نکات مهم در خرید تسمه فولادی

  • خانه / نکات مهم در خرید تسمه فولادی

نکات مهم در خرید تسمه فولادی

نکات مهم در خرید تسمه فولادی ، برای تولید انواع تسمه آهنی و فولادی، نیاز به ورق‌ آهنی و فولادی است. شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح باشد که تسمه آهن چیست؟ به طور مختصر می‌توان گفت مقطعی آهنی است که دارای عرضی بیشتر از ضخامت خود می‌باشد. از این محصول فولادی در موارد مختلفی ازقبیل ساخت تجهیزات کشاورزی، نرده، درب‌های آهنی، کمربندهای فلزی و مواردی از این دست، استفاده می‌شود.

نکات مهم در خرید تسمه فولادی

تسمه آهنی با توجه به روش تولید، نوع کاربرد و ضخامت، می‌تواند در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار بگیرد. در حالت کلی تسمه‌های موجود در بازار آهن‌آلات، در ۴ گروه اصلی تسمه آهنی نوردی، فابریک، تسمه ماشینکاری و ترانس جای دارد. هر کدام از این انواع، با توجه به خواصی که ارائه می‌دهند، کاربردهای متفاوتی نیز دارند. برای خرید ورق تسمه، نکات کاربردی و مهمی وجود دارد. توجه به این نکات، منجر به خرید محصولات با کیفیت و با عمر طولانی خواهد شد. ورق‌هایی که به شیوه‌های با کیفیت تولید شده‌اند و عوامل اثرگذار در طول عمر آن، در نظر گرفته می‌شود.

نکات مهم در خرید تسمه فولادی

جنس انواع ورق تسمه

نکات مهم در خرید تسمه فولادی ، برای خرید ورق تسمه، جنس محصول بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر تسمه‌ها از جنس فولاد زنگ نزن باشند، ضخامت چندانی ندارند اما کاربردهای زیادی در صنایع و ابزارهای ظریف خواهند داشت. ابزارهای جراحی، برخی لوله‌ها، کابل‌های تلفن و برق و… از جمله محصولاتی هستند که با این تسمه‌‌ها ساخته می‌شوند. می دانیم که ورق‌های استیل صیقل خورده هستند، تسمه‌هایی که با این ورق‌ها تولید می‌شود نیز براق هستند.

از سوی دیگر، تسمه فولادی که با فرایند نورد سرد تولید شده، استحکام بیشتری دارند و مناسب برای گروه دیگری از نیازها هستند. مثلا صنایع اتومبیل‌سازی، وسایل خانگی، بخش‌هایی از دوچرخه‌ها، کابل‌های مخابرات و رادیاتورها با این تسمه‌ها سر و کار دارند. تسمه‌هایی که با نورد گرم تولید شده‌اند نیز راهی صنایع دیگری می‌شوند. از مهم‌ترین صنایعی که به خرید ورق تسمه گرم تمایل نشان می‌دهند می‌توان به صنایع بسته‌بندی و سازندگان درب و پنجره اشاره کرد. تسمه استیل کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد.

نکات مهم در خرید تسمه فولادی

بررسی فابریک یا قراضه بودن ورق‌ها

علاوه بر جنس محصول، بسته به اینکه تسمه‌ها را در چه بخش‌هایی از کسب و کار خود استفاده می‌کنید، فابریک یا قراضه بودن ورق‌ها اهمیت پیدا می‌کند. برای مثال ورق‌های فابریک که بعدا تبدیل به تسمه می‌شوند، در تمام سطوح یکنواخت و یکدست هستند. اما ورق‌هایی که با آهن قراضه تولید شده‌اند، ممکن است در برخی قسمت‌ها استحکام بیشتری داشته و در برخی بخش‌ها نیاز به تقویت داشته باشند.

به همین دلیل اگر لازم است که تسمه از بخش مهمی از سازه حفاظت کند، برای خرید ورق تسمه، لازم است که بدانید که ورق‌ها از کجا آمده‌اند و چگونه ساخته شده‌اند. از سوی دیگر، همین نکته می‌تواند میزان جوش‌پذیری و عملکرد بلند مدت تسمه‌ها را توجیح کند. در نتیجه اگر می‌خواهید خرید ورق تسمه منجر به تولید تسمه‌های با کیفیت و با عمر طولانی شود، باید تسمه‌هایی که با روش فابریک یا نورد تولید شده‌اند را تهیه کنید.

شناخت ضخامت ورق‌های تسمه

نکات مهم در خرید تسمه فولادی ، با توجه به اینکه قرار است در نهایت از تسمه فولادی و تسمه آهنی در کجا استفاده شود، خرید ورق تسمه با ضخامت‌های گوناگونی انجام می‌شود. برای مثال ورق‌هایی که با کد تجاری ۳۰۰ و ۳۰۴ به بازار ارائه می‌شوند، از جنس استیل هستند و ضخامت کمتری دارند. حال آنکه ورق‌های فولادی که با نورد گرم و نورد سرد تولید شده‌اند مستحکم‌تر هستند و ضخامت بالایی دارند.

تسمه‌ها نیز با توجه به ضخامت اولیه ورق‌های خود، ضخامت متفاوتی دارند و به همین خاطر، کاربردهای مختلفی هم خواهند داشت. اگر برای انتخاب ورق فولادی مناسب نیاز به مشاوره و اطلاع از قیمت روز آهن و فولاد دارید، کارشناسان فروش ما برای ارائه مشاوره‌های تخصصی در کنارتان خواهند بود. تسمه استیل در مقایسه با انواع تسمه، ضخامت کمتری دارد.

نکات مهم در خرید تسمه فولادی

مقایسه قیمت ورق‌ تسمه

برای خرید ورق تسمه ، بی‌شک قیمت، از مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب است. در تعیین قیمت برای خرید ورق تسمه، عوامل گوناگونی موثر هستند. برای مثال، قیمت جهانی سوخت، سنگ آهن، میزان تقاضای داخلی و خارجی و قیمت ورق بر این موضوع اثر خواهد داشت. علاوه بر این‌ها فصل و هزینه‌های تولید نیز می‌تواند قیمت ورق تسمه  را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت ورق‌های آهنی و فولادی می‌تواند به دلیل نوسانات بازار بورس و تغییرات سهام‌ها نیز افزایش یا کاهش قیمت داشته باشد. در نهایت قیمت ارز و تصمیم‌های کلان و مقطعی نیز بر قیمت انواع پروفیل از جمله ورق‌های آهن و فولاد موثر است و می‌تواند باعث کاهش و افزایش قیمت تسمه در بازار روز معاملات شود.

بررسی کارخانه‌های تولید کننده

برای خرید ورق تسمه ، کارخانه‌های گوناگونی قادر به ارائه خدمات و فروش محصولات هستند. برخی از این کارخانه‌ها، برندهای معتبر و قدیمی‌اند و برخی کمتر از یک دهه است که به بازار ملحق شده‌اند. علاوه بر این‌ها، تعدادی از کارگاه‌ها با خرید آهن قراضه و ذوب آنها در تولید تسمه‌های فولادی و آهنی فعال هستند و محصولاتی را ارائه می‌کنند. اینکه محصول کدام کارخانه، با چه آلیاژ و با چه میزان خلوصی را انتخاب کنید، کاملا به اینکه قرار است آن ورق تبدیل به چه تسمه‌ای شود و در کجا کاربرد داشته باشد، بازمی‌گردد.

نکات مهم در خرید تسمه فولادی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button