لوله مانیسمان وارداتی

  • خانه / لوله مانیسمان وارداتی

لوله مانیسمان وارداتی

لوله مانیسمان وارداتی ؛ لوله مانیسمان یا لوله بدون درز از جمله تجهیزات فولادی است. این محصول در کشور ما به میزان قابل توجهی تولید می شود. اما از آنجایی که تولیدات داخلی به صورت تمام و کمال جوابگوی نیاز کشور نیستند، کشور ما نسبت به واردات لوله مانیسمان نیز اقدام کرده است.
از جمله انواع مختلف لوله مانیسمان می‌ توان به دو نوع لوله های سبک و سنگین اشاره کرد. هر دو نوع این لوله ها به صورت کاملا بدون درز و بدون وجود خط جوش تولید می‌شوند، اما از لحاظ ضخامت و قطر داخلی و خارجی با یکدیگر متفاوت هستند. زمانی که فشار و حرارت بیشتر از آستانه تحمل لوله های درزدار شود، لوله های مانیسمان سبک جایگزین مناسبی برای آن ها به شمار می‌ آیند. اما اگر شرایط خاص تر باشد، مثلاً فشار و حرارت زیاد باشد از لوله های مانیسمان سنگین استفاده می شود.
در ادامه تلاش کرده ایم که در مورد انواع مختلف لوله مانیسمان، نحوه قیمت گذاری و همچنین کشورهای تولید کننده این محصول اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم. در این دانشنامه با ما همراه باشید.

لوله مانیسمان وارداتی

لوله مانیسمان

در میان لوله های موجود در بازار لوله بدون درز یا لوله مانیسمان اهمیت بسیاری دارد. این نوع لوله روش ساخت ویژه خود را دارد و به دلیل نداشتن درز در صنایع حساس کاربرد فراوانی دارد .

لوله مانیسمان

لوله های بدون درز (مانیسمان) چیست؟

 در صنعت از انواع مختلف لوله ها استفاده می شود. لوله های فولادی، لوله استنلس استیل، لوله آلیاژ، لوله های بویلر از انواع مختلف لوله ها هستند. مانیسمان ، که به آن لولۀ بدون درز (Seamless Pipe) هم گفته می شود . لوله ای است که به دلیل روش خاص ساخت و طراحی آن، بدنه ای یک دست دارد.

لوله مانیسمان

این لوله فاقد درز است و روی آن هیچ جوش کاری صورت نگرفته است. همین مسئله موجب می شود که نسبت به سایر انواع لوله محکم تر باشد. لوله مانیسمان روش ساخت مخصوصی دارد و قیمت آن نسبت به سایر انواع لوله ها بیشتر است.

بدون درز بودن لوله مانیسمان موجب شده که این نوع لوله در صنایع پتروشیمی کارکرد بیشتری داشته باشد . چرا که به خوبی می تواند فشار و دما را تحمل کند و در برابر اسیدها و مواد سمی مقاوم تر است. کاربرد لوله مانیسمان در صنعت نفت و گاز نیز به وفور می باشد.

 علت نامگذاری

لوله بدون درز را به نام سازندۀ آلمانی آن لوله یعنی مانیسمان Mannesmann می شناسند. این شرکت آلمانی اولین بار این نوع لوله را در ایران تولید کرد و این نام در ایران به عنوان یک اصطلاح بازاری کاربرد دارد.

کشور های مبدا لوله مانیسمان

در کشور ما کارخانجات متعددی از جمله کارخانه اهواز مشغول به فعالیت در زمینه تولید لوله مانیسمان هستند. اما همانطور که گفتیم تولید داخلی جوابگوی تمام نیاز ما نیست و به همین جهت نیاز به واردات لوله مانیسمان در صنعت کشور ما احساس می‌ شود. کشورهای صادر کننده لوله مانیسمان به ایران عبارتند از کشور چین، آلمان و هند. این کشورها لوله مانیسمان را به تعداد زیاد تولید کرده و به کشورهای هدف از جمله کشور ما صادر می کنند.

قیمت لوله مانیسمان وارداتی

لوله مانیسمان از جنس فولاد تولید می‌شود و طبیعتا اولین چیزی که روی قیمت گذاری لوله مانیسمان تأثیر می گذارد، قیمت فولاد است. قیمت فولاد نیز به صورت جهانی محاسبه می‌ شود و نوسانات ارز تاثیر مستقیم در کاهش یا افزایش قیمت آن دارد. البته غیر از نوسانات ارز عوامل دیگری نیز در قیمت لوله مانیسمان وارداتی تاثیر گذار هستند که در ادامه به صورت فهرست وار به آن ها اشاره کرده ایم.
اولین عامل تعیین قیمت لوله مانیسمان نوسانات ارز و تورم بازار جهانی است. نوع لوله که سبک باشد یا سنگین تاثیر مستقیم در قیمت گذاری آن دارد. لوله های سبک با قیمت کمتر و لوله های سنگین با قیمت بیشتری به فروش می رسند.
لوله مانیسمان برحسب قطر داخلی و قطر خارجی نیز قیمت‌ گذاری می‌ شود.
شرکت سازنده و کشور سازنده لوله مانیسمان نیز تاثیر بسیار مهمی در قیمت آن دارد علاوه بر آن اگر لوله مانیسمان با مزایای های دیگری از جمله ضد اکسیدان و ضد خورندگی بودن تولید شود به مراتب قیمت بالاتری نسبت به لوله های معمولی خواهد داشت.

لوله مانیسمان وارداتی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button