تولیدکنندگان پروفیل در اصفهان

  • خانه / تولیدکنندگان پروفیل در اصفهان

تولیدکنندگان پروفیل در اصفهان

تولیدکنندگان پروفیل در اصفهان ؛ تولیدکنندگان پروفیل به واسطه کاربرد گسترده این مقطع فولادی در صنایع مختلف، در سراسر ایران مشغول فعالیتند. درواقع می‌توان گفت نیاز کشور به این مقطع، تا حد بسیار زیادی در داخل، برطرف می‌شود. برای بسیاری افراد این سوال ممکن است مطرح شود که اصلا پروفیل چیست؟ کلمه پروفیل، از معادل انگلیسی آن یعنی profile گرفته شده که به معنی مقاطع است. درواقع این کلمه به انگلیسی، همه مقاطع فولادی مانند نبشی، ناودانی، تیرآهن و … را در برمی‌گیرد.

اگر برای خرید پروفیل اقدام کرده باشید، حتما نام قوطی را نیز شنیده‌اید. در بازار ایران، پروفیل‌های چهارگوش توخالی با نام قوطی شناخته می‌شوند. قوطی درواقع به معنی پروفیل‌های مربع یا مستطیل شکل است که از فرمینگ ورق تولید می‌گردد.پروفیل‌ها در ابعاد، جنس و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. بدیهی است که هر کدام از این عوامل، قیمت پروفیل را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت پروفیل، کارخانه تولیدکننده آن است که علاوه بر قیمت، کیفیت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انواع دسته‌بندی‎‌های پروفیل

انواع مختلف پروفیل در ایران قابلیت تولید دارد و با مراجعه به بازار، شما با تنوع بسیار بالایی از این مقطع مواجه خواهید بود. از این‌رو و به جهت آشنایی بیشتر شما با این محصول، لازم دانستیم تا مختصری درباره انواع پروفیل صحبت کنیم. پروفیل با توجه ویژگی‌های مختلف آن، در گروه‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شود. به عنوان مثال از نظر نوع طراحی، در دو دسته باز و بسته و از نظر استحکام و جنس، در دو گروه توپر و توخالی قرار می‌گیرد.

اما مهم‌ترین دسته‌بندی پروفیل‌ها بر اساس نوع کاربرد آن‌هاست. مطابق با این معیار، می‌توان این مقطع را در دو گروه اصلی پروفیل ساختمانی و پروفیل صنعتی جای داد. به پروفیل‌های صنعتی که اغلب، استحکام، ابعاد و ضخامت بالاتری نسبت به نوع ساختمانی دارند، اصطلاحا پروفیل ستونی نیز گفته می‌شود. قیمت پروفیل صنعتی در بسیاری موارد، به دلیل وزن بالاتر آن، بیشتر از قیمت پروفیل ساختمانی است.

تولیدکنندگان پروفیل در اصفهان

توزیع استانی تولید پروفیل در ایران

با توجه به نمودار توزیع استانی تولیدکنندگان پروفیل در ایران، مشاهده می‌شود که تولید این مقطع فولادی تقریبا در سه استان تهران، مرکزی و اصفهان متمرکز شده است. در واقع این سه استان، بیشترین تولیدات پروفیل فولادی را با اختلاف زیادی نسبت به سایر استان‌ها، به خود اختصاص داده‌اند. همین موضوع ما را بر این داشت تا به معرفی معروف ترین تولیدکنندگان پروفیل در این سه استان بپردازیم.

تولیدکنندگان پروفیل در اصفهان

تولیدکنندگان پروفیل در اصفهان

پس از تهران، استان اصفهان به عنوان پیشگام در تولید انواع پروفیل شناخته می‌شود. گرچه اغلب تولیدکنندگان پروفیل فولادی در استان اصفهان، ظرفیت تولید کمتر از صدهزار تن دارند، اما در مجموع، حجم تولیدی این استان بسیار قابل توجه است. در ادامه درباره چند کارخانه پروفیل اصفهان بحث خواهد شد.

شرکت فولاد گستر حداد کچو

ساخت کارخانه فولاد گستر حداد در سال ۱۳۸۸ در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع آغاز شد و در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری کامل رسید. این کارخانه در شهرک صنعتی بزرگ رازی در شهرضا واقع شده است. مجموعه فولاد گستر با تولید روزانه حدود ۱۵۰۰ تن انواع لوله و پروفیل، پاسخگوی بخشی از نیاز کشور در تامین این مقاطع است. در حالت کلی، تولیدات کارخانه حداد، علاوه بر پروفیل، شامل انواع لوله فولادی و مفتول می‌گردد.

شرکت تعاونی فولاد علویجه

فاز اول این کارخانه در سال ۷۴ در شهرک صنعتی علویجه با ظرفیت ۱۲۰۰۰ تن پروفیل به احداث رسید. در سال ۷۷، فاز دوم کارخانه با هدف افزایش ظرفیت به ۴۲۰۰۰ تن راه اندازی شد. در سال ۸۵ با راه اندازی خط تولید جدید، ظرفیت این مجموعه به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یافت. این کارخانه با تولید لوله‌های صنعتی، قوطی‌های مستطیل و مربع، پروفیل درب و پنجره و پروفیل باز، از برترین تولیدکنندگان لوله و پروفیل کشور محسوب می‌شود.

شرکت نیکان پروفیل اصفهان

راه اندازی کارخانه پروفیل نیکان اصفهان، به سال ۱۳۷۴ بازمی‌گردد. این مجموعه دارای شش خط تولید پروفیل و دو خط برشکاری ورق آهن است که به تولید بیش از ۲۵ نوع محصول فولادی، با ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن می‌پردازد.

قوطی و پروفیل نیکان شامل موارد زیر می‌شود:

  • انواع پروفیل در ضخامت‌های ۲ و ۲.۵
  • پروفیل ستونی در سایز ۱۴*۱۴

علاوه‌بر این، مجموعه نیکان پروفیل، محصولاتی مانند ورق، میلگرد ساده و آجدار، تیرآهن، لوله، نبشی، ناودانی، توری و سیم را نیز تولید می‌کند. در مقاله شرکت نیکان پروفیل اصفهان، اطلاعات جامع‌تری از این کارخانه در دسترس است.

کارخانه لوله و پروفیل آپادانا

کارخانه فولاد آپادانا در اصفهان، در سال ۱۳۸۳، با هدف تولید انواع لوله و پروفیل صنعتی و ساختمانی، آغاز به کار کرد. در حال حاضر شرکت فولاد آپادانا با تولید انواع پروفیل در محدوده ضخامتی ۲ تا ۴ میلی‌متر و در کیفیت مناسب، از تولیدکنندگان معروف پروفیل ایران محسوب می‌شود. تولیدات این مجموعه با طول‌های ۶ و ۱۲ متری در بازار موجودند.

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

شرکت سپاهان از سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از تولیدکنندگان لوله و پروفیل دقیق و فوق دقیق مشغول به کار است. پروفیل سپاهان شامل موارد زیر می‌شود:

  • پروفیل درب و پنجره شامل سپری، لنگه دری و چهارچوبی
  • زهوار و چهارچوب فلزی
  • پروفیل‌های Z و L
  • پروفیل ریلی
  • پروفیل بیضی شکل
  • انواع قوطی مربع و مستطیل شکل

تمامی پروفیل‌های ذکر شده، در ضخامت‌های بالاتر از ۱.۵ میلی‌متر تولید می‌شوند.

در حال حاضر، شرکت پروفیل سپاهان در زمینه تولید لوله‌های درز مخفی، لوله‌های مانیسمان (بدون درز) از جنس کربن استیل و آلیاژهای فولادی دیگر نیز فعالیت دارد. محصولات این کارخانه در بویلرها، مبدل‌‌های حرارتی و صنایع خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت به فلز سپاهان

شرکت بهفلز در سال ۱۳۸۸، در شهرک صنعتی مورچه خورت تاسیس شد. این شهرک، در ۵۰ کیلومتری شمال اصفهان و در مجاوت جاده ترانزیتی اصفهان- تهران، واقع شده است.

مجموعه به فلز با حفظ و همچنین بهبود مستمر کیفیت تولیدات خود، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند. از محصولات کارخانه به فلز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • قوطی‌های مستطیلی در ابعاد و ضخامت‌های مختلف
  • لوله‌های صنعتی تحت استانداردهای DIN 2440 و DIN 2441
  • قوطی‌های مربعی
  • پروفیل باز شامل گاردریل، چهارچوب‌های فلزی و پروفیل Z

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button