عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی

  • خانه / عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی ؛ لوله مبلی یک نوع لوله است که از ورق روغنی تولید می‌شود. با عنوان لوله سبک هم شناخته می‌شود. لوله مبلی به روش نورد سرد تولید می‌شود. بدلیل مقاومت بالا و وزن سبک خود در صنایع مختلف، از جمله صنایع اتومبیل‌سازی، تولید لوازم خانگی، کانتینرها و غیره استفاده می‌شود. علاوه‌ براین قیمت لوله مبلی به دلیل وزن سبکی که دارد نسبت به سایر لوله‌ها قیمت نسبتا پایین‌تری دارد. در ادامه به معرفی لوله مبلی مشخصات لوله مبلی و عواملی که قیمت لوله مبلی را تحت تأثیر قرار می‌دهند پرداخته می‌شود.

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی ؛ مشخصات و ویژگی‌های لوله مبلی

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی ؛ لوله مبلی یا همان لوله روغنی غالبا بر اساس استانداردهای DIN 2394 و EN 10219-2 تولید می‌شود. در دو نوع بدون درز و درزدار به بازار عرضه می‌گردد. این لوله‌ها به طور عمومی در ضخامت‌های 0.4 تا 1.8 میلیمتر تولید می‌شوند. و دارای دیواره‌ای نازک هستند. که نسبت به قطر بیرونی آن تنها کمتر از 6٪ است. در ادامه برای اطلاع از ابعاد و ضخامت‌های لوله مبلی به جدول زیر مراجعه کنید.

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی

عوامل نوسان قیمت لوله‌ مبلی

پارامترهای مختلفی وجود دارد که به طور مستقیم و غیرمستقیم قیمت لوله مبلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما در ادامه به معرفی مهمترین عواملی که در تعیین قیمت روز لوله مبلی دخیل است، اشاره می‌شود. قیمت لوله مبلی یا همان لوله سبک تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که به شرح زیر معرفی می‌شوند:

قیمت جهانی ورق سرد روغنی

 هزینه تولید و قیمت ورق روغنی در بازار جهانی از جمله عوامل مؤثر در تعیین قیمت لوله مبلی می‌باشد. چراکه این لوله‌ها از ورق‌های روغنی تولید می‌شوند و قیمت این ورق‌ها تأثیر مستقیمی بر قیمت لوله مبلی دارد.

هزینه‌های فرآیند آبکاری

برای تولید لوله مبلی، فرآیند آبکاری با استفاده از پوشش نیکل انجام می‌شود. قیمت این پوشش نیکل نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت نهایی لوله مبلی محسوب می‌شود.

هزینه تولید و انرژی کارخانه‌ها

هزینه‌های مربوط به تولید لوله‌های مبلی شامل هزینه‌های تولید و مصرف انرژی در کارخانه‌های تولیدکننده نیز در تعیین قیمت این محصول تأثیرگذار هستند.

قیمت ارز

تغییرات در نرخ ارز نیز می‌تواند قیمت لوله مبلی را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا بسیاری از مواد اولیه برای تولید این محصولات وارداتی هستند.

تعرفه گمرکی

تعرفه‌ها و مقررات گمرکی نیز می‌توانند بر قیمت لوله‌های مبلی تأثیر بگذارند، زیرا این مقررات می‌توانند هزینه‌های واردات و توزیع را تغییر دهند.

کیفیت و برند

لوله‌های مبلی از تولیدکنندگان و برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. کیفیت و شهرت برند نیز به عنوان عوامل تعیین‌کننده در قیمت نهایی این محصولات مدنظر قرار می‌گیرند.

قیمت لوله مبلی به طور معمول در واحد وزن (مثلاً کیلوگرم یا تن) اعلام می‌شود و تعیین آن به میزان ضخامت و وزن لوله‌ها نسبت به لوله‌های سنگین‌تر (که به عنوان مثال ورق‌های سیاه به ضخامت 2 اینچ تولید می‌شوند) انجام می‌شود. به عبارت دیگر، هزینه واحد طول لوله‌های مبلی به دلیل ضخامت کمتر و وزن کمتر آن‌ها نسبت به لوله‌های سنگین‌تر نسبت به واحد وزن کمتری محاسبه می‌شود.

راهنمای خرید لوله‌های مبلی

پیش از خرید لوله مبلی لازم است در ابتدا به چند نکته مهم دقت کرده و سپس به خرید لوله مورد نیاز خوداقدام کنید. اطلاع از این نکات لازم بوده و امر خرید را تسهیل می‌نماید.

تعیین نیازهای خود

قبل از خرید هر محصولی، باید نیازهای خود را مشخص کنید. ابتدا باید تعیین کنید که لوله مبلی را برای چه منظوری می‌خواهید استفاده کنید؟ آیا برای پروژه ساختمانی، صنعتی یا دکوراسیون منزل خود است.

ابعاد و ضخامت لوله

اندازه و ضخامت لوله مبلی بسیار مهم هستند. بر اساس پروژه خود، ابعاد دقیق و ضخامت لوله را مشخص کنید تا مطمئن شوید که به اندازه‌ای که نیاز دارید سفارش می‌دهید، زیرا ابعاد و ضخامت محصول عوامل اصلی برای تعیین قیمت لوله مبلی هستند.

استانداردها و مشخصات فنی لوله

قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که لوله مبلی مورد نظر شما مطابق با استانداردها و مشخصات فنی معتبری است. این موارد ممکن است بر اساس کاربردهای مختلف متغیر باشند.

مشاوره و تحقیق

در صورتی که با خرید لوله مبلی آشنایی کافی ندارید، بهتر است از مشاوره یک متخصص یا متخصصان فروش در فروشگاه‌های معتبر استفاده کنید. همچنین، تحقیقات خود را در مورد برندها و تولیدکنندگان مختلف انجام دهید.

قیمت و بودجه

قیمت لوله مبلی ممکن است متغیر باشد. برای خرید اقتصادی، قیمت را با بودجه خود مقایسه کرده و به دنبال معامله‌های خوب بگردید.

ضمانت و خدمات پس از فروش

مطمئن شوید که لوله مبلی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی است تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید.

سفارش و تحویل

بعد از انجام مراحل فوق، سفارش خود را ثبت کنید و توجه داشته باشید که تحویل به موقع انجام شود.

کاربردهای لوله مبلی

لوله مبلی یا همان لوله روغنی در معماری و صنعت دارای کاربردهای متعددی است. و تغییر قیمت لوله مبلی به بروز نوسان در صنایع مختلف منجر خواهد شد. در ادامه به صنایعی که به طور گسترده از لوله مبلی استفاده می‌کنند، اشاره می‌شود.

صنعت اتومبیل‌سازی

در تولید خودروها، لوله مبلی به عنوان قطعه‌ای بسیار مهم برای سیستم‌های تخلیه گاز از موتورها و سیستم‌های انتقال نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت سازه‌های فلزی و فضایی

در ساخت سازه‌های فلزی مانند پل‌ها، تراکتورها و ماشین‌آلات سنگین، لوله مبلی جهت استفاده در قسمت‌های مختلف و اتصالات به کار می‌رود.

صنعت آشپزخانه

در تولید وسایل آشپزخانه مانند لوازم آشپزی و سینک‌ها، لوله مبلی آبکاری شده به عنوان ماده‌ای با پوشش نیکل بر روی فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد که ضدزنگ بوده و به ظاهر زیبایی می‌افزاید.

ساخت فونداسیون‌های ساختمانی

در پروژه‌های ساختمانی، لوله مبلی به عنوان اجزای مهمی در فونداسیون‌ها و اتصالات استفاده می‌شود تا سازه‌ها را به دیگر اجزا متصل کند.

صنعت لوازم خانگی

لوله مبلی در تولید لوازم خانگی مانند ماشین‌لباس‌شویی، یخچال و اجزای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنعت کانتینر

در ساخت کانتینرهای حمل و نقل کالا، لوله مبلی برای تقویت و ایجاد ساختار مقاوم به کار می‌رود.

صنعت تجهیزات نفت و گاز

در تولید تجهیزات و لوله‌کشی‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز، لوله مبلی جهت تخلیه و انتقال مواد استفاده می‌شود.

صنعت اتصالات و اتصالات لوله‌کشی

لوله مبلی به عنوان قسمتی از اتصالات لوله‌کشی در صنایع مختلف برای اتصال و ایجاد سیستم‌های لوله‌کشی به کار می‌رود.

صنعت ماشین‌آلات و ابزار دقیق

لوله مبلی در تولید قطعات ماشین‌آلات صنعتی و ابزار دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی ؛ لوله مبلی یا لوله سبک به دلیل مقاومت بالا، وزن سبک و انعطاف‌پذیری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد در صنایع زیادی کاربرد دارد. همانطور که اشاره شد اطلاع از قیمت لوله سبک پیش از خرید برای کلیه فعالان حوزه آهن و فولاد امر مهمی است و در واقع ضروری است پیش از اقدام به خرید آخرین قیمت لوله مبلی را رصد کنند تا با توجه به نرخ نهایی آن هزینه‌های خود را مدیریت کنند.

عوامل موثر بر قیمت لوله مبلی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضدزنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضدزنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button