مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

  • خانه / مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز ، در ایران کارخانه های زیادی وجود دارد که در زمینه تیرآهن سازی و فولاد سازی فعالیت دارند. تیرآهن های هر کارخانه دارای ویژگی های خاص هستند. در حوزه ساخت فلزات، تعدادی از شهرها فلزات را بهتر از سایر شهرها تولید می کنند.دو شهر اصلی برای تولید آهن و فولاد، شهرهای اصفهان و اهواز می باشند. اصفهان دارای دو کارخانه بزرگ تولید فولاد با نام های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان است.

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

برای اطلاع بهتر از تفاوت کارخانه های اصفهان و اهواز، بایستی تولیدات کارخانه ها را به صورت تک تک به خوبی شناخت و ویژگی های آن را دانست. تمامی تولیدات کارخانه طبق استانداردهای جهانی تولید می شوند. تفاوت اصلی کارخانه های اصفهان و اهواز، در تفاوت ورق های فولادی کارخانه هاست. ۵۰ درصد از ورق های فولادی در اصفهان تولید می شود. عموما شرکت فولاد مبارکه، نیاز ورق ایران را برطرف می کند.

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

انواع تیرآهن

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز ، به طور کلی تیرآهن ها به سه دسته IPE،INP،IPB، تقسیم می شوند. همانطور که می دانید معمولا تیرآهن ها تحت لیسانس و طبق استاندارد کشورهای اروپایی تولید می شوند. شکل ظاهری تیرآهن مانند حرف I انگلیسی است.

استاندارد INP: این نوع تیرآهن، در ظاهر شبیه تیر آهن IPE می باشد. اما تفاوت هایی هم بین این دو تیرآهن وجود دارد. بال های تیر آهن INP با فاصله گرفتن از مرکز، ضخامت بیشتری پیدا می کند. تیر آهن INP مطابق با استاندارد کشورهای روسیه و چین است.

استاندارد IPE: تیرآهن IPE همانند H انگلیسی است. این نوع تیر آهن بال های بزرگی دارد. اکثرا تیرآهن IPE را از نزدیک مشاهده کرده اند. این نوع تیر آهن به وفور در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این تیرآهن، به دلیل ضخامت بالای بال ها، وزن بسیار بالایی دارد.

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

مقایسه کارخانه های اصفهان و اهواز

تیرآهن های تولیدی در اهواز و اصفهان، بر اساس استانداردهای جهانی می باشند. و اصولا نباید تفاوت هایی بین محصولات این دو کارخانه قائل شد ولی در واقع تفاوت هایی وجود دارد که این تفاوت ها ناشی از آلیاژهایی است و در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. آلیاژهای مصرفی در کارخانه های اهواز، با آلیاژهای مصرفی در کارخانه های اصفهان متفاوت است.

تیر آهن اصفهان

استان اصفهان، در مرکز کشور ایران قرار دارد. اصفهان از لحاظ صنعت فولاد سازی، یکی از پیشرفته ترین شهر ها در سطح ایران است. کارخانه های بسیاری در این استان وجود دارد ولی دو کارخانه ی بزرگ اصفهان، کارخانه ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان می باشد که در زمینه ی تولید فولاد فعالیت دارند.کارخانه فولاد مبارکه اصفهان 50 درصد از ورق های فلزی و محصولات فلزی مورد نیاز کشور را تامین می کند. کارخانه ذوب آهن اصفهان، نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد ساختمانی و ریل آهن در ایران است.ذوب آهن اصفهان بعد از فولاد مبارکه، بزرگترین تولید کننده فولاد ایران است. و حدود ۸/۲ میلیون تن مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را از جمله تیرآهن را تولید می کند. این کارخانه در قسمت جنوب غرب اصفهان مشغول به فعالیت است.

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

تیر آهن اهواز

از کارخانه های ممتاز در زمینه تولید تیرآهن می توان به کارخانه ملی اهواز اشاره کرد. کارخانه ملی اهواز، از سال ۱۳۴۰ در زمینه تولید تیرآهن شروع به فعالیت کرد. این کارخانه، ظرفیت تولید سالانه بالایی دارد و حدودا ۱۴۰۰۰ تن فرآورده های فولادی و ۴۰۰۰۰۰ تن شمش فولادی را تامین می کند. یکی دیگر از کارخانه های تولید کننده تیرآهن در اهواز، کارخانه کوثر اهواز می باشد. این کارخانه در استان خوزستان و در شهر اهواز واقع است. این تیر آهن با تجهیزات و سیستم های نوین اتوماسیون تولید و آزمایش می گردد و کیفیت بالا و خوبی دارد. دستگاه ها و تجهیزات این کارخانه ها در اهواز، جدیدترین مجموعه های نورد و تولید تیرآهن است.

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز ، همانطور که می دانید تیرآهن اصفهان در ایران، از محبوبیت بالایی برخوردار است. نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان برند حک ESCo روی بال های تیرآهن است. و تیرآهن اصفهان معمولا سنگین تر از تیرآهن اهواز است.

تفاوت تیرآهن های اصفهان و اهواز

از تفاوت های تیرآهن های این کارخانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیرآهن های اصفهان و اهواز در نوع آلیاژ استفاده شده ی در آن متفاوت است.
  • تیرآهن اصفهان، در سطح ایران، از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • روی تیرآهن های اصفهان، برند ESCo حک شده است.
  • تیرآهن های اصفهان، توسط کارخانه ی ذوب آهن اصفهان، بر اساس استاندارد IPE تولید می شود.
  • وزن تیرآهن های تولید شده در اصفهان، سنگین تر از تیرآهن های تولید شده در اهواز می باشد.
کلام آخر

امروزه تولیدات محصولات فلزی در کشور از رونق بسیاری برخوردار است. از جمله مهم ترین محصول فولادی تیرآهن است که در کارخانه های بسیاری تولید می شود، اما کارخانه های اصفهان و اهواز در راس تولیدات محصولات فولادی قرار دارد. از مهم ترین کارخانه های اصفهان ذوب آهن و فولاد مبارکه هستند. ذوب آهن اصفهان بعد از فولاد مبارکه، بزرگترین تولید کننده فولاد ایران است و حدود ۸/۲ میلیون تن مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را از جمله تیرآهن را تولید می کند.کارخانه اهواز ظرفیت تولید سالانه بالایی دارد و حدودا ۱۴,۰۰۰ تن فرآورده های فولادی و ۴۰۰,۰۰۰ تن شمش فولادی را تامین می کند. از تفاوت های تیرآهن های این دو شهر باید به وزن آن ها اشاره کرد. چرا که وزن تیرآهن تولیدی در اصفهان بیشتر از اهواز است.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button