ورق سیاه فولاد مبارکه

  • خانه / ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه فولاد مبارکه ؛ گروه صنعتی فولاد مبارکه، که یکی از پربارترین کارخانه‌های تولید فولاد و بزرگترین خط تولید ورق‌های فولادی در ایران است، به طور مداوم تلاش می‌کند تا باکیفیت‌ترین ورق‌های بازار آهن و فولاد را تولید کند. به همین دلیل، قیمت ورق فولاد مبارکه به عنوان یک معیار برای بازار ورق ایران شناخته می‌شود و در تخمین هزینه پروژه‌های صنعتی و صنعتگران نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

استحکام و مقاومت بالای ورق‌های فولاد مبارکه، که طبق استانداردها و کیفیت جهانی تولید می‌شوند، یکی از ویژگی‌های برجسته آنها است. این ورق‌ها با ضخامت‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و قیمت ورق فولاد مبارکه بر اساس ابعاد یا نوع ورق متفاوت است. عوامل دیگری که بر قیمت ورق فولاد مبارکه تأثیر می‌گذارند، شامل میزان عرضه و تقاضا، نوسانات نرخ ارز و نرخ جهانی آهن و فولاد می‌باشند.

ورق سیاه

ورق سیاه آهنی مسطح که به دو صورت رول و بریده (شیت) وجود دارد .

مراحل تولید

در این روش ابتدا تختال تولیدی در کوره پیش گرم با دمای بالا قرار می‌گیرد . پس از خروج تختال از کوره پیش گرم یک پوسته اکسیدی روی سطح تختال تشکیل می‌شود. به منظور برطرف ساختن این پوسته اکسیدی، عملیات پوسته شویی انجام می گیرد . که تأثیر زیادی بر افت دمای سطح تختال دارد.

نورد خشن مرحله بعد از پوسته شویی است. در این مرحله قطعه کار چندین مرتبه از بین غلتک‌ها عبور می‌کند تا به‌تدریج به ابعاد مورد نظر برسد. در طی این فرایند توزیع دمای بار تحت تأثیر چند عامل از جمله انتقال حرارت به محیط و گرمای ناشی از تغییر شکل پلاستیک قرار می‌گیرد و ضخامت تختال ۱۵ تا ۳۰% کاهش می‌یابد. نورد خشن دارای ۲ تا ۳ قفسه است. پس از آخرین قفسه نورد خشن، این محصول وارد مرحله نورد نهایی می‌گردد.

اجزای اصلی خط نورد گرم

کوره پیش گرم

در کوره پیش گرم تختال تا دمای حدود ۱۲۰۰-۱۲۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود. تا عناصر آلیاژی محلول و عیوب ساختاری حاصل از ریخته گری حذف گردند. انتخاب دمای مناسب پیش گرم بسیار مهم است تا هم از هزینه اضافی برای افزایش دمای بیش از حد جلوگیری شود و هم تشکیل رسوب سختی که ناشی از دمای پیش گرم پایین است به حداقل برسد.

ورق سیاه فولاد مبارکه

قفسه‌های نورد خشن (نورد اولیه)

تختال‌ها پس از پیش گرم توسط فشار آب پوسته زدایی می گردند . سپس وارد قفسه‌های خشن کار می‌شوند. تختال‌ها تا چندین مرحله نورد تا حدود ۷۵% از ضخامت اولیه آنها کم می‌شود. در هر مرحله کاهش ضخامت موجب افزایش عرض می‌شود که توسط غلتک‌های عمودی کنترل می‌گردد. پس از این مرحله این محصول وارد جعبه کلاف گردیده و یا به‌صورت مستقیم وارد قفسه‌های نورد نهایی می‌شود.

جعبه کلاف

جعبه کلاف در میز انتقال بین قفسه‌های خشن و نورد نهایی قرار دارد. هدف اصلی جعبه کلاف طول خط نورد است. مزایای دیگر جعبه کلاف عبارت‌اند از: شکستن پوسته‌ها، همگن سازی دمای محصول که موجب ایجاد خواص مکانیکی یکنواخت در ورق می‌شود. همچنین افزایش ظرفیت تولید. در انتهای میز انتقال ورق از حالت کلاف خارج و قبل از ورود به قفسه‌های نورد نهایی، پوسته زدایی می‌شود.

ورق سیاه فولاد مبارکه

قفسه‌های نورد نهایی

خط نورد نهایی متشکل از ۵ تا ۷ قفسه نورد پشت سر هم می باشد. هنگامی که ورق به دمای مناسب رسید وارد اولین قفسه نورد نهایی می‌شود . سپس به‌صورت پیوسته از سایر قفسه‌ها عبور می‌کند. سرعت ورق در این قفسه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ متر بر ثانیه است و ضخامت ورق را بین ۱ تا ۴ میلی متر و یا کمتر کاهش می‌دهند.همانند قفسه‌های خشن کار این قفسه‌ها هم معمولاً ۴ غلتک هستند. در ورود به خط نهایی دمای ورق و در خروج از خط دما و ضخامت ورق اندازه گیری می‌شود. در این مرحله ضخامت توسط سیستم خودکار کنترل ضخامت و دما توسط تغییر سرعت نورد کنترل می‌شود.

واحد خنک کاری

هنگامی که ورق‌ها از قفسه‌های نورد نهایی خارج شد، تحت شرایط کنترل شده بر روی میز خنک کننده، خنک می‌شود. هدف این مرحله کاهش دمای ورق از ۸۵۰ درجه سانتی‌گراد تا دمای مرحله کلاف پیچ یعنی حدود ۵۸۰ درجه سانتی‌گراد است. بعد از مرحله خنک کاری، ورق در کلاف پیچ به‌صورت کلاف در می‌آید و اجازه کاهش دما به آن داده می‌شود تا برای بارگیری آماده شود.

کلاف پیچ

بعد از خروج از واحد خنک کاری دما اندازه گیری شده و محصول در واحد کلاف پیچ به‌صورت کلاف در می‌آید.

ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق سیاه فولاد مبارکه به‌عنوان مهم‌ترین ورق فولادی، براساس استاندارد DIN آلمان تولیدشده و عرض متداول 1/5 متر و ضخامت‌های 2 الی 15 میلی‌متر را شامل می‌شود. بنابر میزان کربن و گرید فولاد مورداستفاده، ورق‌های سیاه فولاد مبارکه به درجات سختی مختلف و انواع صنعتی و معمولی تقسیم می‌شوند. بر اساس همین تقسیم‌بندی نیز در صنایع مختلفی نظیر ساختمان‌سازی، خودروسازی، کشاورزی، کشتی‌سازی، حمل‌ونقل، نفت و پتروشیمی استفاده می‌گردند.

سؤال‌های متداول

1 . قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در سایت فولاد ایرانیان چقدر به روز است؟
قیمت ها هر روز بروزرسانی میشود و گاهی اوقات ، به دلیل نوسانات بالای بازار 2 الی 3 بار در طول روز بروزرسانی میشود.

2. قیمت ورق فولاد مبارکه نسبت به سایر ورق‌های بازار چگونه است؟
قیمت ورق‌ فولاد مبارکه در بازار فولاد ایران جزو ورق‌های با قیمت متوسط ولی کیفیت بالا است.

ورق سیاه فولاد مبارکه

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button