میلگرد ترانس ، انواع و کاربردها

  • خانه / میلگرد ترانس ، انواع و کاربردها

میلگرد ترانس ، انواع و کاربردها

میلگرد ترانس ، میلگرد به عنوان یکی از پرکاربردترین قطعات فلزی است که مصارف گوناگونی دارد. از جمله مصارف میلگرد در صنعت ساختمان سازی می باشد. میلگرد انواع مختلفی دارد. که یکی از آنها میلگرد ترانس است. این نوع میلگردها شکلی صاف و براق دارند. و همین امر سبب گردیده تا در حیطه تزیینات و دکوراسیون نیز از آن استفاده شود. این محصول بر اساس فرآیندی که روی آن انجام می شود به میلگرد ترانس تبدیل می گردد. در این فرایند میلگرد کشیده و به قطر مورد نظر و سطحی صاف و صیقلی در می آید.

میلگرد ترانس

آشنایی با انواع میلگرد ترانس

این محصول دارای دو ویژگی منحصر به فرد است اول مقاومت و دوم زیبایی ظاهری. بنابراین از این میلگرد در صنایعی که ظاهر سازه از اهمیت برخوردار است استفاده می شود. میزان کیفیت و صیقلی بودن میلگرد سازه بستگی به نوع و مقدار پولیش زدن آن دارد. در تولید این محصول هزینه زیادی صرف می گردد. زیبایی و استحکام میلگرد ترانس موجب گردیده تا از این محصول در قسمت های مختلف ساختمان و در تزیینات و و دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد. میلگرد ترانس در طی عملیات کششی به قطر ها و اندازه های مختلف و با کارایی های متفاوت تولید می شود. عملیات کششی به این صورت است که در ابتدا سطح میلگرد تمیز می شود، و بعد میلگرد ها وارد قالب دستگاه می شود. در آخر میله تاب گیری و برای بسته بندی آماده می شود.

میلگرد ترانس

انواع میلگرد ترانس

میلگرد ترانس تک پولیش

این نوع از میلگرد طی عملیات نورد گرم تولید و ظاهر آن تیره و کدر است. اما در اثر پولیش کاری ظاهر کدر و تیره آن صاف و صیقلی و کمی روشن می گردد.

میلگرد ترانس دو پولیش

در این مرحله پولیش کاری در دو مرحله انجام می شود. بنابراین مسلم است که ظهر آن رنگی روشنتر و صیقلی تر دارد. از این میلگرد برای قسمت های بیرونی خودرو، محافظت از نمای ساختمان و همچنین قطعات ماشین آلات کارخانه که در معرض دید است استفاده می شود.

میلگرد ترانس بلبرینگ خور با میلگرد CK۴۵

این محصول در واقع همان ترانس دو پولیش است با این تفاوت که بلبرینگ خور بودن به آن افزوده شده است. از این میلگرد برای قطعات زیبا در ماشین آلات و همچنین استفاده در صنایع خودرو سازی و یراق آلات استفاده می شود.

میلگرد کششی یا روغنی

برای ساخت این میلگرد از میلگرد خام استفاده می شود. این میلگرد ها به و صورت متری و کلاف برش داده می شود. سطح این میلگرد صاف و روغنی است. مقاومت و استحکام این میلگرد از انواع قبلی بیشتر است، و کاربردش در تولید پیچ های بلند و قطعات فلزی صنعتی می باشد.

میلگرد ترانس مفتولی یا کناف

این میلگرد ها انعطاف پذیر هستند. و در جاهایی که نیاز به خمش و شکل دهی به میلگرد باشد مورد مصرف قرار می گیرد. از این میلگرد برای تولید پیچ های ریز، صنعت مبل سازی و دکوراسیون و تزیینات بهره می برند.

میلگرد ترانس شش پر

این میلگرد از نظر ظاهری زیبایی دارد و از آن در صنعت خودرو سازی، قطعاتی که در معرض دید هستند و تولید انواع مهره بهره می برند.این محصول شش پر بر اساس یه سری استاندارد های مشخص تولید می شود و دارای ویژگی ها و کارایی متفاوتی است.

میلگرد ترانس تسمه

این نوع میلگرد از نظر ظاهری شکل متفاوتی نسبت به میلگرد های معمولی دارد. این محصول به صورت چهار گوش تولید می شوند و اگر ترانسی شوند یعنی سطح آنها صاف و صیقلی شود شود به آنها میلگرد ترانس تسمه می گویند. میلگرد ترانسی در ایران توسط کارخانه های زیادی از جمله ذوب آهن اصفهان تولید می شود.

میلگرد ترانس سنگ خورده

این نوع از میلگرد نیز مانند میلگرد های دیگر توسط دستگاهی صیقلی می شود این محصول سنگ خورده توسط دستگاه سنگ زنی پولیش داده می شود. این نوع میلگرد ها با دو رنگ نشانه گذاری شده اند میلگرد های ته زرد و میلگرد ته قرمز. البته هر کدام از این میلگرد ها ویژگی های خاص خودش را دارد.

میلگرد ترانس چهار پهلو

این نوع میلگرد نیز یکی از با کیفیت ترین و محکمترین میلگرد هاست و کاربرد های فراوانی دارد به دلیل اینکه از نظر ابعاد و سایز دارای تنوع بالایی است. از سایز های بسیار کوچک که در کارهای ظریف استفاده می شود. تا سایزهای بزرگ که برای تولید نرده و تزیینات ساختمان و در و پنجره به کار می رود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button