میلگرد راد همدان

میلگرد راد همدان

میلگرد راد همدان ، با توجه به سبک تر بودن میلگردهای تولید شده توسط کارخانه راد همدان، قیمت آن به صرفه است. میلگردهای این کارخانه جزو سبک‌های باکیفیت در بازار آهن ایران محسوب می‌شوند و بسیاری از مشتریان در غرب و شمال غربی کشور از آن استفاده می‌کنند. مجتمع راد همدان از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده و سالانه ۵۰۰ هزار تن میلگرد تولید و عرضه می‌کند.

قیمت میلگرد راد همدان در طول روز، هفته، ماه و سال تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. فاکتورهای مختلفی مانند نوسانات ارزی، تعداد و میزان عرضه و تقاضا در بازار، تعیین قیمت پایه در بورس و قیمت جهانی فولاد بر روی قیمت میلگرد همدان تأثیرگذار هستند.

تولید انواع میلگرد از انواع شمش

یکی از مشکلاتی که در صنعت فولاد وجود داشت، تهیه فولاد از شمش بود. با پیشرفت تکنولوژی این معضل برطرف گردیده است. این شمش ها به سه دسته فابریک، بلوم و CCM تقسیم می گردند.

فابریک

به شمش های بزرگی که پس از عبور از مرحله نورد به قطعات کوچکتر تقسیم می گردد ، گفته می شود.

بلوم

یکی از انواع شمش فولادی مدل بلوم آن است. به شمش هایی که از کنار اسلب برش داده می شوند، می گویند.

بیلت

یکی از روش های تولید شمش فولادی روش CCM است. به شمش های فولادی که از مرحله CCM مستقیما به مرحله نورد می رسند، بیلت گفته می شود.

نوع شمش جهت تولید

میزان کربن موجود در شمش فولادی برای تهیه میلگرد، فاکتور مهمی تلقی می شود. از شمش هایی با کربن ۳۰ تا ۳۵ جهت تهیه میلگرد از شمش سایز ۱۴ تا ۴۰ استفاده می شود. از شمش های با مقدار کربن کم تر برای تولید میلگرد های باریک تر استفاده می کنند.استفاده از شمش ۱۲۵ یا ۱۵۰ به خط نورد کارخانه تولید فولاد بستگی دارد. برای تولید میلگرد از شمش بلوم نیز استفاده می شود. متاسفانه در کشور ایران قابلیت تولید میلگرد از شمش ۱۵۰ وجود ندارد.

مقایسه شمش بلوم و CCM

معمولا از شمش های بلوم برای تولید میلگرد استفاده می شود. در برخی از کشورها به علت عدم توازن ظرفیت دستگاه CCM به تولید از شمش های بلوم 180 به بالا روی می آورند. در ادامه، این شمش ها را طی مرحله نورد به شمش بیلت 160 تبدیل خواهند کرد. این شمش ها در مصارف صنعتی کاربرد زیادی دارند.جهت تولید میلگرد از شمش سایز 25 از شمش های 5sp و تولید میلگرد 25 به بالا شمش های گرید Gr60 را به کار می گیرند.

میلگرد راد همدان

تولید میلگرد با روش نورد

به طور کلی پروفیل ها، ورق ها، میله ها، نبشی ها و شمش ها را در صنعت نیمه آماده می گویند. برای تهیه نیمه ساخته ها روش های گوناگونی مانند نوردکاری، پرس کردن، کشیدن و آهنگری وجود دارد. در کلیه این روش ها بایستی ابتدا فولاد مذاب را به صورت بلوک هایی در آورد تا عملیات بعدی روی آن ها امکان پذیر باشد. برای این منظور از دو روش استفاده می کنند.

الف) تهیه بلوک در قالب

در این روش ابتدا فولاد مذاب را در ظروف مخصوصی به نام پاتیل می ریزند. سپس آن را در داخل قالب هایی به نام کوکیل می ریزند.

ب) تهیه بلوک با روش ریخته گری مداوم

در این روش نیز فلز مذاب را به وسیله پاتیل هایی به محل دستگاه حمل می کنند. فولاد مذاب ابتدا به داخل ظرف تقسیم کننده ای ریخته می شود. سپس وارد ظروفی به نام منجمدکننده می شود، که در ابتدای خطوط تولید بلوک قرار دارند. این ظروف را از جنس مس می سازند و به وسیله آب دائما خنک می کنند. پس از آنکه فلز مذاب در قسمت پایین منجمد کننده به حالت انجماد در آمد، توپی را خارج می کنند. فلز منجمد تحت تاثیر نیروی وزن خود، به سمت نوارهایی که در زیر آن قرار گرفته اند هدایت می شود. به وسیله آن ها به سمت پایین هدایت می شود.

میلگرد راد همدان

در این حال از بالا نیز به طور مداوم به آن فولاد مذاب اضافه می گردد. در مسیر نوردها کولرهایی وجود دارند. که فلز منجمد را خنک تر می کنند. پس از این مرحله و مرحله فرم فولاد، قطع کننده ها قرار دارند. که ممکن است به صورت قیچی باشند. یا با گاز اکسی استیلن عمل برش را انجام دهند. حال می توان بلوک های بریده را که هنوز از درجه حرارت مطلوبی برخوردارند. برای عملیات بعدی هدایت کرد. در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز برای تهیه بلوک از این روش استفاده می شود.

خرید میلگرد راد همدان

میلگردهای تولیدی در ایران معمولاً براساس استانداردهای ملی ایران به شماره 3132 و همچنین استاندارد GOST5781 روسیه تولید و عرضه می‌شوند. قیمت میلگرد در همدان از این جهت می‌تواند مقرون به‌صرفه باشد که مسافت کارخانه تا پروژه شما می‌تواند کمتر شود. از این جهت می‌توانید در هزینه حمل و نقل میلگرد صرفه‌جویی کنید.

تولید میلگرد در مجتمع راد همدان

تولید میلگرد در مجتمع راد همدان براساس استاندارد جهانی DIN و به کمک تجهیزات مدرن اروپایی انجام می‌شود. علاوه بر به‌کارگیری ماشین‌آلات مدرن، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و ارسال برگه آنالیز از ویژگی‌های میلگرد راد همدان است. دارا بودن استاندارد SNSO 3132 و استاندارد BS 4449 بریتانیا تأییدی دیگری است که کیفیت خوب این میلگرد تولید داخل را ضمانت می‌کند. ازنظر وزنی میلگرد راد همدان دارای حداقل وزن استاندارد و جزو میلگردهای سبک محسوب می‌شود. محصولات مجتمع راد همدان انواع میلگرد A1 و میلگردهای آجدار A2 و A3 و سایزهای 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 32 میلی‌متر را شامل می‌شود.

میلگرد A1

مقاومت تسلیم میلگرد A1 به میزان 2300 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و استحکام کششی آن 3800 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و سطح آن صاف و بدو آج است. دارای تغییر شکل 25 درصد بوده و عملیات آهنگری و جوشکاری بر روی این میلگرد نرم به‌راحتی انجام می‌شود.

میلگرد A2

مقاومت تسلیم میلگرد A2 به میزان 3000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و استحکام کششی آن 5000 کیلوگرم بر سانتی مربع و آج آن مارپیچی (J) است. دارای تغییر شکل نسبی 18 درصد بوده و برای ساختمان‌سازی مناسب و برای جوشکاری نامناسب است.

میلگرد A3

مقاومت تسلیم میلگرد A3 به میزان 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و استحکام کششی آن، 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و آج آن جناقی (C) است. دارای تغییر شکل نسبی 14 درصد بوده و برای ساختمان‌سازی مناسب و برای جوشکاری نامناسب است.

سؤالات متداول

1- قیمت میلگرد راد همدان چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت میلگرد راد همدان بر اساس سایز، وزن، گرید فولاد، میزان عرضه و تقاضا و نرخ ارز و دلار متغیر است.

2- میلگرد راد همدان در بازار با چه مشخصاتی به فروش می‌رسد؟

این میلگردها در حالت آجدار و سایز 8 الی 32 موجود بوده و به‌صورت کیلویی و شاخه‌ای به فروش می‌رسند.

میلگرد راد همدان

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button