تیرآهن بلژیکی ، خواص و کاربردها

  • خانه / تیرآهن بلژیکی ، خواص و کاربردها

تیرآهن بلژیکی ، خواص و کاربردها

تیرآهن بلژیکی ؛ برای افرادی که با آهن آلات سروکار دارند امکان اینکه اسم تیرآهن بلژیکی به گوش آن ها خورده باشد زیاد است. اما به نظر شما منظور از تیرآهن بلژیکی چیست؟ این محصول یکی از مقاوم ترین تیرآهن ها می باشد که می تواند وزن بالایی از سازه را تحمل کند همچنن این تیرآهن کاربردهای فراوانی دارد.

تیرآهن بلژیکی

تولید تیرآهن بلژیکی

به نظر شما روش تولید این محصول چگونه است. و به چه صورت تهیه می گردد. روشی که این نوع تیرآهن توسط آن تولید می شود نورد سرد است. فرایند تولید این تیرآهن به این صورت است که فولاد را در دمای بسیار بالا و با گریدهای مختلف قرار می دهند. و این فولاد به وسیله دستگاه های خاصی به اشکال و اندازه های متفاوت تبدیل می شود. روش تولید تیرآهن بلژیکی به گونه ای که در گرمای دمای ۱۱۰۰ درجه ذوب می گردد. و سپس از میان دستگاه ها و غلتک هایی عبور می کند و شکل مطلوب را به خود میگیرد.

این محصول باید با حساسیت خاصی تولید شود. همچنین از لحاظ استانداردهای جهانی تمامی نکات و شرایط تولید در آن رعایت گردد. تا زمانی که تیرآهن بلژیکی به شکل و اندازه مناسب نرسد از کارخانه بیرون نمی آید. بدین ترتیب که باید شکل آن کاملا صاف و صیقلی و با کیفیت تهیه گردد. نهایتا در زمان قالبگیری نیز تحت فشار زیادی قرار بگیرد. تا به تیرآهن بلژیکی تبدیل شود. 

تیرآهن بلژیکی

قیمت این محصول

در حال حاضر ایران از لحاظ تولید تیرآهن خودکفا است ولی قیمت تیرآهن در بازار ایران نیز تحت عواملی مانند وضعیت اقتصادی و سیاسی، قیمت نفت و وضعیت عرضه و تقاضا بستگی دارد. قیمت آهن نیز همانند قیمت طلا قیمت های جهانی دارند و تحت تاثیر عواملی که مطرح شد قرار می گیرند. 

سایز های تیرآهن بلژیکی

تیرآهن بلژیکی در اندازه های مختلف تولید و عرضه می شود. معمولا اندازه تیرآهن بلژیکی در اندازه ارتفاع ۸۰ تا ۴۰۰ میلی متر و در طول ۶ تا ۲۰ متر می باشد. عرض آن نیز با توجه به نوع سازه متفاوت است. تیرآهن بلژیکی به دلیل افزایش قیمتی که دارد نوع دست دوم آن خریداران بیشتری دارد. 

انواع تیرآهن بلژیکی

این محصول با توجه به کاربردهایی که دارد در انواع مختلفی تولید می شود. همچنین شکل و اندازه آن نیز بسیار متنوع و متفاوت می باشد، در ادامه به انواع این نوع تیرآهن می پردازیم.

تیرآهن H یا بال پهن

این مدل از تیرآهن نیز مانند دیگر انواع تیرآهن دارای دو بال و یک جان می باشد. این ویژگی در تمامی تیرآهن ها مشترک است. یکی از انواع این تیرآهن دارای بال های بسیار پهن است و عرض آن ها تقریبا دو برابر ارتفاع جان تیرآهن می باشد. به دلیل شباهت آن به حرف هاش به آن تیرآهن هاش می گویند. این مدل از تیرآهن در بناها و سازه ها خاصی مانند ساخت پل ها، پاساژها، اسکلت دریایی و سکوهای استخراج نفتی و همچنین آسمان خراش مورد مصرف قرار می گیرد.

تیرآهن بلژیکی بال نیم پهن

این نوع از تیرآهن بلژیکی چه ویژگی هایی دارد ؟ در این نوع نسبت به تیرآهن قبلی که ذکر گردید سایز و اندازه متفاوتی دارد. سایز بال این تیرآهن نسبت به جان آن ضخامت کمتری دارد. و همچنین طول بالش نیز از جان آن کمتر است. همین خصوصیات باعث شده تا شکل ظاهری آن به حرف I شبیه باشد. این تیرآهن دارای وزن سبکتری نسبت به تیرآهن هاش دارد و به همین دلیل استفاده از آن بیشتر از سایر تیرآهن ها می باشد. تیرآهن بال نیم پهن طبق استاندارد های جهانی ساخته و تولید می شود. 

تیرآهن بلژیکی لانه زنبوری

اگر بخواهیم این نوع تیرآهن را از نظر ظاهری توصیف کنیم باید بگوییم همان تیرآهن هاش و بال نیم پهن است با این تفاوت که از وسط نصف شده است. همچنین روی آن اشکال خاصی حک شده ست. البته کاربرد این نوع تیرآهن نیز متفاوت از نوع قبلی است و برای قسمت هایی از سازه به کار می رود که بار سنگینی را تحمل نمی کند. روی این آهن حفره هایی وجود دارد و باعث درگیری آن با بتن می شود و همین عامل مقاومت کششی آن را بیشتر کرده است.  وزن های متفاوت این محصول جهت عرضه کدامند؟ تیرآهن بلژیکی در وزن های متفاوتی در بازار وجود دارد که هر کدام از این وزن ها یک بار مشخصی از سازه را می تواند تحمل کند، مثلا این محصول با ویژگی هاش دارای دو وزن متفاوت سبک و سنگین است و هر کدام برای بخش خصوصی از سازه مورد استفاده می شود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button