شرکت‌ های بزرگ فولاد ضد زنگ‌ در جهان

  • خانه / شرکت‌ های بزرگ فولاد ضد زنگ‌ در جهان

شرکت‌ های بزرگ فولاد ضد زنگ‌ در جهان

شرکت‌ های بزرگ فولاد ضد زنگ‌ در جهان ؛ استنلس استیل (Stainless Steel) یا فولاد زنگ‌ نزن آلیاژی از فولاد است که کروم، آهن و نیکل از اصلی ‌ترین عناصر تشکیل دهنده‌ی آن می‌باشد. وجود حداقل درصد جرمی ۱۰٫۵ درصد کروم و حداکثر درصد جرمی ۱٫۲ درصد کربن باعث مقاومت این فلز در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی شده است. کروم با تشکیل یک لایه غیر فعال بر روی سطح و پیوند آن با ماده زیرین مانع از تماس ماده با محیط اطراف شده و از خوردگی آن جلوگیری می‌نماید. در صورت ایجاد خراش بر روی این سطح و از بین رفتن آن، این لایه می‌تواند خودش را ترمیم کند و اگر گرید مناسبی برای محیط کاری انتخاب شده باشد این لایه دوباره تشکیل می‌شود.

مقاومت به خوردگی باعث محبوبیت فولاد زنگ نزن و کاربرد آن در صنایع مختلف است و با افزایش میزان کروم این مقاومت افزایش می‌یابد. همچنین با افزودن عنصر مولیبدن در مقابل اسیدهای کاهنده و محیط‌های کلریدی نیز مقاوم می‌شود. فولاد ضدزنگ به شکل میلگرد استیل، ورق استیل، لوله استیل و … در گریدهای مختلف تولید می‌شود. در ادامه این مقاله به معرفی بزرگترین تولید کننده های فولاد زنگ‌ نزن در جهان پرداخته شده است، با ما همراه باشید.

شرکت‌ های بزرگ فولاد ضد زنگ‌ در جهان

آسرینوکس

این شرکت فولاد اسپانیایی در سال ۱۹۷۰ با پشتیبانی فنی شرکت ژاپنی نیشین استیل فعالیت خود را آغاز نمود. دفتر مرکزی Acerinox در مادرید قرار دارد و بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد زنگ نزن شناخته می‌شود.

اپیرام

فعالیت اصلی این شرکت فولاد لوکزامبورگی تولید و ارائه فولاد ضدزنگ است و در کشورهای فرانسه، بلژیک و برزیل عملیات انجام می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۰۹  حدود ۲۷٪ از کل بازار فروش فولاد زنگ نزن جهان را به خود تخصیص داد. اپیرام تا قبل از سال ۲۰۱۱ یک شرکت تابعه از شرکت آرسلور میتال بود اما بعد از آن به صورت مستقل ثبت شد.

بائواستیل

شرکت بائواستیل (China Baowu Group) در سال ۱۹۷۸ آغاز به کار کرده و دفتر مرکزی آن در شهر شانگهای است. این شرکت فولاد دولتی چینی در سال ۲۰۲۱ توانسته است به اولین تولید کننده فولاد در جهان تبدیل شود. بزرگترین سهام‌دار این شرکت دولت چین است.

آرسلور میتال

آرسلور میتال این ابر شرکت چند ملیتی فولادسازی بعد از بائواستیل (China Baowu Group) عنوان دومین تولید کننده فولاد در جهان را به خود اختصاص داده است. دفتر مرکزی این ابرشرکت در در لوکزامبورگ سیتی، لوکزامبورگ قرار دارد. در سال ۲۰۰۶ شرکت فولاد میتال، شرکت آرسلور را خریداری و بعد از ادغام این دو آرسلور میتال تاسیس گردید.

آرسلور میتال در سال ۲۰۱۲ رتبه ۷۰ را در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ به خود اختصاص داد. همچنین سهام آن در بازار بورس نیویورک، لوکزامبورگ، مادرید، یورونکست پاریس، یورونکست آمستردام و ژوهانسبورگ خرید و فروش می‌شود.

جیندال استیل اند پاور

شرکت جیندال استیل اند پاور (Jindal Steel and Power) در سال ۱۹۵۲ توسط فردی به نام او پی جیندال تاسیس گردید که دفتر مرکزی آن در شهر دهلی نو قرار دارد. این شرکت خوشه‌ای هندی در دو بخش فلزات شامل تولید فولاد و استخراج سنگ آهن و حوزه انرژی فعالیت دارد.

فولاد نیپون و سومیتومو متال

در سال ۲۰۱۲ این شرکت از ادغام دو شرکت فولاد نیپون و سومیتومو متال تاسیس شد. فولاد نیپون و سومیتومو متال یک شرکت ژاپنی بوده که در سال ۲۰۱۷ از نظر تولید فولاد بعنوان سومین شرکت بزرگ جهان شناخته شد.

اوتوکومپو

فعالیت اصلی شرکت فنلاندی اوتوکومپو، تولید فولاد ضدزنگ است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر اسپو، فنلاند قرار دارد و در ۳۰ کشور جهان در حال کار است.

پوسکو

نام شرکت فولاد کره‌ای پوسکو (POSCO) از مخفف انگلیسی شرکت آهن و فولاد پوهانگ برگرفته شده است. این شرکت در سال ۱۹۶۸ توسط پارک تائه-جون تاسیس و دفتر مرکزی آن در شهر پوهانگ، کره جنوبی مستقر است. در سال ۲۰۱۵ این شرکت با تولید ۴۲ میلیون تولید فولاد خام در سال توانست چهارمین رتبه تولیدکنندگان فولاد جهان را از آن خود کند.

همچنین در سال ۲۰۱۲ شرکت پوسکو در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰، رتبه ۱۴۶ را به خود اختصاص داد. از بزرگترین رقبای این شرکت می‌توان شرکت ان‌ال‌ام‌کی، تاتا استیل، تیسن‌کروپ و آرسلور میتال را نام برد.

تیسن‌کروپ

تیسن‌کروپ، از ادغام دو شرکت آلمانی کروپ و تیسن در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس گردید. فعالیت این ابرشرکت چندملیتی آلمانی در حیطه صنایع فلزی بوده و و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جهان محسوب می‌شود.

شرکت‌ های بزرگ فولاد ضد زنگ‌ در جهان ؛ در دهه ۱۹۷۰ میلادی با دستور محمدرضا پهلوی و تزریق ۴۰۰ میلیون دلار این کارخانه از ورشکستگی کامل نجات پیدا کرد و ۲۴٫۹ درصد سهام شرکت کروپ به ایران تعلق گرفت. اما با فشارهای سیاسی از طرف امریکا، این شرکت مبلغ زیادی را به ایران پرداخت و سهم مالکیت ایران را تا ۵ درصد کاهش داد. همچنین شرکت تیسن‌کروپ در حوزه تولید پله برقی و آسانسور نیز فعالیت دارد.

شرکت‌ های بزرگ فولاد ضد زنگ‌ در جهان

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضدزنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضدزنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button