تولید بشکه فلزی

تولید بشکه فلزی

تولید بشکه فلزی، اتفاقی مثبت در نقل و انتقالات سیالات مختلف مثل نفت، گاز، قیر و سایر مشتقات آن‌ها و مواد شیمیایی، از طریق را‌ه‌های خاکی و به‌خصوص آبی می باشد. بشکه‌ فلزی با ظرفیت‌های مختلف و پوشش‌های سطحی متفاوت و متنوع می باشد. همچنین امکان دربردارندگی و حمل انواع مختلف سیالات را فراهم می‌کند. و منجر به کاربرد گسترده و اجتناب‌ناپذیر آن‌ها می‌گردد. تولید بشکه فلزی، مطابق با استاندارهای خاصی انجام می‌گیرد. این موضوع در تعیین حجم، وزن، ضخامت و جنس ورق فلزی مصرفی و طراحی آن نقش دارد. در این مقاله به معرفی بشکه فلزی، روش تولید بشکه فلزی، انواع، کاربرد، جنس، کارخانه‌های تولیدکننده، استانداردهای طراحی و تولید، اصول نگهداری و استفاده از آن می‌پردازیم.

تولید بشکه فلزی

 بشکه فلزی

بشکه فلزی، حجمی تو خالی و به شکل استوانه است که از ورق‌های با جنس مختلف چون استیل، ورق گالوانیزه و … بنا به نوع مصرفش تولید می‌شود. حجم‌های مختلف بشکه، به‌کارگیری آن در انتقال سیالات مختلف و در مسافت‌های دور و نزدیک را ممکن می‌کند. به‌طوری که حجم معمول این بشکه‌ها مابین ۲۰۰-۱۰۰ لیتر است. و امکان جابجایی از خاورمیانه تا آلاسکا را فراهم می‌سازد. اما در انتقال همین سیالات بین دو شهر و داخل کشور، از بشکه فلزی با ظرفیت تا ۱۰۰۰ لیتر نیز استفاده‌ می‌شود. بشکه‌ها مطابق با استاندارد جهانی در داد و ستد انواع سیال، ظرفیتی معادل ۴۲ گالن یا به‌طور تقریبی ۱۵۹ لیتر دارند.

تولید بشکه فلزی

روش تولید بشکه فلزی

تولید بشکه فلزی در کارخانه‌های تولیدکننده‌اش به‌صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک انجام می‌گیرد. هرچند کلیت فرآیند تولید در تمامی کارخانه‌ها مشابه است. در ابتدا فرآیند، خطی برای تبدیل کویل ورق‌های فلزی با ضخامت‌های ۰/۶-۱/۲ میلی‌متر به شیت وجود دارد. که در اینجا مطابق با استانداردهای از پیش تعیین‌شده، این ورق برای جداره و درب بشکه سایز می‌شود و برش می‌خورد. برای تولید بشکه فلزی در این مرحله ، چربی‌گیری انجام می‌شود. به‌ واسطه شستشو با آب گرم، سطح ورق فسفاته می‌شود. که این به رنگ‌پذیری ورق در مراحل بعدی کمک می‌نماید. پس از این مرحله‌، درب بالایی و پایینی بشکه به‌صورت دایره‌ای و فاقد هرگونه برش و پرچ روی سطحش، تولید می‌شود.

در درب بالایی پرسکاری برای تعبیه درب‌های تخلیه روغن انجام می‌گیرد. حال نوبت به شکل‌دهی ورق بدنه بشکه به‌صورت رولی یا ایجاد حجمی استوانه‌ای، می‌رسد. ورق رول‌شده برای تکمیل تولید بشکه فلزی لازم است در این مرحله جوشکاری شود و شکل استوانه‌ای اش را از این طریق حفظ نماید. حال بشکه فلزی به مرحله بعد انتقال می‌یابد. و با غلطک‌ هایی در دو یا چند مرحله برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های روی آن یا به اصطلاح عام ، خط‌زنی روی آن انجام می‌گیرد. رنگ‌آمیزی مطابق با سفارش مشتری یا کاربرد خاص بشکه، انجام می‌گیرد و پوشش‌های موردنیاز که در ادامه آن را بیان می‌کنیم، روی سطح بشکه می‌نشیند. تست التراسونیک یا فراصوت در تشخیص یکنواختی رنگ‌آمیزی انجام گرفته روی سطح، موثر و کاربردی است.

به‌عنوان مراحل پایانی، لازم است آب‌بندی کامل بشکه انجام‌پذیرد. و دور و درب بشکه فلزی، با چسب مخصوص کاملا عایق می‌شود. پس از آن تست آب‌بندی با فشار هوا، روی آن برای اطمینان از تولید بشکه فلزی مناسب، انجام می‌گیرد. در نهایت روی بدنه خارجی رنگ‌آمیزی می‌شود و هر طرح دیگری که لازم است زده می‌شود.

تولید بشکه فلزی

انواع بشکه فلزی

انواع بشکه ی فلزی در بازار وجود دارد. که وجه تمایز آن‌ها در وزن، ظرفیت و نوع پوشش روی سطح‌اش که عموما سطح داخلی بشکه مدنظر و مورد توجه‌تراست، می‌باشد. بشکه‌ها از نظر شکل ظاهری، استوانه‌ای در بسته، درباز یا رینگی و مخروطی هستند. ظرفیت هر کدام از این بشکه‌ها به تفکیک قابل بیان است. بشکه فلزی استوانه‌ای در باز و در بسته و مخروطی، به‌ترتیب ظرفیت‌های ۲۴۰-۲۲۰ و ۳۵-۲۱۰ لیتری دارند. بشکه‌های مخروطی صرفا درباز تولید می‌شوند. کارخانه‌های داخلی قابلیت تولید انواع بشکه فلزی برای کاربردهای صنایع غذایی، قیری و روغنی را دارند.

کاربرد بشکه فلزی

کاربردهای بشکه فلزی بسیار گسترده و متنوع است. جای پای آن در صنایع مختلف همچون شیمیایی ، دارویی ، غذایی ، معدنی ، روغن و گریس ، انواع کنسانتره‌ها، پتروشیمی، قیر و انواع مشتقات نفت، خیلی وقت است که باز شده و تولید بشکه فلزی را ضروری می‌کند. تولید بشکه فلزی و به کارگیری آن ، امکان محافظت محصولات در مقابل اشعه فرابنفش خورشید و دوام‌ بخشیدن به آن ، هم‌چنین در مقابل تغیر دما و فشار، نقل و انتقال مطمئن مواد آتش‌زا ،  سهولت بارگیری و چینش در کانتینر و استفاده مکرر پس از تخلیه محصول را ایجاد می‌کند.

بشکه‌های در بسته، در نگهداری دی‌سولفید کربن و سیالات ناسازگار با آزمون فشار بخار مایعات، ناکارآمد هستند. بشکه‌های درباز با پوشش داخلی پلی‌اتیلن، در حمل و انتقال انواع کنسانتره استفاده‌ می‌شود. نوع بشکه‌های مخروطی، در باز هستند و با شکل خاص خود امکان دپو مناسب محموله‌ها را فراهم می‌کند که در کاهش هزینه‌ها تا حدود ۷۵ درصد حالت عادی،موثر است.

تولید بشکه فلزی

نگهداری و استفاده از بشکه فلزی

نگهداری و استفاده از بشکه فلزی دارای اصول خاصی است . چون قرارگیری در فضای سربسته و عاری از رطوبت برای ممانعت از زنگ‌زدگی و آلودگی، در زمان نگهداری از بشکه‌های دربسته سرپیچ رینگی بسته شود. بشکه کاملا پر نشود که انبساط مایعات در گرما ایجاد مشکل نکند. و در نهایت با توجه به فضای قرارگیری بشکه ها به مدت زمان نگهداری آن توجه شود. به‌عنوان مثال در فضای فنولیک یا اپوکسی فنولیک، الکید ملامین و فاقد رنگ به‌ترتی ۶ ماه، ۳ ماه و ۱۵ روز می‌باشد، است.

تولید بشکه فلزی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button