ورق سیاه خرم آباد

ورق سیاه خرم آباد

ورق سیاه خرم آباد ؛ قیمت ورق سیاه خرم آباد یکی از پارامترهای قیمتی مهم برای صنایع پایین‌دستی مانند صنعت ساختمان، خودروسازی، مخزن و لوله‌سازی به شمار می‌رود. به همین دلیل، هرگونه تغییر در قیمت ورق سیاه خرم آباد برای پیمانکاران، مهندسان و صنعتگران دارای اهمیت بسیاری است، زیرا بر قیمت تمام‌شده‌ی هرکدام از محصولات و کالاهای این صنایع تأثیر می‌گذارد.

مجتمع نورد و فولادسازی فولاد خرم آباد در سال ۱۳۸۱ در استان لرستان تأسیس شد تا انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد ساده و آجدار، ورق ساختمانی ساده و آجدار، تسمه ساده و آجدار، شمش، اسلب، بیلت و بلوم را تولید کند.

ورق سیاه خرم آباد

ورق سیاه

ورق سیاه آهنی مسطح که به دو صورت رول و بریده (شیت) وجود دارد .

مراحل تولید

در این روش ابتدا تختال تولیدی در کوره پیش گرم با دمای بالا قرار می‌گیرد . پس از خروج تختال از کوره پیش گرم یک پوسته اکسیدی روی سطح تختال تشکیل می‌شود. به منظور برطرف ساختن این پوسته اکسیدی، عملیات پوسته شویی انجام می گیرد . که تأثیر زیادی بر افت دمای سطح تختال دارد.

ورق سیاه خرم آباد

نورد خشن مرحله بعد از پوسته شویی است. در این مرحله قطعه کار چندین مرتبه از بین غلتک‌ها عبور می‌کند تا به‌تدریج به ابعاد مورد نظر برسد. در طی این فرایند توزیع دمای بار تحت تأثیر چند عامل از جمله انتقال حرارت به محیط و گرمای ناشی از تغییر شکل پلاستیک قرار می‌گیرد و ضخامت تختال ۱۵ تا ۳۰% کاهش می‌یابد. نورد خشن دارای ۲ تا ۳ قفسه است. پس از آخرین قفسه نورد خشن، این محصول وارد مرحله نورد نهایی می‌گردد.

اجزای اصلی خط نورد گرم

کوره پیش گرم

در کوره پیش گرم تختال تا دمای حدود ۱۲۰۰-۱۲۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود. تا عناصر آلیاژی محلول و عیوب ساختاری حاصل از ریخته گری حذف گردند. انتخاب دمای مناسب پیش گرم بسیار مهم است تا هم از هزینه اضافی برای افزایش دمای بیش از حد جلوگیری شود و هم تشکیل رسوب سختی که ناشی از دمای پیش گرم پایین است به حداقل برسد.

ورق سیاه خرم آباد

قفسه‌های نورد خشن (نورد اولیه)

تختال‌ها پس از پیش گرم توسط فشار آب پوسته زدایی می گردند . سپس وارد قفسه‌های خشن کار می‌شوند. تختال‌ها تا چندین مرحله نورد تا حدود ۷۵% از ضخامت اولیه آنها کم می‌شود. در هر مرحله کاهش ضخامت موجب افزایش عرض می‌شود که توسط غلتک‌های عمودی کنترل می‌گردد. پس از این مرحله این محصول وارد جعبه کلاف گردیده و یا به‌صورت مستقیم وارد قفسه‌های نورد نهایی می‌شود.

جعبه کلاف

جعبه کلاف در میز انتقال بین قفسه‌های خشن و نورد نهایی قرار دارد. هدف اصلی جعبه کلاف طول خط نورد است. مزایای دیگر جعبه کلاف عبارت‌اند از: شکستن پوسته‌ها، همگن سازی دمای محصول که موجب ایجاد خواص مکانیکی یکنواخت در ورق می‌شود. همچنین افزایش ظرفیت تولید. در انتهای میز انتقال ورق از حالت کلاف خارج و قبل از ورود به قفسه‌های نورد نهایی، پوسته زدایی می‌شود.

ورق سیاه خرم آباد

قفسه‌های نورد نهایی

خط نورد نهایی متشکل از ۵ تا ۷ قفسه نورد پشت سر هم می باشد. هنگامی که ورق به دمای مناسب رسید وارد اولین قفسه نورد نهایی می‌شود . سپس به‌صورت پیوسته از سایر قفسه‌ها عبور می‌کند. سرعت ورق در این قفسه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ متر بر ثانیه است و ضخامت ورق را بین ۱ تا ۴ میلی متر و یا کمتر کاهش می‌دهند.همانند قفسه‌های خشن کار این قفسه‌ها هم معمولاً ۴ غلتک هستند. در ورود به خط نهایی دمای ورق و در خروج از خط دما و ضخامت ورق اندازه گیری می‌شود. در این مرحله ضخامت توسط سیستم خودکار کنترل ضخامت و دما توسط تغییر سرعت نورد کنترل می‌شود.

واحد خنک کاری

هنگامی که ورق‌ها از قفسه‌های نورد نهایی خارج شد، تحت شرایط کنترل شده بر روی میز خنک کننده، خنک می‌شود. هدف این مرحله کاهش دمای ورق از ۸۵۰ درجه سانتی‌گراد تا دمای مرحله کلاف پیچ یعنی حدود ۵۸۰ درجه سانتی‌گراد است. بعد از مرحله خنک کاری، ورق در کلاف پیچ به‌صورت کلاف در می‌آید و اجازه کاهش دما به آن داده می‌شود تا برای بارگیری آماده شود.

کلاف پیچ

بعد از خروج از واحد خنک کاری دما اندازه گیری شده و محصول در واحد کلاف پیچ به‌صورت کلاف در می‌آید.

ورق سیاه خرم آباد

ورق سیاه خرم آباد

قیمت روز ورق سیاه خرم آباد متأثر از عواملی نظیر قیمت فولاد و مواد اولیه در بورس کالا، نوسانات ارز، نرخ جهانی آهن، هزینه حمل و نقل و میزان عرضه و تقاضا شاهد تغییرات روزانه و گاها لحظه‌ای است.

قیمت ورق سیاه در خرم آباد

ورق سیاه خرم آباد، تحت عملیات فشاری نورد گرم و در دمایی بالاتر از 900 درجه تولید می‌شود. ورق‌های سیاه خرم آباد تحت دو استانداردSt37 و St52 به صورت فابریک (شیت) در طول 6 متر و عرض 1.25 سانتی‌متر در بازار موجود هستند. منظور از ورق سیاه خرم آباد در بازار همان ورق st37 است که براساس استاندارد DIN 17100 تولید می‌شود. ضخامت ورق آهنی خرم آباد شامل 20 ،25 و 30 میلی‌متر است که تا 90 میلی‌متر هم امکان تولید وجود دارد. قیمت ورق سیاه خرم آباد، با توجه به نوع آلیاژ مواد اولیه، ابعاد و استاندارد ساخت آن با یکدیگر فرق می‌کند. منظور از ورق سیاه خرم آباد در بازار همان ورق st37 است.

کارخانه فولاد خرم آباد ظرفیت تولیدی سالیانه 75 هزار تن فرآورده‌ی فولادی را دارا است که بخش قابل‌توجه ای از این تولیدات به ورق فولادی خرم آباد اختصاص دارد. انبار این شرکت در کیلومتر ۱۰ جاده کوهدشت شهرک صنعتی شماره ۲ انتهای بلوار ورودی و به ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن قرار دارد.

سؤالات متداول

1- قیمت ورق سیاه خرم آباد چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت ورق سیاه خرم آباد بر اساس سایز، وزن، گرید فولاد، کیفیت و قیمت شمش و بیلت و اسلب فولادی، میزان عرضه و تقاضا و نرخ ارز و دلار متغیر است.

2- ورق سیاه خرم آباد در بازار با چه مشخصاتی به فروش می‌رسد؟

این ورق‌ها در سایزهای 15 الی 60 میلی متر و عرض‌ 1250 میلی متر موجود بوده و به‌صورت شیت به فروش می‌رسند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button