قیمت میلگرد زاگرس

قیمت میلگرد زاگرس

قیمت میلگرد زاگرس ، با توجه به کیفیت و وزن بالای میلگرد زاگرس، این محصول هرچند در دسته میلگردهای متوسط تا بالا قرار دارد، اما بسیار به صرفه است. این میلگرد تولید شرکت صبا فولاد زاگرس است و مجتمع تولیدی آن در شهرک صنعتی سفیددشت چهارمحال و بختیاری در دو فاز تولید مقاطع فولادی و فولادسازی در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید.

قیمت میلگرد زاگرس شهرکرد با توجه به نوسانات ارزی، تعداد و میزان عرضه و تقاضا در بازار، قیمت جهانی فولاد و قیمت پایه بورس تعیین می‌شود، همانند سایر مقاطع فولادی.

تولید انواع میلگرد از انواع شمش

یکی از مشکلاتی که در صنعت فولاد وجود داشت، تهیه فولاد از شمش بود. با پیشرفت تکنولوژی این معضل برطرف گردیده است. این شمش ها به سه دسته فابریک، بلوم و CCM تقسیم می گردند.

فابریک

به شمش های بزرگی که پس از عبور از مرحله نورد به قطعات کوچکتر تقسیم می گردد ، گفته می شود.

بلوم

یکی از انواع شمش فولادی مدل بلوم آن است. به شمش هایی که از کنار اسلب برش داده می شوند، می گویند.

بیلت

یکی از روش های تولید شمش فولادی روش CCM است. به شمش های فولادی که از مرحله CCM مستقیما به مرحله نورد می رسند، بیلت گفته می شود.

نوع شمش جهت تولید

میزان کربن موجود در شمش فولادی برای تهیه میلگرد، فاکتور مهمی تلقی می شود. از شمش هایی با کربن ۳۰ تا ۳۵ جهت تهیه میلگرد از شمش سایز ۱۴ تا ۴۰ استفاده می شود. از شمش های با مقدار کربن کم تر برای تولید میلگرد های باریک تر استفاده می کنند.استفاده از شمش ۱۲۵ یا ۱۵۰ به خط نورد کارخانه تولید فولاد بستگی دارد. برای تولید میلگرد از شمش بلوم نیز استفاده می شود. متاسفانه در کشور ایران قابلیت تولید میلگرد از شمش ۱۵۰ وجود ندارد.

مقایسه شمش بلوم و CCM

معمولا از شمش های بلوم برای تولید میلگرد استفاده می شود. در برخی از کشورها به علت عدم توازن ظرفیت دستگاه CCM به تولید از شمش های بلوم 180 به بالا روی می آورند. در ادامه، این شمش ها را طی مرحله نورد به شمش بیلت 160 تبدیل خواهند کرد. این شمش ها در مصارف صنعتی کاربرد زیادی دارند.جهت تولید میلگرد از شمش سایز 25 از شمش های 5sp و تولید میلگرد 25 به بالا شمش های گرید Gr60 را به کار می گیرند.

قیمت میلگرد زاگرس

تولید میلگرد با روش نورد

به طور کلی پروفیل ها، ورق ها، میله ها، نبشی ها و شمش ها را در صنعت نیمه آماده می گویند. برای تهیه نیمه ساخته ها روش های گوناگونی مانند نوردکاری، پرس کردن، کشیدن و آهنگری وجود دارد. در کلیه این روش ها بایستی ابتدا فولاد مذاب را به صورت بلوک هایی در آورد تا عملیات بعدی روی آن ها امکان پذیر باشد. برای این منظور از دو روش استفاده می کنند.

الف) تهیه بلوک در قالب

در این روش ابتدا فولاد مذاب را در ظروف مخصوصی به نام پاتیل می ریزند. سپس آن را در داخل قالب هایی به نام کوکیل می ریزند.

ب) تهیه بلوک با روش ریخته گری مداوم

در این روش نیز فلز مذاب را به وسیله پاتیل هایی به محل دستگاه حمل می کنند. فولاد مذاب ابتدا به داخل ظرف تقسیم کننده ای ریخته می شود. سپس وارد ظروفی به نام منجمدکننده می شود، که در ابتدای خطوط تولید بلوک قرار دارند. این ظروف را از جنس مس می سازند و به وسیله آب دائما خنک می کنند. پس از آنکه فلز مذاب در قسمت پایین منجمد کننده به حالت انجماد در آمد، توپی را خارج می کنند. فلز منجمد تحت تاثیر نیروی وزن خود، به سمت نوارهایی که در زیر آن قرار گرفته اند هدایت می شود. به وسیله آن ها به سمت پایین هدایت می شود.

قیمت میلگرد زاگرس

در این حال از بالا نیز به طور مداوم به آن فولاد مذاب اضافه می گردد. در مسیر نوردها کولرهایی وجود دارند. که فلز منجمد را خنک تر می کنند. پس از این مرحله و مرحله فرم فولاد، قطع کننده ها قرار دارند. که ممکن است به صورت قیچی باشند. یا با گاز اکسی استیلن عمل برش را انجام دهند. حال می توان بلوک های بریده را که هنوز از درجه حرارت مطلوبی برخوردارند. برای عملیات بعدی هدایت کرد. در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز برای تهیه بلوک از این روش استفاده می شود.

قیمت میلگرد در شهرکرد

میلگردهای تولیدی در ایران معمولاً براساس استانداردهای ملی ایران به شماره 3132 و همچنین استاندارد GOST5781 روسیه تولید و عرضه می‌شوند. قیمت میلگرد در شهرکرد از این جهت می‌تواند مقرون به‌صرفه باشد که مسافت کارخانه تا پروژه شما می‌تواند کمتر شود. از این جهت می‌توانید در هزینه حمل و نقل میلگرد صرفه‌جویی کنید.

قیمت میلگرد زاگرس

استاندرد میلگرد فولاد زاگرس

میلگردهای صبا فولاد زاگرس برای بازار داخلی در دو گرید A3 و A4 بر طبق استاندارد ملي 3132 تولید می‌شوند. میلگرد گرید A3 دارای آج جناقی (C) با مقاومت تسلیم 400 مگاپاسکال و استحکام کششی 600 مگاپاسکال و میلگرد گرید A4 دارای آج مرکب (S) با مقاومت تسلیم 500 مگاپاسکال و استحکام کششی 650 مگاپاسکال تولید می‌شود. میلگردهای صادراتی زاگرس شهرکرد هم مطابق با استاندارد GOST34028-5781 کشور روسیه، ASTM A615-A706 آمریکا، DIN488 آلمان، TS 708 ترکیه و استاندارد BS4449 انگلستان تولید و صادر می‌شوند.

مشخصات میلگرد زاگرس

برای کلیه میلگردهای زاگرس تحت آزمایش‌های کشش و خمش، گواهی کیفیت حاوی اطلاعات فنی مانند مشخصات مکانیکی، ترکیب شیمیایی، نوع میلگرد، قطر اسمی، طول، استاندارد محصول، شماره ذوب و شماره بسته صادر می‌شود. طول میلگرد زاگرس 6، 9 و 12 متر است و امکان برش به طول سفارش مشتری نیز وجود دارد. سایز میلگرد زاگرس 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28، 32، 36 و 40 است و قابلیت تولید سایزهای سفارشی در این مجتمع فولادی نیز وجود دارد.

میلگرد مجتمع فولاد صبا زاگرس

به کارگیری ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته از شرکت‌های CVS RMو SIMENSE باعث شده تا این مجتمع با مصرف بهینه به بیشترین کیفیت و راندمان دست یابد. طرح ساخت کارخانه‌های تولید شمش و انواع کلاف میلگرد و مفتول از برنامه‌های آتی این شرکت است.

سؤالات متداول

1- قیمت میلگرد زاگرس چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت میلگرد زاگرس بر اساس سایز، وزن، گرید فولاد، میزان عرضه و تقاضا و نرخ ارز و دلار متغیر است.

2- میلگرد زاگرس در بازار با چه مشخصاتی به فروش می‌رسد؟

این میلگردها در حالت آجدار و سایز 10 الی 28 موجود بوده و به‌صورت کیلویی و شاخه‌ای به فروش می‌رسند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button