میلگرد شاهین بناب

میلگرد شاهین بناب

میلگرد شاهین بناب از جمله پارامترهای مهم در برآورد هزینه پروژه‌های عمرانی، به ویژه در مناطق شمال غربی ایران است. مجتمع فولاد صنعت بناب، از سال 1383 در آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر دارای چهار شرکت وابسته است که عبارتند از: مجتمع فولاد صنعت سهند، پروژه گسترش فولاد شهریار، فولاد شاهين بناب و فولاد صنعت شهريار و هفت‌ خط نورد گرم، دو خط ذوب و ریخته‌گری می‌باشد.

کارخانه‌ی شماره 4 این هلدینگ، جهت تولید میلگردهای آجدار ساختمانی، مفتول‌های آلیاژی و نبشی در سال 87 به بهره‌برداری رسید. در سال 89 با افتتاح کارخانه شماره 6، ظرفیت اسمی تولید 600 هزار تن انواع ميلگرد آجدار ساختماني به دست آمد. این شرکت، میلگردهای با کیفیتی در سایز 8 الی 40 میلی‌متر و گریدهای A1، A2، A3 و به‌طور سفارشی در گرید A4 تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند.

قیمت روز میلگرد شاهین بناب، همانند سایر محصولات فولادی، تحت تأثیر قیمت جهانی فولاد، نوسانات ارز، میزان عرضه و تقاضا، و هم‌چنین میزان تورم و رکود در بازار قرار دارد. همچنین، با توجه به وزن، ضخامت، نوع آج و طول شاخه، قیمت میلگردهای مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

تولید انواع میلگرد از انواع شمش

یکی از مشکلاتی که در صنعت فولاد وجود داشت، تهیه فولاد از شمش بود. با پیشرفت تکنولوژی این معضل برطرف گردیده است. این شمش ها به سه دسته فابریک، بلوم و CCM تقسیم می گردند.

فابریک

به شمش های بزرگی که پس از عبور از مرحله نورد به قطعات کوچکتر تقسیم می گردد ، گفته می شود.

بلوم

یکی از انواع شمش فولادی مدل بلوم آن است. به شمش هایی که از کنار اسلب برش داده می شوند، می گویند.

بیلت

یکی از روش های تولید شمش فولادی روش CCM است. به شمش های فولادی که از مرحله CCM مستقیما به مرحله نورد می رسند، بیلت گفته می شود.

میلگرد شاهین بناب

نوع شمش جهت تولید

میزان کربن موجود در شمش فولادی برای تهیه میلگرد، فاکتور مهمی تلقی می شود. از شمش هایی با کربن ۳۰ تا ۳۵ جهت تهیه میلگرد از شمش سایز ۱۴ تا ۴۰ استفاده می شود. از شمش های با مقدار کربن کم تر برای تولید میلگرد های باریک تر استفاده می کنند.استفاده از شمش ۱۲۵ یا ۱۵۰ به خط نورد کارخانه تولید فولاد بستگی دارد. برای تولید میلگرد از شمش بلوم نیز استفاده می شود. متاسفانه در کشور ایران قابلیت تولید میلگرد از شمش ۱۵۰ وجود ندارد.

مقایسه شمش بلوم و CCM

معمولا از شمش های بلوم برای تولید میلگرد استفاده می شود. در برخی از کشورها به علت عدم توازن ظرفیت دستگاه CCM به تولید از شمش های بلوم 180 به بالا روی می آورند. در ادامه، این شمش ها را طی مرحله نورد به شمش بیلت 160 تبدیل خواهند کرد. این شمش ها در مصارف صنعتی کاربرد زیادی دارند.جهت تولید میلگرد از شمش سایز 25 از شمش های 5sp و تولید میلگرد 25 به بالا شمش های گرید Gr60 را به کار می گیرند.

میلگرد شاهین بناب

تولید میلگرد با روش نورد

به طور کلی پروفیل ها، ورق ها، میله ها، نبشی ها و شمش ها را در صنعت نیمه آماده می گویند. برای تهیه نیمه ساخته ها روش های گوناگونی مانند نوردکاری، پرس کردن، کشیدن و آهنگری وجود دارد. در کلیه این روش ها بایستی ابتدا فولاد مذاب را به صورت بلوک هایی در آورد تا عملیات بعدی روی آن ها امکان پذیر باشد. برای این منظور از دو روش استفاده می کنند.

الف) تهیه بلوک در قالب

در این روش ابتدا فولاد مذاب را در ظروف مخصوصی به نام پاتیل می ریزند. سپس آن را در داخل قالب هایی به نام کوکیل می ریزند.

ب) تهیه بلوک با روش ریخته گری مداوم

در این روش نیز فلز مذاب را به وسیله پاتیل هایی به محل دستگاه حمل می کنند. فولاد مذاب را ابتدا به داخل ظرف تقسیم کننده ای می ریزند. سپس وارد ظروفی به نام منجمدکننده می شود، که در ابتدای خطوط تولید بلوک قرار دارند. این ظروف را از جنس مس می سازند و به وسیله آب دائما خنک می کنند. پس از آنکه فلز مذاب در قسمت پایین منجمد کننده به حالت انجماد در آمد، توپی را خارج می کنند. فلز منجمد تحت تاثیر نیروی وزن خود، به سمت نوارهایی که در زیر آن قرار گرفته اند هدایت می شود. به وسیله آن ها به سمت پایین هدایت می شود.

میلگرد شاهین بناب

در این حال از بالا نیز به طور مداوم به آن فولاد مذاب اضافه می گردد. در مسیر نوردها کولرهایی وجود دارند. که فلز منجمد را خنک تر می کنند. پس از این مرحله و مرحله فرم فولاد، قطع کننده ها قرار دارند. که ممکن است به صورت قیچی باشند. یا با گاز اکسی استیلن عمل برش را انجام دهند. حال می توان بلوک های بریده را که هنوز از درجه حرارت مطلوبی برخوردارند. برای عملیات بعدی هدایت کرد. در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز برای تهیه بلوک از این روش استفاده می شود.

قیمت میلگرد در تبریز

میلگردهای تولیدی در ایران معمولا براساس استانداردهای ملی ایران به شماره 3132 و همچنین استاندارد GOST5781 روسیه تولید و عرضه می شوند.قیمت میلگرد در تبریز از این جهت می تواند مقرون به صرفه باشد که مسافت کارخانه تا پروژه شما می تواند کمتر شود. از این جهت می توانید در هزینه حمل و نقل میلگرد صرفه جویی کنید.

میلگرد شاهین بناب براساس استاندارد ترکیه (TS708/ Nisan 2016)، استاندارد (ISO 6935-2:2015) استاندارد (ASTM – A615) و استاندارد (BS 4449: 2005, A3:2016) در همه گریدها و سایزها تولید و روانه بازار می‌شود. آنالیز، وزن و خواص شیمیایی میلگرد شاهین بناب براساس این استانداردها متفاوت است. طبق کاتالوگ شرکت، این استانداردها بر اساس سفارش مشتری قابلیت تغییر و اصلاح دارد.

براساس استاندارد (ASTM – A615)، میلگردهای A2 شاهین بناب با آج مارپیچی (J) با استحکام کششی 500 و مقاومت تسلیم 340 مگاپاسکال، میلگرد گرید A3 با آج جناقی (C) با استحکام کششی 600 و مقاومت تسلیم 400 مگاپاسکال و گرید A4 با آج مرکب (S) دارای استحکام کششی 650 و مقاومت تسلیم 500 مگاپاسکال تولید می‌شود.

میلگرد شاهین بناب
سؤالات متداول

1- قیمت میلگرد شاهین بناب چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت میلگرد شاهین بناب بر اساس سایز، وزن، گرید فولاد، میزان عرضه و تقاضا و نرخ ارز و دلار متغیر است.

2- میلگرد شاهین بناب در بازار با چه مشخصاتی به فروش می‌رسد؟

این میلگردها در حالت آجدار و سایز 8 الی 32 موجود بوده و به‌صورت کیلویی و شاخه‌ای به فروش می‌رسند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button