میلگرد سایز 14

میلگرد سایز 14

میلگرد سایز 14 ؛ انواع میلگرد استنلس استیل ، استیل آلیاژی از آهن است که مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن کروم و نیکل می‌باشد که وجود حداقل میزان ۱۰٫۵ درصد عنصر کروم  آن را در برابر خوردگی محافظت می‌نماید. از این فولاد زنگ نزن برای ساخت میلگرد استیل استفاده می‌شود. میلگرد استیل جنس و کاربرد متفاوتی با میلگرد ساختمانی دارد اما از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرند. میلگردهای استیل در واقع همان شمش آلیاژ استیل می‌باشند .

میلگرد سایز 14

انواع میلگرد استنلس استیل بگیر و نگیر

انواع میلگرد استیل اعم از میلگرد استیل بگیر و نگیر در متریال های مختلف به شرح زیر می باشد.
نوع میلگرد استنلس استیل بگیر ۴۲۰ و ۴۳۰ با قیمت پایین تر و مصارف پر کاربرد.
میلگرد استنلس استیل نگیر ۳۱۶ با خاصیت ضد اسیدی.
نوع میلگرد استیل ۳۰۴ نگیر برای مصارف ویژه مانند شفت های غیر مغناطیسی.
میلگرد استیل نسوز ۳۱۰ برای مصارف در دمای بالا و نیاز به مقاومت در آن دما.

قیمت میلگرد سایز 14

محصول میلگرد ۱۴ با توجه به کاربردهای فراوان در حوزه ساخت و ساز و پیمانکاری، جزو محصولات پرمصرف در این صنعت محسوب می‌شود. این نوع میلگرد به دلیل سبکی وزن و کاربردهای زیادش در ساخت سازه‌های سبک مانند بتن‌آرمه، جزو سبک‌ترین میلگردهای سازه‌ای است. این ویژگی باعث کاهش قیمت آن نسبت به سایر میلگردهای سازه‌ای شده و تقاضای بیشتری را به دنبال دارد.

قیمت میلگرد ۱۴ به دلیل تقاضای بالا، با نوسانات بیشتری روبروست. همچنین، عواملی نظیر میزان رکود و تورم، قیمت مواد اولیه، نرخ ارز و قیمت جهانی آهن نیز می‌توانند باعث تغییرات قیمتی در این محصول شوند.

کارخانه‌های زیادی در سراسر کشور میلگرد ۱۴ تولید می‌کنند. این کارخانه‌ها شامل میلگرد آناهیتا در شمال، کوثر و حدید در جنوب، شاهرود و نیشابور در شرق، و میلگرد میانه، راد و زاگرس در غرب هستند. همچنین، میلگرد ذوب آهن و کویر کاشان نیز در مرکز کشور قرار دارند که انواع باکیفیت‌ترین میلگردها را تولید می‌کنند.

به طور کلی، قیمت هر برند میلگرد ۱۴ بسته به استاندارد و تجهیزات ساخت آن متفاوت است. به علاوه، تغییرات قیمتی میلگرد ۱۴ در طول زمان به دلیل عوامل مختلف، نظیر تقاضا و عرضه، میزان رکود و تورم، قیمت مواد اولیه و نرخ ارز، پیش‌بینی‌ناپذیر است.

وزن میلگرد سایز 14

واحد فروش و خرید میلگرد ۱۴ کیلوگرم است. قیمت یک شاخه میلگرد ۱۴ برابر است با وزن میلگرد ضرب‌در قیمت روز هر کیلوگرم میلگرد ۱۴ که حوالی ظهر توسط شرکت‌ها اعلام می‌شود. براین اساس قیمت میلگرد ۱۴ با توجه به محدوده وزنی 13 الی 15 کیلوگرمی هر شاخه میلگرد ۱۴ محاسبه می‌شود. وزن استاندارد و باکیفیت شاخه 12 متری میلگرد ۱۴ حدوداً ۱۴ الی 15 کیلوگرم است. هم‌چنین میزان رواداری وزن مخصوص میلگرد مطابق با سازمان استاندارد ایران حدوداً 4 الی 8 درصد وزن شاخه میلگرد است. مسلماً هرچه وزن میلگرد به وزن استاندارد یعنی ۱۴.5 کیلوگرم نزدیک‌تر باشد کیفیت و استحکام میلگرد ۱۴ هم بهتر است. در هنگام خرید توجه کنید به این دلیل که در تناژهای بالا نوسانات وزنی تاثیر زیادی بر قیمت نهایی بار دارد، ملاک قیمت نهایی میلگرد ۱۴ براساس وزن باسکول و بارنامه است و هزینه بر مبنای آن تسویه می‌شود.

راهنمای خرید میلگرد سایز 14

میلگرد سایز 14 به‌صورت ساده و آجدار تولید می‌شود که براساس استاندارد و میزان کربن مورداستفاده در آلیاژ فولاد دارای چهار گرید A1، A2، A3 و A4 است. بنابراین قیمت میلگرد ۱۴ در هر گرید با توجه به وزن فولاد متفاوت خواهد بود. در هنگام تحویل بار حتماً از سلامت ظاهری میلگردها مطمئن شوید و نشانه حک‌شده برند بر روی بدنه میلگرد و مشخصات پلاک هر بندیل را بررسی کنید.

مشخصات میلگرد ۱۴

براساس استاندارد ۳۱۳۲ بر روی بدنه میلگردهای ۱۴ تولید داخل اطلاعاتی همچون نام یا علامت تجاری شرکت تولیدکننده، سایز، روش تولید و نوع آج حک می‌شود. بندیل‌ها باید دارای پلاک مشخصات باشند. تفاوت گریدهای مختلف میلگرد ۱۴ در مشخصات فیزیکی و مکانیکی آن یعنی حداقل مقاومت تسلیم، حداقل مقاومت کششی، رده سختی، شکل آج و تغییر طول نسبی آن است. استاندارد ملی شماره 3132 ایران شامل گریدهای زیر است:

میلگرد ۱۴ گرید A1
  • صاف و بدون آج دارای مقاومت تسلیم 240 مگاپاسکال و مقاومت کششی 360 مگاپاسکال.
  • مناسب برای عملیات جوشکاری و آهنگری و خم‌کاری
  • تغییر شکل نسبی 25 درصد

انواع میلگرد ۱۴ گرید A2
  • آجدار مارپیچی (J) دارای تنش تسلیم 340 مگاپاسکال و مقاومت کششی 500 مگاپاسکال
  • جدار مارپیچی (L) دارای تنش تسلیم 350 مگاپاسکال و مقاومت کششی 500 مگاپاسکال
  • عملیات جوشکاری و آهنگری و خم‌کاری فقط در موارد ضروری
  • تغییر شکل نسبی 19 درصد

میلگرد ۱۴ گرید A3
  • آجدار جناقی (C) دارای تنش تسلیم 400 مگاپاسکال و مقاومت کششی 600 مگاپاسکال
  • آجدار جناقی (H) دارای تنش تسلیم 420 مگاپاسکال و مقاومت کششی 600 مگاپاسکال
  • ممنوع برای عملیات جوشکاری و آهنگری و خم‌کاری
  • تغییر شکل نسبی ۱۴ درصد

میلگرد ۱۴ گرید A4
  • آجدار مرکب (S) دارای تنش تسلیم 500 مگاپاسکال و مقاومت کششی 650 مگاپاسکال
  • آجدار مرکب (F) دارای تنش تسلیم 520 مگاپاسکال و مقاومت کششی 650 مگاپاسکال
  • بسیار مقاوم و مناسب برای ساخت انواع سازه به‌جز دیوارهای برشی و قاب‌های خمشی ویژه
  • تغییر شکل نسبی 8 درصد

اکثر میلگردهای ۱۴ در ایران مانند ذوب آهن اصفهان براساس آج (J340، 400C و 500S) و روش ساخت ترمکس (T) یا آلیاژی (U) تولید می‌شوند. هرچند سختی میلگرد ترمکس بیشتر است ولی استحکام در عین انعطاف‌پذیری میلگرد آلیاژی بیشتر بوده و برای مناطق زلزله‌خیز مناسب‌تر است. میلگرد ذوب آهن به روش آلیاژی تولیدشده و به نشانه آن حرف (U) بر بدنه میلگرد حک می‌شود. در ایران تنها میلگرد کویر کاشان براساس آج (350L، 420 H و 520 F) تولید می‌شود.

سؤالات متداول

1 . وزن هر بندیل میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان چقدر است؟

میزان وزن بندیل میلگرد ذوب آهن حدود 4.7 تن و وزن بندیل سایر کارخانه‌ها حدوداً 2 تن است. وزن شاخه 12 متری میلگرد ۱۴ کاشان حدوداً ۱۴.8 کیلوگرم و وزن میلگرد ۱۴ ذوب اصفهان ۱۴.6 کیلوگرم است.

2. تعداد میلگرد ۱۴ در هر بندیل ذوب آهن اصفهان و کویر کاشان چند شاخه است؟

تعداد میلگرد ۱۴ در هر بندیل ذوب آهن اصفهان 313 شاخه است. شمار میلگرد ۱۴ در هر بندیل کویر کاشان 135 شاخه است.

3. آیا سفارش میلگرد ۱۴ از درب کارخانه به‌صرفه‌تر است؟

در تناژ بالا بله ولی مورد مهم توجه به مسافت کارخانه و هزینه حمل‌ونقل است. جدا از محدودیت وزنی و محدودیت زمانی در تحویل سفارش از درب کارخانه، با توجه به هزینه حمل و نقل اکثراً خرید از شرکت‌های بازرگانی صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

میلگرد سایز 14

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button