نکات طلایی حمل میلگرد

  • خانه / نکات طلایی حمل میلگرد

نکات طلایی حمل میلگرد

نکات طلایی حمل میلگرد ، آیا در مورد حمل و نقل میلگرد اطلاعاتی دارید؟ آیا از هزینه حمل و نقل میلگرد مطلع هستید؟ در ابتدا باید گفت که میلگرد پرکاربردترین مقطع فولادی در صنعت ساخت و ساز می باشد. همچنین به دلیل خرید و فروش زیاد میلگرد، حمل و نقل آن نیز از رونق بسیار بالایی برخوردار است. حمل و نقل میلگرد با چه روش هایی انجام می شود؟ برای آگاهی و به منظور کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلیه نکات مربوط به حمل و نقل میلگرد با ادامه مقاله با ما همراه ما باشید.

نکات طلایی حمل میلگرد

نکات طلایی حمل میلگرد ، خرید میلگرد

همان طور که ذکر شد میلگرد از پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین مقاطع فولادی در صنعت ساخت و ساز می باشد. امروزه در ساخت همه ساختمان ها، از میلگرد استفاده می شود. به طوری که بدون استفاده از میلگرد می توان گفت هیچ ساختمانی ساخته نمی شود. با توجه به رونق خرید میلگرد، حمل و نقل آن نیز از رونق زیادی برخوردار است. فاکتورهای مهم در خرید میلگرد عبارتند از:

  • کیفیت بالای میلگرد
  • قیمت پایین تمام شده میلگرد
  • هزینه پایین حمل و نقل میلگرد
نکات طلایی حمل میلگرد

نکات طلایی حمل میلگرد

در قسمت قبل ذکر شد که هزینه پایین حمل و نقل میلگرد یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید میلگرد می باشد. برای رسیدن به این نکته مهم در خرید میلگرد همواره انتخاب مناسب ترین روش باعث سهولت در حمل و نقل میلگرد خواهد شد. در انتخاب روش حمل میلگرد فاکتورهایی مانند هزینه حمل میلگرد، مسافت جابجایی، حجم بار، نوع حمل و نقل، قیمت حمل بار و مسافت حمل و نقل بسیار مهم و دخیل هستند.

نکات طلایی حمل میلگرد

هزینه حمل میلگرد

بنابر بررسی های انجام شده اثبات شده است که هزینه حمل میلگرد تاثیر به سزایی در بهینه سازی زنجیره خرید میلگرد ایفا می کند. بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در این زمینه ۹ درصد از هزینه های زنجیره تامین مربوط به هزینه های حمل و نقل میلگرد می باشد. هزینه های حمل و نقل نقش زیادی در قیمت نهایی کالا دارند. بنابراین لیست قیمت گذاری شرکت های حمل و نقل تاثیر بسیار بالایی در قیمت نهایی میلگرد خواهند داشت.

نکات طلایی حمل میلگرد

مسافت حمل میلگرد

مسافت حمل میلگرد تا مقصد مورد نظر یکی از عوامل و فاکتورهای بسیار مهم و تعیین کننده در قیمت نهایی میلگرد و انتخاب روش حمل و نقل می باشد. بنابراین با توجه به مقصد اجرا شدن پروژه مورد نظر، کارخانه تولیدی فولاد را انتخاب کنید و میلگرد را تهیه نمایید. امروزه با توجه به رونق تولید میلگرد در کشورمان ایران و خودکفایی در این زمینه، شما به عنوان خریدار و مدیر پروژه می‌توانید با توجه به موقعیت جغرافیایی و کارخانه ‌های تولیدی، نزدیک ترین محل را انتخاب و خرید خود را انجام دهید. این گونه خرید میلگرد را مقرون به صرفه انجام دهید. با توجه به موارد ذکر شده یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل میلگرد، مسافت می باشد پس بهتر است در هنگام خرید میلگرد مورد نیاز به این نکته توجه کنید که کارخانه ‌ای را انتخاب نمایید که به مقصد شما نزدیک تر باشد.

نکات طلایی حمل میلگرد

وزن میلگرد

پس از توجه به فاکتور هزینه و مسافت حمل میلگرد، توجه به وزن میلگردها از نکات بسیار مهم در خرید میلگرد است. با توجه به این که میلگرد یکی از انواع مقاطع فولادی است و دارای وزن بالایی می باشد از این رو حمل و نقل آن با هزینه بالایی انجام می شود. میلگردها به صورت شاخه ‌ای یا کلاف در انواع وزن ها بر حسب کیلوگرم تولید می شوند. برای محاسبه وزن میلگردها روش ‌ها و فرمول های گوناگونی وجود دارد که می توانید کل وزن میلگرد را به صورت کاملا دقیق محاسبه نمایید.

نوع حمل و نقل

با توجه به مسافت و میزان هزینه ای که خریداران به حمل و نقل میلگرد اختصاص می دهند، روش حمل و نقل را انتخاب می نمایند. با توجه به موقعیت جغرافیایی مقصد خریداران روش حمل و نقل را انتخاب می نمایند. انواع روش های حمل و نقل میلگرد عبارتند از:

  • حمل و نقل جاده ای
  • حمل و نقل ریلی
  • حمل و نقل دریایی
  • حمل و نقل کانتینری
  • حمل و نقل ترکیبی

با توجه به مقصدی که قصد جا به جایی میلگرد به آن را داریم، روش حمل میلگرد انتخاب می شود. در بین روش های حمل و نقل ذکر شده برای میلگرد، حمل و نقل جاده ای از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که روش حمل و نقل جاده ای برای مسافت های نزدیک قابل استفاده خواهد بود. از روش های حمل و نقل دریایی و کانتینری و ترکیبی نیز معمولا برای صادرات میلگرد به بنادر و کشورهای خارجی استفاده می شود.

جمع بندی

با مطالعه این مقاله دریافتیم که میلگرد پرکاربردترین مقطع فولادی در صنعت ساختمان سازی می باشد، به همین دلیل خرید و فروش آن بسیار رونق دارد پس می توان گفت که حمل و نقل میلگرد نیز از رونق بسیار بالایی برخوردار است. در حمل و نقل میلگرد عوامل زیادی تاثیرگذارند. این عوامل عبارتند از: هزینه حمل و نقل، مسافت حمل و نقل، حجم میلگرد ، نوع حمل و نقل. در بین روش های حمل و نقل میلگرد حمل و نقل جاده ای از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button