مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ؛ قلب تولید فولاد کشور

  • خانه / مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ؛ قلب تولید فولاد کشور

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ؛ قلب تولید فولاد کشور

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ؛ بسیاری از محصولات آهن و فولاد کشور از مجتمعی صنعتی که سال‌ها پیش، در نزدیکی شهر مبارکه اصفهان آغاز به کار کرده است، تامین می‌شوند. مجتمعی که سبب اشتغال هزاران نفر به‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم است. این واحد تولیدی نقش مهمی در صادرات داشته و از خروج ارز نیز جلوگیری کند. در این مطلب بیشتر درباره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، تاریخچه، محصولات و آینده‌ای که  پیش رو دارد ، بخوانید.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

تاریخچه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

در ۷۵ کیلومتری اصفهان، شهر مبارکه قرار دارد. منطقه‌ای مسکونی و صنعتی که در سال ۱۳۶۰، اولین کلنگ ساخت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در آن خورد. در ساخت بخش‌های ابتدایی این واحد صنعتی، عبور گاه و بیگاه موشک‌های عراقی، خللی ایجاد نمی‌کرد و مهندسان و کارگران ایرانی با قدرت برای ساخت این مجتمع تلاش می‌کردند. امروزه، پروژه ساخت مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را یکی از مهم‌ترین عملیات عمرانی در خاورمیانه می‌دانند. چرا که برای پیشبرد آن، حدود  ۱۸ ميليون و ۷۰۰ هزار متر مكعب خاک برداری انجام گردید. علاوه بر آن بیش از ۱ ميليون و ۸۴۵ هزار متر مكعب بتن ريزی، برای ایجاد واحد صنعتی فولاد مبارکه مصرف گردد. در نهایت برای ایجاد سازه‌ها، ۱ ميليون و ۸۰۰ هزار متر مربع قالب بندی و ۸۰ هزار تن آرماتور، بالغ بر ۱۵۰ هزار تن اسكلت فلزی، ۱ ميليون مترمربع نصب پوشش و بالاخره بیش از ۵۰۰ هزار تن تجهيزات و ماشين آلات در آن نصب گردید.

آغاز به کار فولاد مبارکه اصفهان

پس از سال‌ها تلاش، بالاخره در سال ۱۳۷۰، اولین کوره الکتریکی فولاد مبارکه به راه افتاد. یک سال پس از این رویداد، در ۲۳ دی ماه، خط‌های تولید کارخانه فولاد مبارکه اصفهان توسط رییس جمهور وقت افتتاح شدند و این واحد صنعتی رسما آغاز به کار کرد. ظرفیت اسمی این واحد صنعتی بیش از ۵/۲ میلیون تن است. تلاش شبانه روزی تمام نیروهای آن، گام بسیار موثری در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز می باشد. امروزه محصولات تولیدی در این کارخانه از جمله کالاهای استراتژیک محسوب می شود. همچنین سیستم‌های برنامه‌ریزی کلان کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امروزه؛ فولاد مبارکه اصفهان در حال تلاش و برنامه‌ریزی برای دستیابی به عدد ۳/۱۱ تن محصولات است. در جهت آن فعالیت‌های مستمر و بسیار ارزشمندی را نیز انجام می‌دهد.

استراتژی‌های فولاد مبارکه اصفهان از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱

همان‌طور که اشاره شد، این واحد صنعتی از تولید کنندگان پیشرو و بسیار ارزشمند است. به همین دلیل استراتژی‌هایی را برای ۳ سال آینده در نظر دارند. در ادامه به اختصار به برخی از آنها پرداخته‌‌ایم:

  • افزایش رضایت مشتریانتوسعه سبد محصولات، تامین پایدار و تحویل به موقع، ارائه محصولات با کیفیت و پایدار، ارائه محصولات با قیمت رقابتی و ارزشمند
  • مسئولیت‌های اجتماعیارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، بهبود عملکردها در برابر محیط زیست و ارتقای ارتباطات اثربخش با جامعه
  • مدیریت مشتری و بازارتوسعه مشارکت‌های ارزش افزا با تولید کنندگان زنجیره تامین و افزایش فروش محصولات در بازارهای داخلی و خارجی
  • نوآوری و فناوریتوسعه یکپارچه زیرساخت‌های فناوری در گروه‌ها، توسعه اکوسیستم نوآوری، طراحی و توسعه محصولات جدید همسو با سبد محصولات، مدیریت اثربخش سبد تکنولوژی
  • سرمایه‌های انسانیجانشین پروری در مشاغل با ماهیت سرپرستی، افزایش رضایت و اشتیاق شغلی کارکنان، افزایش بهره‌وری کارکنان
  • مدیریت توسعهمدیریت موثر پروژه‌های اجرایی و توسعه ظرفیت‌های تولیدی
oil-sheet-markazeahan

محصولات فولاد مبارکه اصفهان

طیف وسیعی از کالاهای مهم در بازار آهن و فولاد، در مجتمع صنعتی فولاد مبارکه اصفهان ساخه می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از مهم‌ترین محصولات این شرکت پرداخته‌ایم. مجتمع مبارکه تولید کننده مقاطع تخت فولادی است.

ورق سیاه

از مهم‌ترین محصولات مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، ورق سیاه است. ورق St37 که با نام ورق سیاه شناخته می‌شود، کالای استراتژیک و پر مصرف در بسیاری از صنایع به‌شمار می‌رود. رول‌های وق این کارخانه در سه عرض استاندارد ۱۰۰۰، ۱۲۵۰ و ۱۵۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

ورق آجدار

یکی از محصولات پرکاربرد و مهمی که در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تولید می‌شود، ورق آجدار است. یکی از مهم‌ترین کابردهای این ورق‌ها، جلوگیری از لیز خوردن و لغزش افراد و اشیا است. به همین دلیل ورق‌های آجدار با کیفیت، نقش مهمی در بالا بردن ایمنی و ضریب اطمینان دارند.

ورق گالوانیزه

در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، با پوشاندن ورق‌های فولادی به کمک فلز روی، ورق‌های گالوانیزه ساخته می‌شود. این ورق‌ها کاربردهای گوناگونی دارند و به دلیل فلز روی، می‌توانند در برابر خوردگی، تنش و مشکلات دیگر، پایداری مناسبی از خود نشان بدهند.

ورق رنگی

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به منظور بالا بردن سطح خدمات و ارتقای محصولات، اقدام به تولید ورق‌های رنگی نیز کرده است. این ورق‌ها از نوع ورق گالوانیزه هستند و در ضخامت‌ها و عرض‌های گوناگونی به بازار ارائه می‌شوند. ورق رنگی معمولا به صورت رولی به فروش می‌رسد .

ورق قلع اندود

در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ورق قلع اندود نیز تولید می‌شود. برای تولید این محصول روی ورق‌های آهنی و فولادی را با یک لایه از فلز قلع می‌پوشانند تا از زنگ زدگی آن جلوگیری شود. مهم‌ترین کاربرد فلز قلع اندود در تولید قوطی‌های کنسرو است و به بخش‌های دیگری از صنعت نیز خدمات می‌رساند. تولید ورق قلع اندود با روش الکترولیت اسیدی انجام می‌شود و فلزی با کیفیت روانه بازار می‌شود.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

جوایز این مجتمع

در طی سال‌ها فعالیت، اقدامات و تلاش‌های فولاد مبارکه اصفهان، بارها مورد تقدیر قرار گرفته است. بخشی از جوایز این واحد صنعتی، دریافت ۱۱ دوره جایزه ملی تعالی و ۶ دوره جایزه ملی شرکت دانشی است. همچنین این شرکت صنعتی، تنها شرکت ایرانیست که با امتیازی بالا، تندیس زرین در جایزه ملی تعالی را به دست آورده است. به دلیل فعالیت‌های زیست محیطی، این شرکت توانست لوح سبز اروپا را به دست بیاورد. و تلاش‌های بسیاری برای تجهیز و راه‌اندازی غبارگیرها انجام داده است. این واحد صنعتی بین ۲۵ شرکت برتر دانشی قاره آسیا، در کنار اسامی همچون، تویوتا و سامسونگ قرار دارد و در چند سال، تنها نماینده خاورمیانه بوده است. محصولات فولاد مبارکه اصفهان در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی، کشتی سازی، سازه‌های دریایی و… کاربرد دارد. از سوی دیگر، یکی از صادر کنندگان برتر ایرانی، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button