ورق سیاه اکسین

ورق سیاه اکسین

ورق سیاه اکسین ؛ به دلیل تقاضای بالا در صنایع مادر مانند نفت و پتروشیمی، ساختمان، خودرو، کشتی و لوله‌سازی، قیمت ورق سیاه تولیدی توسط مجتمع فولاد اکسین در شهر اهواز افزایش یافته است. این افزایش قیمت ورق سیاه، باعث تغییر قیمت محصولات نهایی این صنایع نیز می‌شود.

مجتمع فولاد اکسین خوزستان در سال 1388 با بهره‌برداری از تکنولوژی مدرن روز، در زمینه تولید انواع ورق‌های عریض فولادی فعالیت می‌کند. این مجتمع با تولید حدود یک میلیون تن ورق فولادی و آلیاژی عریض در سال، به رفع نیاز زنجیره تأمین صنایع پایین دستی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی کمک کرده است.

مجتمع فولاد اکسین در شهر اهواز واقع شده و در فاصله ۱۰ کیلومتری جاده بندر امام قرار دارد.

ورق سیاه اکسین

ورق سیاه

ورق سیاه آهنی مسطح که به دو صورت رول و بریده (شیت) وجود دارد .

مراحل تولید

در این روش ابتدا تختال تولیدی در کوره پیش گرم با دمای بالا قرار می‌گیرد . پس از خروج تختال از کوره پیش گرم یک پوسته اکسیدی روی سطح تختال تشکیل می‌شود. به منظور برطرف ساختن این پوسته اکسیدی، عملیات پوسته شویی انجام می گیرد . که تأثیر زیادی بر افت دمای سطح تختال دارد.

نورد خشن مرحله بعد از پوسته شویی است. در این مرحله قطعه کار چندین مرتبه از بین غلتک‌ها عبور می‌کند تا به‌تدریج به ابعاد مورد نظر برسد. در طی این فرایند توزیع دمای بار تحت تأثیر چند عامل از جمله انتقال حرارت به محیط و گرمای ناشی از تغییر شکل پلاستیک قرار می‌گیرد و ضخامت تختال ۱۵ تا ۳۰% کاهش می‌یابد. نورد خشن دارای ۲ تا ۳ قفسه است. پس از آخرین قفسه نورد خشن، این محصول وارد مرحله نورد نهایی می‌گردد.

اجزای اصلی خط نورد گرم

کوره پیش گرم

در کوره پیش گرم تختال تا دمای حدود ۱۲۰۰-۱۲۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود. تا عناصر آلیاژی محلول و عیوب ساختاری حاصل از ریخته گری حذف گردند. انتخاب دمای مناسب پیش گرم بسیار مهم است تا هم از هزینه اضافی برای افزایش دمای بیش از حد جلوگیری شود و هم تشکیل رسوب سختی که ناشی از دمای پیش گرم پایین است به حداقل برسد.

ورق سیاه فولاد مبارکه

قفسه‌های نورد خشن (نورد اولیه)

تختال‌ها پس از پیش گرم توسط فشار آب پوسته زدایی می گردند . سپس وارد قفسه‌های خشن کار می‌شوند. تختال‌ها تا چندین مرحله نورد تا حدود ۷۵% از ضخامت اولیه آنها کم می‌شود. در هر مرحله کاهش ضخامت موجب افزایش عرض می‌شود که توسط غلتک‌های عمودی کنترل می‌گردد. پس از این مرحله این محصول وارد جعبه کلاف گردیده و یا به‌صورت مستقیم وارد قفسه‌های نورد نهایی می‌شود.

جعبه کلاف

جعبه کلاف در میز انتقال بین قفسه‌های خشن و نورد نهایی قرار دارد. هدف اصلی جعبه کلاف طول خط نورد است. مزایای دیگر جعبه کلاف عبارت‌اند از: شکستن پوسته‌ها، همگن سازی دمای محصول که موجب ایجاد خواص مکانیکی یکنواخت در ورق می‌شود. همچنین افزایش ظرفیت تولید. در انتهای میز انتقال ورق از حالت کلاف خارج و قبل از ورود به قفسه‌های نورد نهایی، پوسته زدایی می‌شود.

ورق سیاه فولاد مبارکه

قفسه‌های نورد نهایی

خط نورد نهایی متشکل از ۵ تا ۷ قفسه نورد پشت سر هم می باشد. هنگامی که ورق به دمای مناسب رسید وارد اولین قفسه نورد نهایی می‌شود . سپس به‌صورت پیوسته از سایر قفسه‌ها عبور می‌کند. سرعت ورق در این قفسه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ متر بر ثانیه است و ضخامت ورق را بین ۱ تا ۴ میلی متر و یا کمتر کاهش می‌دهند.همانند قفسه‌های خشن کار این قفسه‌ها هم معمولاً ۴ غلتک هستند. در ورود به خط نهایی دمای ورق و در خروج از خط دما و ضخامت ورق اندازه گیری می‌شود. در این مرحله ضخامت توسط سیستم خودکار کنترل ضخامت و دما توسط تغییر سرعت نورد کنترل می‌شود.

واحد خنک کاری

هنگامی که ورق‌ها از قفسه‌های نورد نهایی خارج شد، تحت شرایط کنترل شده بر روی میز خنک کننده، خنک می‌شود. هدف این مرحله کاهش دمای ورق از ۸۵۰ درجه سانتی‌گراد تا دمای مرحله کلاف پیچ یعنی حدود ۵۸۰ درجه سانتی‌گراد است. بعد از مرحله خنک کاری، ورق در کلاف پیچ به‌صورت کلاف در می‌آید و اجازه کاهش دما به آن داده می‌شود تا برای بارگیری آماده شود.

کلاف پیچ

بعد از خروج از واحد خنک کاری دما اندازه گیری شده و محصول در واحد کلاف پیچ به‌صورت کلاف در می‌آید.

ورق سیاه فولاد مبارکه

قیمت ورق سیاه در اهواز

مبنای محاسبه قیمت روز ورق سیاه اکسین براساس واحد وزن یعنی کیلوگرم است که با توجه به ضخامت و طول ورق تغییر می‌کند. بیشترین کاربرد ورق سیاه اکسین در صنایع مادر است. از این نظر آگاهی از افزایش یا کاهش قیمت ورق سیاه اکسین می‌تواند چشم‌اندازی از تغییرات قیمتی این صنایع به شما بدهد. قیمت ورق سیاه اکسین خود تابع متغیرهای دیگری است که لزوم در نظر گرفتن آن‌ها برای رصد قیمت ورق پراهمیت است. از این متغیرها می‌توان قیمت جهانی آهن و فولاد، قیمت ارز، هزینه حمل و نقل، تورم و قیمت مواد اولیه در بورس کالا، رکود در صنایع و میزان عرضه و تقاضا را نام برد.

مشخصات ورق آهنی اکسین

فولاد اکسین تنها تولیدکننده ورق عملیات حرارتی عریض در ایران و منطقه خاورمیانه است و ورق سیاه اکسین یکی از باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین ورق‌های تولید داخل و هم‌ردیف محصولات خارجی به شمار می‌رود. ضخامت ورق سیاه اکسین اهواز درگریدهای ST37 و ST52 و ضخامت 5، 8، 10، 12، 15، 20، 25، 30، 35، 40، 45، 50، 60،70، 80، 90 و 100 میلی‌متر تولید شده و به صورت رول و شیت فابریک در ابعاد 6*2 و 12*2 متر به بازار عرضه می‌شوند.

استحکام کششی ورق‌های اکسین حدود ۱۲۰۰ نیوتن بر میلی‌متر مربع و مقاومت تسلیم آن حدود ۱۰۰۰ نیوتن بر میلی‌متر مربع است. علاوه بر استحکام عالی، شکل‌پذیری ورق سیاه ST37 اکسین به دلیل استفاده از فولاد کم‌کربن بسیار بالا است. دسترسی به بنادر جنوب، مجاورت با راه‌آهن سراسری ایران و نزدیکی به مجتمع‌های بالادستی تولید فولاد باعث کاهش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید ورق سیاه اهواز نسبت به سایر کارخانه‌های فولادی ایران شده است.

انواع محصولات اکسین خوزستان

  • ورق سیاه برای صنعت ساخت و ساز با استاندارد A517_Grade B، A283_Grade C، ASTM A36، ASTM A285، S235، S185، S355 و S275
  • ورق سیاه برای لوله‌سازی با استاندارد AP15L_X60، AP15L_X65 و AP15L_X70
  • ورق سیاه برای صنعت خودرو با استاندارد 34CrMo4
  • ورق سیاه برای صنعت کشتی‌سازی با استاندارد Grade A
  • ورق برای مخازن تحت فشار با استانداردهای A516_Grade 70، A573_Grade 70، ASTM A285، P355 NL2 و P460 NL1
  • ورق برای مصارف استحکام بالا با استانداردهای A517_Grade B و 34CrMo4

گواهینامه کارخانه اکسین اهواز

  • گواهینامه ISO 14001:2004 مربوط به مدیریت محیط‌زیست
  • گواهینامه ISO 9001: 2008، ISIO 10001:2007، ISO 10003:2007، ISO 10002:2014، ISO 10015: 1999 و ISO10004:2012 مربوط به ایمنی، مدیریت کیفیت و رضایت مشتری

سؤالات متداول

1 . آیا فولاد اکسین ابعادی سفارشی هم دارد؟

بله، این کارخانه از نظر سایز و ابعاد دارای محدودیت نیست و با توجه به سفارش مشتری در عرض، ضخامت و طول‌های متفاوت ورق تولید می‌کند.

2. بورس کالا چگونه بر قیمت ورق سیاه اکسین تأثیر می‌گذارد؟

بورس کالا با تعیین قیمت پایه برای معاملات مواد اولیه به شکل مقاطع اصلی مانند اسلب و افزایش یا کاهش هزینه تولید بر قیمت نهایی ورق‌های تولیدی تأثیر زیادی می‌گذارد.

3. پیش‌فاکتور خرید ورق سیاه چیست؟

در این فاکتور اطلاعات نهایی محصول مانند قیمت ورق اکسین، شرایط پرداخت، زمان و مکان بارگیری و تحویل، ابعاد و هزینه‌های حمل و نقل ارائه می‌شود.

ورق سیاه اکسین

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button