تولید مخزن با ورق استیل

  • خانه / تولید مخزن با ورق استیل

تولید مخزن با ورق استیل

تولید مخزن با ورق استیل ؛ امروزه برای ساخت مخازن از ورق های استیل استفاده می‌شود. با توجه به نیاز صاحبان صنایع، این مخازن به روش‌های مختلف تولید و به فروش می‌رسند. روش ساخت مخزن استیل بسیار حساس است و نیاز به دانش و مهارت مهندسی و استفاده از تجهیزات و ابزار خاص دارد. بنابراین اگر این کار به درستی انجام نشود، احتمال دارد که در عملکرد مخزن مشکل پیش آید. از این رو ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مراحل تولید مخزن استیل بپردازیم.

تولید مخزن با ورق استیل

تولید مخزن با ورق استیل

انواع مخازن استیل

مدل‌های مختلفی از مخازن استیل وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند و متناسب با کاربردهای خاصی به فروش می‌رسند. بنابراین داشتن اطلاعات مفید در مورد هر یک از این مخازن می‌تواند به شما در انتخاب بهترین نمونه برای پروژه‌‌تان کمک کند. در ادامه می‌توانید با برخی از انواع مخازن استیل و ویژگی‌های هر یک از آنها آشنا شوید:

مخزن استیل تک جداره

مخازن تک جداره استیل را می‌توان به عنوان متداول‌ترین نمونه این محصول دانست که با ورق های استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و در سایزهای متنوع تولید می‌شود. شما می‌توانید این محصولات را با ویژگی‌های مختلفی مانند: ظرفیت، اندازه دریچه، فشار مورد نیاز و … سفارشی‌سازی کنید. در ضمن، قیمت ورق استیل ۳۰۴ و هزینه سفارشی سازی مخزن، هزینه نهایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مخزن استیل دو جداره

این مخازن بسته به موقعیت و کاربرد، عملکرد خوبی در کنترل دمای سیالات دارند و در ساختار آنها از دو جداره استیل استفاده شده که نوعی خلا از عایق حرارتی محسوب می‌شود. این مخازن در صنایع مختلفی مانند آرایشی و بهداشتی، دارویی و غذایی نیز کاربرد دارند.

مخزن استیل سه جداره

با توجه به شرایط استفاده، نمونه‌های سه جداره را می‌توان پیشرفته‌ترین نوع مخازن استیل دانست که با استیل ۳۰۴، ۳۰۹، ۳۱۰ و … ساخته می‌شوند. بی‌شک این محصولات به دلیل کاربرد و ویژگی‌های خاص، قیمت بیشتری دارند و برای پروژه‌های حساس و پیچیده استفاده می‌شوند.

تولید مخزن با ورق استیل

ورق مورد استفاده در ساخت مخازن استیل

تولید مخزن با ورق استیل ؛ ورق مورد استفاده در مخازن استیل عموما از جنس فولاد زنگ کم کربن است و با وجود ۱۰ درصد یا بیشتر کروم در ترکیب آن، ویژگی‌های منحصر به فردی به مخزن می‌دهد. در واقع، ورق مورد استفاده در مخزن سازی استیل، دارای لایه‌ای از اکسید کروم در حضور عنصر کروم است که ضمن افزایش مقاومت استیل، آن را در برابر عوامل شیمیایی مانند زنگ‌زدگی و خوردگی محافظت می‌کند. در ادامه می‌توانید با دو نمونه از رایج‌ترین ورق های استیل مورد استفاده در مخازن آشنا شوید:

ورق استیل ۳۰۴

ورق استیل ۳۰۴ رایج‌ترین ورق مورد استفاده برای ساخت مخازن در صنایع مختلف مانند صنایع شیمیایی، لبنیات، غذایی و … است. این ورق‌ها در ترکیب خود درصدی از کروم دارند که مقاومت مخزن را در برابر خوردگی، دما، فشار و … بسیار افزایش می‌دهد.

ورق استیل ۳۱۶

این نوع ورق استیل به دلیل ویژگی‌های خاص خود می‌تواند مقاومت لازم در فرآیند ساخت مخازن استیل را بهبود بخشیده و از ساختار خود در برابر واکنش‌های شیمیایی محافظت کند. در نتیجه، اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای استفاده در شرایط خاص از جمله محیط‌هایی با اسیدیته قوی هستید، این محصول می‌تواند انتخاب خوبی برای پروژه‌های شما باشد. با مشاهده مراحل و نحوه ساخت مخزن استیل، متوجه می‌شوید که طراحی ورق های استیل به کار رفته در این مخازن، ایمن و مطمئن بوده و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. همچنین این ورق‌ها را می‌توان کاملا بازیافت کرد و این ویژگی نقش بسزایی در کاهش ردپای کربن دارد.

تولید مخزن با ورق استیل

درصد آلیاژ مورد استفاده در ورق ساخت مخازن استیل

  •  کربن: ۰.۰۸
  •  منگنز: ۰.۲
  •  فسفر: ۰.۴۵
  •  سولفور: ۰.۰۳
  •  سیلیسیوم: ۰.۱
  •  کروم: ۱۰ الی ۲۰ درصد (بسته به مقاومت مورد نیاز)
  •  نیکل: ۸ الی ۱۰.۵ درصد

کاربرد مخزن استیل

این مخازن به دلیل وجود اجزای خاص در ساختار خود، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند و در شرایطی که حفظ ترکیب مایعات اهمیت زیادی دارد، استفاده می‌شوند. صنایع دارویی، غذایی، شیمیایی و … را می‌توان به عنوان نمونه‌ای از این پروژه‌ها نام برد. مخازن استیل استفاده بهینه‌ای را در فشار و دمای بالا ارائه می‌دهند و به همین دلیل برای شرایط محیطی سنگین، تولیدات پیچیده و … گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند. جدای از استحکام فوق العاده این مخازن در برابر خوردگی و اکسیداسیون، این امر آنها را به انتخابی مناسب برای ذخیره آب و مایعات تبدیل کرده است.

علاوه بر این، سطح صیقلی و براق این مخازن با انعکاس نور خورشید نقش مهمی در حفظ سلامت آب و جلوگیری از رشد باکتری‌ها دارد. همچنین مخازن استیل را می‌توان به راحتی شستشو و تمیز کرد. این موضوع این مخازن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای محیط‌های حساس و بهداشتی تبدیل می‌کند. بنابراین برخی از مهمترین کاربردهای مخازن استیل عبارتند از:

  •  صنایع مواد غذایی
  •  صنعت داروسازی
  •  صنایع پتروشیمی
  •  صنایع تولید آشامیدنی
  •  صنایع تولید محصولات لبنی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button