قیمت میلگرد آلیاژی

قیمت میلگرد آلیاژی

قیمت میلگرد آلیاژی ، فولاد آلیاژی فولادی است که علاوه بر آهن و کربن در ساختار آن از عناصر دیگری همانند منگنز مس نیکل وانادیوم سیلیسیوم و غیره نیز استفاده شده است. در حال حاضر تولید کنندگان می توانند با کم و زیاد کردن برخی از عناصر به کار گرفته شده در ساختار میلگرد آلیاژی خاصیت آن ها را تغییر دهند.

قیمت میلگرد آلیاژی

از جمله آلیاژهای تولیدی می توان به CK45 ، CK60 ، CK22 ، CK15 ، 25Crm04 ، 42Crmo4 ، 41Cr4 ، A105 ، 70Cr2 و 55Cr2 اشاره نمود . که اصولا از سایز 30 میل الی 200  تولید می گردد . که هر کدام در صنعت های مختلف از جمله خودرو سازی ، بلبرینگ سازی ، فنر سازی ، رولیک سازی ، قالب سازی ، ماشین سازی ، نفت و گاز و غیره اشاره کرد.

قیمت میلگرد آلیاژی

میلگرد آلیاژی

قیمت میلگرد آلیاژی ، از میلگرد ها در ساختمان سازی استفاده زیادی می شود . چرا که آنها استحکام زیادی در برابر فشار و حرارت دارند . و به همین دلیل است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده زیادی قرار می گیرند . و آنها در دسته های مختلف با توجه به جنس ، کاربرد ، استاندارد تولید و … تقسیم بندی می شوند .ماده اصلی و اولیه تشکیل دهنده میلگرد فولاد است.هنگام ساخت میلگرد از دو نوع فولاد آلیاژی و فولاد غیر آلیاژی استفاده میشود . که معمولا در تولید میلگردهای ساده و آجدار از فولاد غیر آلیاژی استفاده می شود .

همچنین در حین تولید میلگرد آلیاژی از عناصر دیگری به علاوه بر عناصر اصلی آنها که شامل عناصری چون آهن و کربن استفاده می شود . و در میلگرد آلیاژی عناصر دیگری همچون کروم، تنگستن، نیکل و… نیز اضافه می شود. میلگرد های آلیاژی به دلیل اینکه عناصر بیشتری در کنار عناصر اصلی به آنها اضافه می شود .میلگردهای آلیاژی ویژگی های برتری نسبت به میلگردهای ساده دارند .

از نمونه های بارز آنها این است که هنگام اضافه کردن کروم به میلگرد مقاومت آن را در برابر زنگ زدگی افزایش و از نظر شرایط جوی مقاوم تر می‌ سازند. به عبارتی دیگر هر یک از عناصر دیگری که در هنگام تولید میلگرد آلیاژی به عناصر اصلی اضافه می گردد ، یک قابلیت و نقطه مثبت بیشتری به آن اضافه می نماید.

قیمت میلگرد آلیاژی ، کاربرد میلگرد آلیاژی

مهندسانی که قصد ساخت یک بنا را دارند از میلگرد برای بالا بردن سطح استحکام بنا خود استفاده میکنند . و آنها بین آهن آلات ساختمانی مورد توجه به خصوصی قرار گرفته اند. مقاطع طویل فولادی ، از جمله ویژگی های میلگرد که آن را نسبت به انواع مختلفی از محصولات فولادی برتری داده است. آلیاژها در مناطق زلزله خیز بسیار بیشتر مورد اهمیت قرار می گیرد . و مهندس ناظر می‌بایست از میلگردهایی استفاده کنند . که کمک شایانی به پایدار ماندن بنا را در برابر زلزله ، زنگ زدگی و جو آب و هوایی می نماید.

در مناطق زلزله خیز از میلگرد آلیاژی که نسبت به میلگرد غیر آلیاژی که اصطلاحا به آن میلگرد سیاه نیز می گویند و از خاصیت ترکیباتی بیشتری برخوردار است استفاده می گردد. چرا که  اساس استفاده از میلگرد در ساختمان سازی  برای  آرماتور در بتن ، چسبندگی بین میلگرد و بتن است . که  سبب افزایش مقاومت سازه می شود. چنانچه میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد، چسبندگی کافی بین خود و بتن را ایجاد نکند ، عملی خطرناک برای بنا به حساب می آید. در انتخاب نوع میلگرد باید تجدید نظر کرد.

میلگرد سیاه

اما ناگفته نماند که از میلگرد سیاه برای ماشین آلات و اجسام کم اهمیت تر نسبت به یک سازه یا بنا استفاده می شود. چرا که میلگرد سیاه از قابلیت خوب جوشکاری و قیمت ارزانتری برخوردار است . همچنین از آنها در ساخت  لوازم خانگی و صنایع حمل و نقل هوایی می‌ تواند استفاده کرد. اما میلگرد های آلیاژی با توجه به کاربرد خود به سه دسته : میلگرد فولاد آلیاژی ، میلگرد برنجی ، میلگرد استیل تقسیم می شوند. که هر کدام  از آنها با توجه به خصوصیات متمایز مربوط به خود استفاده می شوند.

در ساختار میلگرد فولاد آلیاژی علاوه بر عناصر اصلی از عناصری چون نیکل ، کروم ، مولیبدن و…  استفاده می‌ شود  که خواص مکانیکی میلگرد را مانند استحکام آن ، میزان سختی ، و سایش را بهبود بخشند.و به طور معمول از آنها برای جلوگیری کردن از ترک خوردن بتن و افزایش استحکام کششی بتن استفاده می شود و این امر سبب میشود که نیاز به میلگرد آلیاژی به مراتب احساس شود.

میلگرد استیل

در ساختار میلگرد استیل یا استنلس استیل که از زیر شاخه های میلگرد آلیاژی به حساب می‌ آید کروم و نیکل عناصری اضافه بر عناصر اصلی می‌باشند. آنها از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی به میلگردهای سیاه دارند اما با این تفاوت که جنس و کاربرد آنها باهم متفاوت است. از  میلگردهای استیل معمولا در شفت استیل لوله استفاده می شود.همچین در صنعت غذایی از آن به عنوان همزن در راستای تولید انواع روغن و تولید نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شود.

قیمت میلگرد آلیاژی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button