صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

  • خانه / صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ ، استفاده از فولاد ضد زنگ به دلیل تطبیق پذیری فلزات، هزینه نسبی کم، سهولت ساخت، جذابیت زیبایی شناختی و قابلیت بازیافت بسیار متفاوت است. فولاد ضد زنگ تاثیر زیادی بر زندگی روزمره دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیست کاربردهای فولاد ضد زنگ تقریباً نامحدود است.

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ ، برخی از مصارف فولاد ضدزنگ

فولاد ضد زنگ اولین بار در ساخت و ساز در دوره هنر دکو مطرح شد. قسمت بالایی ساختمان کرایسلر از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.فولاد ضد زنگ به دلیل استحکام، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، امروزه معمولاً در ساخت و سازهای مدرن کاربرد دارد. در روکش بیرونی ساختمان‌های با ضربه زیاد استفاده می‌شود و می‌توان آن را در فضای داخلی نیز به شکل نرده، روکش پیشخوان، پشتی و غیره مشاهده کرد.فولاد ضد زنگ به راحتی جوش داده می‌شود، دارای روکش جذابی است و نگهداری کمی دارد. گرایش به سمت ساختمان‌های پایدار نیز به نفع فولاد ضد زنگ است که اغلب از ۹۰٪ فلز بازیافتی تشکیل شده است. فولاد ضد زنگ در یک روکش صیقلی یا دانه‌ای می‌تواند به ورود نور طبیعی به ساختمان کمک کند و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش دهد.

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

استفاده در فضای داخلی ساختمان

فولاد ضد زنگ به دلیل توانایی مقاومت در برابر خوردگی و سهولت در نگهداری، در محیط‌های پذیرایی خانگی و تجاری بسیار رایج است. در آشپزخانه شما، ممکن است از فولاد ضد زنگ برای ساخت سینک، اجاق گاز، کارد و چنگال یا سایبان استفاده شود. در حالی که به صورت تجاری به عنوان میز کار، آبپاش و دیگ بخار نیز استفاده می‌شود. بسته به نیاز آنها به مقاومت در برابر خوردگی، درجه‌های مختلف ضد زنگ برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ۳۰۴ معمولاً برای کارد و چنگال و مناطق آماده سازی غذا به دلیل نیاز به مقاوم در برابر خوردگی استفاده می‌شود. در حالی که ۴۳۰ ممکن است برای هود اجاق گاز و مناطقی که مستقیماً با مواد غذایی تماس ندارند استفاده شود.

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

صندلی های اماکن عمومی

به دلیل سختی و جذابیت زیبایی شناختی فولاد ضد زنگ، معمولاً به عنوان صندلی خیابانی، نرده یا به عنوان تابلو استفاده می‌شود. به طور معمول، ۳۰۴ برای این موارد استفاده می‌شود، اما در محیط‌های دیگر، مانند نزدیک به دریا، درجه ۳۱۶ مناسب تر است. 

تجهیزات بهداشتی

در سرویس‌های بهداشتی عمومی، نیاز به مواد مقاوم در برابر خوردگی و سایش بسیار مهم است. درجات مختلف فولاد ضد زنگ دارای خواص قیمتی و خوردگی متفاوتی هستند. این فلز برای ساخت محصولاتی مانند خشک کن دستی، پخش کننده صابون و نگهدارنده رول توالت مناسب است.

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

فولاد ضد زنگ در صنعت خودرو

اگرچه آلومینیوم و فولاد نقش مهمی در صنعت خودرو دارند، فولاد ضد زنگ هنوز درصد زیادی از فلز مورد استفاده را تشکیل می‌دهد. در بسیاری از وسایل نقلیه در سیستم‌های اگزوز و صفحات آستانه و به طور برجسته تر برای ساخت تانکرهای جاده‌ای و وسایل نقلیه زباله و بازیافت استفاده می‌شود.

در صنایع متنوع

این محصول جوشکاری نسبتاً آسانی دارد. دارای خواص ساختاری خوب و هزینه نگهداری کم می باشد. مخازن تحت فشار معمولاً از فولاد ضد زنگ تولید می‌شوند. و با مزیت افزوده مقاومت در برابر خوردگی، در صنایع غذایی نیز به‌شدت استفاده می‌شود.

نیروگاه‌های تولید برق

اکثر نیروگاه‌های تولید برق به فلزات مقاوم در برابر خوردگی و بادوام نیاز دارند. فولاد ضد زنگ به دلیل خواص مقاوم در برابر خوردگی آن به طور گسترده در انواع مختلف نیروگاه‌های تولید برق استفاده می‌شود. در صنعت انرژی هسته‌ای، فولاد ضد زنگ به ویژه با محتوای کم کبالت اغلب در مهار تشعشع و تولید برق استفاده می‌شود. توربین‌های مورد استفاده در کارخانه‌های گاز، بخار و آب نیز از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. در این کاربردها به دلیل خواص مقاوم در برابر خوردگی و حرارت آن ترجیح داده می‌شود.

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

صنایع خمیر و کاغذ

صنایع خمیر و کاغذ ترجیح می‌دهند در کاربردهای خود از فولاد ضد زنگ برای جلوگیری از آلودگی آهن محصولات خود و همچنین جلوگیری از خوردگی تجهیزات استفاده کنند.

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

نفت و گاز و صنایع شیمیایی

برای ساخت مخازن، لوله‌ها، شیرها و مخازن استنلس استیل، از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود.تانکرهای جاده‌ای از جنس استنلس استیل را می‌توان در بالا و پایین بزرگراه‌ها مشاهده کرد که محصولات مختلفی را حمل می‌کنند.

حمل و نقل

فولاد ضد زنگ اولین بار در دهه ۱۹۳۰ در صنعت خودروسازی توسط شرکت فورد موتور برای ساخت خودروهای مفهومی مختلف مورد استفاده قرار گرفت. امروزه استفاده از فولاد ضد زنگ در صنعت خودرو رو به افزایش است. این به طور سنتی در سیستم‌های اگزوز خودروها، تزئینات و کوره‌ها استفاده می‌شود، اما استانداردهای جدید کاهش آلایندگی و نگرانی‌های زیست‌محیطی، سازندگان را به سمت استفاده از فولاد ضد زنگ در اجزای ساختاری سوق می‌دهد.

پزشکی

فولاد ضد زنگ برای محیط‌های بهداشتی ایده آل است زیرا به راحتی استریل می‌شود و در برابر خوردگی مقاوم است. در ساخت ابزارهای جراحی و دندانپزشکی، ظروف کلیه و میزهای عمل و همچنین سایر تجهیزات پزشکی مانند کانولا، دستگاه‌های استریل کننده بخار و اسکنرهای MRI استفاده می‌شود. برای ایمپلنت‌های جراحی، پین‌ها و مفاصل جایگزین از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. صفحات فولادی ضد زنگ برای فیکس استخوان‌های شکسته در محل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انرژی و صنایع سنگین

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ ؛ صنایع شیمیایی، نفت و گاز در محیط‌های پر تقاضا با حرارت بالا و مواد بسیار سمی کار می‌کنند. گریدهای ویژه‌ای از فولاد ضد زنگ برای استفاده در این صنایع تولید شده است. که دارای مقاومت در برابر خوردگی در محدوده وسیع تری از دما هستند. فولاد ضد زنگ با عیار بالا در ساخت مخازن ذخیره سازی، شیرها، لوله‌ها و سایر اجزاء حیاتی است.

فولاد سوپر دوبلکس به دلیل استحکام بالا اغلب استفاده می‌شود. می‌توان آن را در ورق‌های بزرگ تولید کرد که جوشکاری را به حداقل می‌رساند و یکپارچگی سازه را به حداکثر می‌رساند. استحکام بالاتر آن همچنین نیاز به پشتیبانی سازه‌ای اضافی، فونداسیون‌ها و هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش می‌دهد.فولاد ضد زنگ برای سکوهای نفتی خارج از ساحل ضروری است. نفت خام بسیار خورنده است. دکل‌های مدرن از فولاد آلیاژی بالا تولید شده‌اند. که سخت و سبک وزن هستند.

صنایع نیازمند به فولاد ضدزنگ

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button