میلگرد بازالت ، خواص و کاربردها

  • خانه / میلگرد بازالت ، خواص و کاربردها

میلگرد بازالت ، خواص و کاربردها

میلگرد بازالت چیست؟ بازالت یک نوع سنگ آذرین می باشد. این سنگ از گدازه های آتشفشان تشکیل می شود و به دلیل داشتن آهن و منیزیم دارای خاصیت قلیایی می باشد. از این سنگ های بازالت برای ساخت میلگرد استفاده می شود، بنابراین استفاده از این میلگرد ها در مناطقی که دارای خاکی نکی و هوایی رطوبتی باشد بسیار کاربردی است. استحکام و قابلیت کششی این میلگرد سبب گردیده که در برابر ضربه کاملا مقاوم عمل کنند. این محصول به دلیل اینکه از مواد طبیعی در ترکیب آن موجود می باشد کاملا برای طبیعت بی خطر است. میلگرد بازالت نسبت به دیگر میلگردهای دیگر مزایای زیادی دارد.

میلگرد بازالت

میلگرد بازالت

اگر بخواهیم بگوییم که میلگرد بازالت چیست باید گفت که میلگرد بازالت نوعی از میلگرد فولادی ولی مقاوم تر و محکم تر آن است. از تعدادی رشته یا فیبر بازالت، میلگرد بازالت تولید می شود. این میلگرد در محیط های اسیدی، نمکی و همچنین رطوبتی از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. همین مقاومت بالا سبب شده تا از این نوع میلگرد در ساخت تونل سازی، بزرگراه و جاده سازی استفاده می شود. اولین میلگرد بازالت در کشور اوکراین تولید شد و در مدت زمان کوتاهی به بازار جهانی راه یافت. 

میلگرد بازالت

روش تولید این محصول

با آغشته شدن سنگ بازیک با اپوکسی الیاف بازالت تشکیل شده و سپس با وارد آوردن فشار روی آن و تغییر شکل محصول نهایی تولید می شود. میلگرد بازالت را می توان با توجه به استفاده مشتری برش داد و بعد وارد بازار کرد. میلگرد بازالت را در رول های ۵۰۰ تا ۸۰۰ متری به دست مشتری می رسد. مزیت خوب میلگرد بازالت چیست؟ مزیت آن این است که دارای کشسانی بالایی است و در هنگام بسته بندی تغییر شکل پیدا نمی کند.

میلگرد بازالت با فشرده سازی الیاف بازالت به وجود می آیند و به شکل استوانه ای در می آیند، بعد از آن با استفاده از رزین اپوکسی اطراف میلگرد پوشیده می شود، در واقع اپوکسی برای میلگرد نقش محافظ را دارد و همانند چسبی قوی موجب اتصال می شودو در آخر یک دور اکرون دور آن پیچیده شده و تغییر شکل ایجاد می کند. گاهی نیز برای سطح میلگرد بازالت از ماسه هم استفاده می شود. 

مزیت های میلگرد بازالت

با توجه به شرایط مذکور به نظر شما مزیت های میلگرد بازالت چیست؟ این محصول با توجه به کاربردهای زیاد ، مزیت های فراوانی را نیز شامل می شود. با توجه به این ویژگی ها موجب کاربردهای فراوان آن شده است. در اینجا می خواهیم به چند مورد از این مزیت ها بپردازیم.

وزن سبک

وزن کم این میلگرد باعث می شود که حمل و نقل آن آسان تر صورت بگیرد.

اجرای برش

روی آن این میلگرد با تمام استقامتی که دارای به راحتی توسط دستگاه های مخصوص برش داده می شود. این میلگردها در اندازه های دلخواه بریده می شود. 

قابلیت حمل راحت

حمل این میلگردها بسیار آسانتر از سایر میلگردها است. 

مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی

مقاومت در برابر خوردگی یکی از مزیت های مهمی است که میلگردها باید داشته باشند. این محصول با داشتن این ویژگی بهترین گزینه برای استفاده در مکان های با رطوبت بالا است. علاوه بر تمام مزیت های خوبی که میلگرد بازالت دارد، دارای قیمت پایین نسبت به سایر میلگردها دارد. 

قیمت مناسب در برابر دیگر میلگردهای فولادی

این محصول با وجود مزیت های بی نظیری که دارد قیمت بسیار مناسب هم دارد. و همین عامل باعث استفاده از این میلگرد در تمامی سازه های مهندسی می گردد. 

استقامت در مقابل نیروی الکتریکی و مغناطیسی 

این محصول دارای استقامت در مقابل نیروی الکتریکی و مغناطیسی خوبی دارد.

کاربردهای این محصول

میلگرد بازالت دارای الیافی محکم است. همچنین با هدف احیای ترک خوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دارای کاربردهای فراوانی است که در اینجا به چند نمونه آن اشاره می کنم.الیاف بازالت الیافی قوی و مستحکم است که از آن در ساخت رابیتس استفاده می شود. رابیتس تقویت کننده ای برای ساخت جاده محسوب می شود. از میلگرد بازالت برای تقویت سازه های آسیب دیده استفاده می شود . از این محصول با هدف افزایش ظرفیت باربری روی آن بهره می گیرند. 

اهمیت استفاده از میلگرد

در حال حاضر از بتن برای استحکام ساختمان ها استفاده می شود. با اینکه بتن از استحکام بالا و مقاومت زیادی در برابر فشار برخوردار است، اما دارای نقاط ضعفی می باشد.در مورد ضعف بتن می توان به این مسئله اشاره کرد که این کالا در برابر نیروهای کششی و چرخشی مقاومتی ندارد. با توجه به این موضوع می توان به اهمیت محافظت میلگرد در برابر نیروهای کششی، پی برد.

در هنگام وقوع زلزله، میلگرد به افزایش مقاومت کششی سازه ها کمک کرده و باعث عدم تخریب ساختمان می شود. به همین ترتیب، امنیت ساکنان را فراهم می کند.ضریب انبساط دمایی در بتن و فولاد، وجه مشترک بین این دو بوده و نزدیک بودن مقدار این ضریب، مانع بروز تنش های اضافی درونی در ساختار بتن در شرایط دمایی مختلف می شود که این مسئله از تخریب زود هنگام بتن جلوگیری می کند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button