ورق استیل طلایی

ورق استیل طلایی

ورق استیل طلایی در دسته ورق استنلس استيل دکوراتیو قرار می‌گیرد. که بر روی آن پوششی به رنگ طلايي ایجاد شده است. این نوع ورق، اغلب برای کاربردهای تزئینی استفاده می‌شود. ورق استیل از جنس فولاد زنگ نزن (stainless steel) بوده که به واسطه حضور عناصر آلیاژی مانند کروم و نیکل در ترکیب آن، از مقاومت به خوردگی بالایی برخوردار است. همین امر موجب شده تا در صنایع مختلف، کاربردهای گسترده‌ای داشته باشد.

ورق استیل طلایی

با توجه به حالت سطح و نوع کاربرد می‌توان برای انواع ورق استیل ، دسته‌بندی‌های مختلفی در نظر گرفت. از مهم‌ترین این دسته‌بندی‌ها، بر اساس نوع کاربرد است. مطابق با این معیار، ورق استیل را می‌توان در دو گروه کلی صنعتی و دکوراتیو قرار داد. در این مقاله می‌خواهیم درباره یکی از انواع ورق دکوراتیو که ورق استيل طلایی است، صحبت کنیم. کسب اطلاعات درباره کاربردها، انواع و همچنین عوامل موثر بر قیمت ورق استیل طلایی ، در خرید آن به شما کمک می‌کند.

ورق استیل طلایی

ورق استيل طلایی

ورق استیل طلایی از انواع ورق رنگی با پوشش طلایی رنگ است. انواع ورق استیل رنگی در زیر مجموعه ورق استیل دکوراتیو قرار می‌گیرند. علاوه بر رنگ طلایی، رنگ‌های مختلفی از ورق استيل دکوراتیو در بازار موجود است. از جمله این رنگ‌ها می‎‌توان به رزگلد، قرمز، آبی، مشکی و برنز رنگ، اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید انواع ورق استیل رنگی به چه روشی تولید می‌شوند؟ در حالت کلی، پوشش‌دهی سطح ورق با انواع عناصر فلزی، موجب ایجاد رنگ‌های مختلف ورق استیل می‌شود. رنگ طلایی این نوع ورق، حاصل استفاده از فلز تیتانیوم در فرایند پوشش‌دهی آن می‌باشد.

این ورق با توجه به ظاهر زیبا و همچنین مقاومت به خوردگی بالایی که به واسطه جنس استیل خود نشان می‌دهد، در مصارف دکوراتیو، مانند نمای داخلی و خارجی ساختمان، ساخت بدنه لوازم خانگی و لوازم تزئینی، بسیار کاربرد دارد. ایجاد پوشش بر روی ورق استیل علاوه بر این که ظاهری زیبا به آن می‌بخشد، موجب افزایش مقاومت به خوردگی و سختی سطح ورق نیز می‌گردد. در نتیجه، به افزایش طول عمر مفید ورق کمک می‌کند.

فرایند تولید

ایجاد پوشش رنگی بر روی ورق استنلس استیل از طریق پوشش‌دهی فلزات بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود. با توجه به رنگی که قرار است بر سطح ورق استیل اعمال شود، نوع فلز مورد استفاده نیز متفاوت خواهد بود. فرایند پوشش‌دهی اغلب با استفاده از روش PVD انجام می‌شود. فرایند PVD، لایه‌نشانی با استفاده از بخار فیزیکی است که در یک محفظه خلا صورت می‌گیرد. بنابراین فرایند نسبتا گرانی محسوب می‌شود که قیمت ورق استیل طلایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به منظور ایجاد رنگ طلایی بر روی ورق استنلس استیل، فلز تیتانیوم را با روش PVD بر روی آن پوشش می‌دهند. مراحل پوشش‌دهی ورق استیل طلایی به شرح زیر است:

  • تمیز کردن سطح ورق استیل و رفع هر نوع آلودگی‎‌ از روی آن
  • قرار گرفتن ورق استیل در محفظه خلا حاوی گاز آرگون
  • قرار گرفتن فلز تیتانیوم به عنوان فلز ایجاد کننده پوشش (فلز هدف) در محفظه
  • اعمال اختلاف پتانسیل بالا در محفظه
  • بمباران سطح فلز تیتانیوم با گاز آرگون (این کار موجب آزاد شدن اتم‌های تیتانیوم و قرار گرفتن آن‌ها بر روی سطح ورق و ایجاد پوشش طلایی رنگ می‌شود.)

کیفیت پوشش ایجاد شده بر روی ورق استیل، از عوامل موثر بر قیمت ورق استيل طلایی می‌باشد.

انواع این محصول

ورق استیل طلایی را می‌توان بر اساس حالت سطحی، در سه دسته مات، براق و خشدار قرار داد. بدیهی است که کاربرد و قیمت در انواع مختلف آن، متفاوت است.

ورق استيل طلایی مات

از ویژگی‌های ورق استيل طلایی مات این است که، گرد و غبار بر روی آن کمتر دیده می‌شود. بنابراین بیشتر در مواردی مانند نمای بیرونی ساختمان‎‌ها و دیواره آسانسورها، کاربرد دارد.

ورق استیل طلایی براق

ورق استيل طلایی براق یا میرور (آینه‌ای)، نسبت به انواع دیگر، در مصارف دکوراتیو، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. این نوع ورق استیل آینه ای، با قابلیت انعکاس نور از سطح خود، جذابیت زیادی برای طراحان دکوراسیون داخلی، آسانسور سازی، گنبد و گلدسته‌سازی‌ها دارد.

ورق استيل طلایی خش دار

خط و خش‌های موجود بر روی سطح ورق خشدار بیشتر از ورق مات است. همین ویژگی موجب شده تا در مواردی که انعکاس نور، عیب محسوب می‌شود، کاربرد داشته باشد.

کاربرد ورق استیل طلایی

ورق استیل طلایی از پرمصرف ترین ورق استیل دکوراتیو موجود در بازار است. رنگ و ظاهر زیبای این ورق، کاربردهای زیادی را برای آن رقم زده است. به طوریکه قطعا هر کدام از ما به طور روزمره انواع کاربردهای آن را در اطرافمان می‌بینیم.

برخی از مهم‌ترین کاربردهای این ورق شامل موارد زیر است:

  • نماهای ساختمانی
  • گنبدها و سایر نماهای اماکن مذهبی
  • بدنه آسانسور
  • سرویس‌های حمام و توالت
  • دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها
  • تولید لوازم خانگی و دکوری
  • تابلوسازی
  • ساخت زیورآلات

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل طلایی

ورق استیل از جمله کالاهای پرمصرف در صنایع مختلف محسوب می‌شود. بنابراین استعلام قیمت روز ورق استیل، در دستور کار بسیاری از مشاغل مرتبط با حوزه فولاد و استیل قرار دارد. از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ورق استيل دکوراتیو طلایی، نوسانات ارز در داخل کشور است. به این خاطر که ورق استیل موجود در بازار ایران، اغلب وارداتی می‌باشد. در نتیجه می‌توان گفت که قیمت آن وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد. سایر عوامل موثر بر قیمت ورق استیل طلایی ، شامل میزان عرضه و تقاضای آن در بازار، کیفیت پوشش سطح و برند تولیدکننده ورق می‌باشد. مجموع این عوامل در کنار هم، تغییرات قیمت ورق استيل طلایی را در بازار رقم می‌زنند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button