راهنمای خرید تیرآهن هاش

  • خانه / راهنمای خرید تیرآهن هاش

راهنمای خرید تیرآهن هاش

راهنمای خرید تیرآهن هاش ؛ تیرآهن هاش، نوعی تیرآهن فولادی با وزن سنگین‌تر نسبت به تیرآهن های معمولی است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود خریداران اغلب در اشتباه قرار بگیرند، زیرا ظاهر آن با سایر تیرآهن ها تقریباً یکسان است. بدلیل وزن بالای این نوع تیرآهن، خرید اشتباه ممکن است به ضرر مالی قابل توجهی منجر شود. همچنین، تیرآهن هاش انواع مختلفی نیز دارد که براساس وزن از یکدیگر تفاوت می‌کنند. برای جلوگیری از اشتباه در خرید تیرآهن هاش و داشتن تخمین صحیحی از قیمت آن، مطالعه راهنمای خرید تیرآهن هاش ضروری است.

راهنمای خرید تیرآهن هاش ؛ انواع تیرآهن هاش موجود در بازار

تیرآهن هاش نوعی تیرآهن فولادی با سطح مقطعی به شکل H است که به آن تیرآهن بال پهن موازی نیز گفته می شود. به عبارتی، اندازه طول بال و جان این مقاطع برابر است. اما نکته ای که وجود دارد تفاوت در ضخامت بال و جان این مقاطع است. بر این اساس، تیراهن های هاش به سه دسته هاش سبک HEA یا IPBL، هاش سنگین HEB یا IPB و هاش فوق سنگین HEM یا IPBV تقسیم می شوند. هاش سبک دارای کمترین ضخامت بال و جان است درحالی که این مقدار در هاش فوق سنگین بیشتر از سایر انواع هاش است. لازم به ذکر است که ممکن است در برخی مواقع این تقسیم بندی به صورت هاش سبک، هاش متوسط و هاش سنگین نیز عنوان شود.

برترین تولیدکنندگان هاش در ایران

با وجود اینکه کارخانه های متعددی در زمینه تولید تیرآهن فولادی فعالیت می کنند، اما تنها کارخانه ذوب آهن اصفهان است که در ایران تیرآهن هاش تولید می کند. به عبارتی، تیراهن هاش اصفهان تنها محصول تولیدی در ایران است و سایر انواع هاش که در بازار موجود هستند وارداتی اند. تیرآهن های هاش وارداتی در ایران معمولا تولید شده توسط کشورهای چین، کره، اوکراین، ترکیه و اسپانیا هستند.

مشخصات تیرآهن هاش اصفهان

تیرآهن های هاش اصفهان با علامت مشخصه I-2 و بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 14484 تولید می شوند. هم چنین، مشخصات ابعادی، جرم و مقادیر ایستایی این محصولات مطابق استاندارد DIN 1025-2، مقادیر رواداری ها مطابق با استاندارد EN 10034 و مشخصات فنی مطابق با استانداردهای EN 10025-2 است. تیرآهن های هاش اصفهان از جنس فولادهای St37، St44 و St52 می باشد.

هم چنین، به دلیل اینکه تیرآهن هاش اصفهان تنها محصول تولیدی از این نوع در ایران است، برای اینکه بتوانید به خوبی آنها را در برابر تیرآهن های هاش وارداتی تشخیص دهید، باید که از مشخصات ابعادی و وزن این مقاطع هم مطلع باشید.

راهنمای خرید تیرآهن هاش

راهنمای خرید تیرآهن هاش ؛ نحوه خرید تیرآهن هاش

برای خرید تیرآهن هاش باید که اطلاعات کاملی از این محصول داشته باشید که این اطلاعات در راهنمای خرید هاش موجودند. این اطلاعات شامل موارد زیر می شوند:

  • اطلاع از انواع هاش بر اساس وزن و شکل ظاهری
  • اطلاع از ابعاد و سایزهای تیرآهن هاش
  • اطلاع از تولیدگنندگان داخلی و برندهای وارداتی موجود در بازار
  • اطلاع از قیمت روز تیرآهن هاش

برای اینکه در انتخاب و خرید هاش دچار اشتباه نشوید، لازم است تا مشخصات ابعادی و وزن این محصول را با یک مرجع استاندارد تطابق دهید. این مرجع می تواند جدول اشتال تیرآهن یا جدول وزنی آن باشد. ضمن اینکه، در صورت خرید هاش اصفهان، حتما به نام برند این شرکت که به صورت علامت اختصاری ESCO بر روی بدنه هاش درج می شود توجه نمایید. این چنین، از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل خواهید کرد.

از آنجایی که قیمت آهن آلات وابسته به نرخ دلار و نوسانات ارزی است، برای براورد هزینه خرید هاش حتما قبل از ثبت سفارش هزینه دقیق خرید خود را بر اساس وزن محصول محاسبه کنید. چراکه قیمت آهن آلات ازجمله هاش به صورت لحظه ای ممکن است تغییر کند.

جمع‌بندی

تیرآهن هاش از نظر ظاهری شباهت زیادی با تیرآهن های معمولی دارد و خود این محصول نیز به سه دسته هاش سبک، هاش متوسط و هاش سنگین تقسیم می شود که هر یک مشخصات ظاهری و وزن متفاوتی دارند. به همین دلیل، باید در هنگام خرید هاش دقت کافی داشته باشید. ضمن اینکه، این محصول در ایران تنها توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شود و سایر برندهای موجود در بازار وارداتی هستند. بنابراین، باید یک منبع مناسب موجود باشد که اطلاعات جامع و کاملی را در هنگام خرید این محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. این منبع همان راهنمای خرید هاش است.

سوالات متداول

1- بهترین تیرآهن هاش موجود در بازار محصول کدام کارخانه است؟

فقط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولیدکننده داخلی این محصول است و سایر برندهای هاش موجود در بازار وارداتی اند.

2- برندهای وارداتی تیرآهن هاش کدام اند؟

انواع تیرآهن هاش ترک، کره، اوکراین، چین و اسپانیا ازجمله محصولات وارداتی موجود در بازار هستند.

3- انواع تیرآهن هاش کدام اند؟

این محصولات بر اساس وزن به سه دسته سبک، متوسط و سنگین تقسیم می شوند. البته نوع دیگری از تقسیم بندی این محصولات به صوذت هاش سبک، سنگین و فوق سنگین است.

راهنمای خرید تیرآهن هاش

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button