید می‌رسد. از نظر شکل ظاهری سطحی کاملاً صیقلی و براق داشته و تحمل فشار بالایی دارد. به همین دلیل است که دچار هیچ‌گونه نشتی نشده و در پروژه‌های مهم و حساس از آن استفاده می‌شود. از مزیت‌های این لوله می‌توان به وزن سبک، حمل و نقل سریع، جذب انرژی بهتر، استحکام بالا، اصطکاک کم و ضربه‌گیری مناسب آن اشاره کرد. اصطکاک کم این لوله به دلیل قطر پایین آن می‌باشد. لوله‌های سیلندری با تلورانس‌های مختلفی به تولید می‌رسند که معروف‌ترین آنها H8 و H9 است.

در ادامه تفاوت بین لوله های سیلندری H8 و H9 را شرح می دهیم. اما پیش از آن به توضیح مختصری از هرکدام از این محصولات خواهیم پرداخت:

لوله سیلندری با تلرانس H8

ضخامت این لوله‌ها بالاست و برای ساخت جک‌های هیدرولیک استفاده می‌شود. برای ساخت این نوع لوله سیلندری از روش کشش سرد استفاده می‌شود، به همین دلیل محصول نهایی قدرت تحمل فشار بسیار بالایی دارد. سطح داخلی لوله کاملاً صاف و یکنواخت و صیقلی است و برای مصارف مختلف، در ابعاد متفاوتی به تولید می‌رسد. این لوله از داخل سنگ خورده است. به همین دلیل برای ساخت جک‌های صنعتی، هیدرولیک و پنوماتیک مناسب می‌باشد. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به ساخت جک‌های بالابری و آسانسوری، جک‌های صنعتی، جک جرثقیل‌های سنگین و سبک و… اشاره کرد.

لوله سیلندری با تلرانس H9

از دو روش سرمایشی و گرمایشی برای ساخت لوله‌های سیلندری H9 استفاده می‌شود. این لوله‌ها در مقایسه با لوله‌های مانیسمان، چگالی بیشتری دارند. همین عامل سبب گردیده تا در ضخامت‌های یکسان، فشار هیدرولیکی بیشتری را تحمل کند. داخل این لوله نیز سنگ خورده است. و در برابر هرگونه نشتی مقاوم است. از این لوله در صنایع مختلف مانند ساخت لیفتراک، بالابر، کامیون و کامیونت، پمپ‌سازی و آسانسورسازی استفاده می‌شود.

تفاوت لوله های سیلندری H8 و H9

این دو گرید لوله، از چند جهت با یکدیگر متفاوت هستند:

سایز لوله

لوله‌های H8 از سایز 35*45 تا سایز 350*500 میلی‌متر تولید می‌شوند و طول شاخه‌های آن از 4 تا 10 متر می‌باشد. لوله‌های H9 از سایز 25*30 تا 100*115 میلی‌متر به تولید می رسد. طول شاخه‌های آن بین 6 تا 8 متر است.

نحوه تولید

روش تولید لوله‌های H8 از طریق هونینگ‌کاری است، در حالی که لوله‌های H9 به روش سنگ‌زنی ساچمه‌ای تولید می‌شوند.

دقت در ساخت لوله

لوله‌های سیلندری H8 با روش سنگ‌زنی ساچمه‌ای تولید می‌شوند. سطحی کاملاً صاف و یکنواخت دارند. و هیچ پستی و بلندی در آنها دیده نمی‌شود. همین عامل سبب می‌گرددد که سختی لوله افزایش یابد. همچنین دوام بیشتری داشته باشد. در واقع می‌توان گفت دقت و حساسیت در ساخت لوله H8 بیشتر از لوله سیلندری H9 می‌باشد.

جمع‌بندی

تفاوت لوله های سیلندری H8 و H9 ؛ همانطور که قبلاً اشاره شد، به طور معمول لوله‌های سیلندری از آلیاژ فولادی St52 تولید می‌شوند. اما در برخی موارد از آلیاژ فولادی Sk22 نیز برای تولید آنها استفاده می گردد که بیشتر در تولیدات کشور چین این مدل دیده می‌شود. اما به طور کلی در مقایسه به لوله‌های مانیسمان دیگر، لوله‌های سیلندری دانسیته بیشتری دارند که همین عامل سبب افزایش چگالی و تراکم بیشتر در این لوله‌ها شده، بنابراین این لوله‌ها، توانایی تحمل فشار هیدرولیکی بیشتری دارند.

لوله‌های سیلندری برای انتقال روغن سیال بسیار کارآمد هستند،‌ چرا که نیروی فشاری به اطراف لوله را در هنگام عبور روغن، به صورت مساوی تقسیم می‌کنند. به این ترتیب فشار وارد شده به لوله به طور مساوی به همه نقاط لوله وارد شده و مقاومت کلی آن را بالاتر می‌برد. عامل دیگری که استفاده از این لوله‌ها را توجیه می‌کند، اصطکاک پایین آن است که سبب کاهش احتمال خوردگی، کاهش انسداد لوله و جلوگیری از کاهش راندمان لوله می‌شود. همچنین این لوله‌ها نسبت به انواع دیگر، قابلیت خم شدن بیشتری داشته و عایق‌کاری آنها ساده‌تر انجام می‌شود.

تفاوت لوله های سیلندری H8 و H9
آرتا استیل تهران

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضدزنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضدزنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button