میلگرد سایز 10

میلگرد سایز 10

میلگرد سایز 10 ؛ انواع میلگرد استنلس استیل ، استیل آلیاژی از آهن است که مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن کروم و نیکل می‌باشد که وجود حداقل میزان ۱۰٫۵ درصد عنصر کروم  آن را در برابر خوردگی محافظت می‌نماید. از این فولاد زنگ نزن برای ساخت میلگرد استیل استفاده می‌شود. میلگرد استیل جنس و کاربرد متفاوتی با میلگرد ساختمانی دارد اما از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرند. میلگردهای استیل در واقع همان شمش آلیاژ استیل می‌باشند .

میلگرد سایز 10

انواع میلگرد استنلس استیل بگیر و نگیر

انواع میلگرد استیل اعم از میلگرد استیل بگیر و نگیر در متریال های مختلف به شرح زیر می باشد.
نوع میلگرد استنلس استیل بگیر ۴۲۰ و ۴۳۰ با قیمت پایین تر و مصارف پر کاربرد.
میلگرد استنلس استیل نگیر ۳۱۶ با خاصیت ضد اسیدی.
نوع میلگرد استیل ۳۰۴ نگیر برای مصارف ویژه مانند شفت های غیر مغناطیسی.
میلگرد استیل نسوز ۳۱۰ برای مصارف در دمای بالا و نیاز به مقاومت در آن دما.

میلگرد سایز 10

همواره قیمت میلگرد 10 برای پیمانکاران و مهندسان بسیار مهم است، زیرا این میلگرد به طور گسترده در ساخت خاموت و مش‌های فولادی و گاهاً برای مسلح کردن بتن استفاده می‌شود و در تخمین بودجه ساخت و ساز تأثیر زیادی دارد. واحد قیمت میلگرد کیلوگرم است و قیمت آن براساس وزن 6 الی 8 کیلوگرمی این میلگرد محاسبه می‌شود. وزن اشتال یک متر میلگرد 10 حدود 0.62 کیلوگرم و وزن شاخه 12 متری آن در گرید A3 میلگرد 7 الی 7.5 کیلوگرم است.

در خرید میلگرد 10، به دلیل نوسانات وزنی، وزن باسکول استاندارد و بارنامه ملاک قیمت نهایی و تسویه به شمار می‌رود. قیمت میلگرد 10 همانند دیگر مقاطع فولادی، تابع قیمت ارز، هزینه حمل و نقل، قیمت مواد اولیه در بورس کالا، قیمت جهانی فولاد، نرخ تورم و میزان عرضه و تقاضا است. وزن شاخه 12 متری میلگرد 10 در جدول اشتال 7.4 کیلوگرم است.

راهنمای خرید میلگرد سایز 10

میلگرد 10 به‌صورت ساده و آجدار و در سه گرید از A1 الی A3 در بازار موجود است که گرید A1 از نوع بدون آج بوده و در آرماتوربندی استفاده نمی‌شود. میلگردها به ترتیب در گرید A1 میلگرد نرم، در A2 نیمه سخت، در گرید A3 سخت و در گرید A4 میلگرد مقاوم نامیده می‌شوند. قیمت میلگرد 10 با توجه به نوع آج و برند سازنده و وزن آن متفاوت هستند.

مشخصات میلگرد سایز 10

تفاوت میلگرد 10 گریدهای مختلف در مشخصات فیزیکی و مکانیکی آن یعنی حداقل مقاومت تسلیم، حداقل مقاومت کششی، رده سختی، شکل آج و تغییر طول نسبی آن است. مطابق با استاندارد ملی شماره 3132 ایران:

میلگرد 10 گرید A1
  • صاف و بدون آج دارای مقاومت تسلیم 240 مگاپاسکال و مقاومت کششی 360 مگاپاسکال.
  • مناسب برای عملیات جوشکاری و آهنگری و خم‌کاری
  • تغییر شکل نسبی 25 درصد
انواع میلگرد 10 گرید A2
  • آجدار مارپیچی (J) دارای تنش تسلیم 340 مگاپاسکال و مقاومت کششی 500 مگاپاسکال
  • آجدار مارپیچی (L) دارای تنش تسلیم 350 مگاپاسکال و مقاومت کششی 500 مگاپاسکال
  • عملیات جوشکاری و آهنگری و خم‌کاری فقط در موارد ضروری
  • تغییر شکل نسبی 19 درصد
میلگرد 10 گرید A3
  • آجدار جناقی (C) دارای تنش تسلیم 400 مگاپاسکال و مقاومت کششی 600 مگاپاسکال
  • آجدار جناقی (H) دارای تنش تسلیم 420 مگاپاسکال و مقاومت کششی 600 مگاپاسکال
  • ممنوع برای عملیات جوشکاری و آهنگری و خم‌کاری
  • تغییر شکل نسبی 14 درصد

کارخانه های تولید کننده میلگرد

مهم‌ترین کارخانه های تولیدکننده میلگرد 10 در ایران شامل کویرکاشان، میلگرد نیشابور (فولاد خراسان)، راد همدان، میلگرد میانه (فولاد آذربایجان)، کیان کاشان، سپهرایرانیان، امیرکبیرخزر، ذوب آهن اردبیل، شاهین بناب، هیربد زرندیه، نورد گرم سمنان، آذر فولاد امین، بافق یزد، سرمد ابرکوه، صبا فولاد زاگرس، شاهرود، کاوه تیکمه داش، فولاد ابهر و روهینا اشاره کرد. کارخانه ذوب آهن میلگرد 8 و 10 تولید نمی‌کند.

همه میلگردهای ایران از جمله اصفهان براساس آج (J340، 400C و 500S) تولید می‌شوند. در ایران تنها میلگرد کویر کاشان براساس آج (350L,420 H و 520 F) تولید می‌شود. روش تولید اکثر میلگردهای 10 هم یا ترمکس (T) یا آلیاژی (U) است. در صورت لحاظ نکردن مالیات، برای محاسبه قیمت میلگرد 10 با احتساب مالیات بر ارزش افزوده باید قیمت را در ۱.۰۹ ضرب کنید.

سؤالات متداول

1 . وزن هر بندیل میلگرد 10 چقدر است؟

وزن هر بندیل میلگرد 10 حدوداً 2 تن است.

2. تعداد میلگرد 10 در هر بندیل کاشان چند شاخه است؟

تعداد میلگرد 10 در هر بندیل کویر کاشان 266 شاخه است.

3. وزن میلگرد 10 کاشان، سپهرایرانیان و نیشابوردر گرید A3 چقدر است؟

وزن شاخه 12 متری میلگرد 10 کاشان حدود 7.5 کیلوگرم، سپهر ایرانیان حدود 7 و میلگرد 10 نیشابور هم 7.5 کیلوگرم است.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button