وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

  • خانه / وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

وزن هر متر پروفیل آلومینیوم ؛ به طور معمول، قیمت پروفیل آلومینیوم را با توجه به وزن آن محاسبه می‌کنند. بنابراین، با در دست داشتن وزن پروفیل آلومینیوم می‌توان با تقریب مناسبی، قیمت آن را محاسبه نمود. بدین ترتیب، با داشتن قیمت هر کیلو آلومینیوم و وزن هر شاخه پروفیل می‌توان قیمت را حساب کرد. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم چگونه محاسبه می‌شود. بنابر روش‌هایی که ارائه می‌دهیم، شما می‌توانید به سادگی از وزن پروفیل آلومینیوم را اطلاع یابید. با این وجود، جدول وزن پروفیل آلومینیوم را برای دسترسی آسان و راحت شما به این ارقام قرار داده‌ایم.

روش محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

برای محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم، باید طول و عرض سطح مقطع پروفیل و ضخامتی که دارد را در دست داشته باشید. و سپس با در نظر داشتن چگالی آن و با استفاده از فرمول زیر، محاسبه وزن هر متر پروفیل آلومینیوم را انجام دهید:

(طول + عرض) × ۲ × ضخامت × چگالی آلومینیوم = وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

چگالی آلومینیوم ۲.۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب است. و با توجه به این عدد و واحد آن، طول، عرض و ضخامت نیز باید بر حسب سانتی‌متر در این فرمول قرار می گیرد. بر این اساس، وزن هر متر پروفیل بر حسب گرم بدست می‌آید.
فرمول محاسبه وزن قوطی آلومینیوم، مشابه با وزن قوطی ۴۰*۸۰ است. با این تفاوت که چگالی در این فرمول تغییر می یابد.

محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم

برای محاسبه وزن پروفیل آلومینیوم، یک فرمول وجود دارد. که در آن اطلاعاتی چون طول و عرض سطح مقطع پروفیل، ضخامت آن و طولی که دارد باید قرارگیرد. چگالی نیز در محاسبه وزن بسیار مهم است و برای پروفیل آلومینیوم عدد آن برابر با ۲.۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب است.

(طول + عرض) × ۲ × ضخامت × طول شاخه × چگالی آلومینیوم = وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم

در حقیقت، برای محاسبه وزن باید حجم آن را محاسبه کرده و سپس در چگالی ضرب کرد. با توجه به اینکه چگالی در این‌جا بر حسب گرم بر سانتی‌متر مکعب است، بهتر است ابعاد را نیز به سانتی‌متر در فرمول قرار دهید. و وزن نهایی محاسبه گردیده نیز بر حسب گرم خواهد بود.

وزن هر متر پروفیل آلومینیوم

جدول وزن پروفیل آلومینیوم

برای راحتی و همچنین دسترسی آسان به وزن قوطی آلومینیوم، جدولی تهیه شده است. که در آن سایز قوطی (که با ضرب دو عدد که طول و عرض سطح مقطع پروفیل هستند نشان داده می‌شود)، ضخامت پروفیل و وزن هر متر پروفیل آلومینیوم آمده است.

وزن هر متر پروفیل آلومینیوم
ضخامت (mm)سایز قوطی (mm)وزن (kg/m)
۱۲۰*۱۰۰/۴۶
۱۲۵*۱۰۰/۵۳
۱۳۰*۱۰۰/۶۲
۱۳۰*۲۰۰/۷۸
۱۴۰*۲۰۰/۹۶
۱۴۰*۳۰۱/۱۲
۱/۲۵۲۰*۱۰۰/۵۶
۱/۲۵۲۵*۱۰۰/۶۶
۱/۲۵۳۰*۱۰۰/۷۵
۱/۲۵۳۰*۲۰۰/۹۸
۱/۲۵۴۰*۲۰۱/۱۹
۱/۲۵۴۰*۳۰۱/۳۹
۱/۵۲۰*۱۰۰/۶۷
۱/۵۲۵*۱۰۰/۸۱
۱/۵۳۰*۱۰۰/۹۱
۱/۵۳۰*۲۰۱/۱۷
۱/۵۴۰*۲۰۱/۴۲
۱/۵۴۰*۳۰۱/۴۶
۱/۵۴۰*۵۰۲/۱۲
۱/۵۵۰*۲۵۱/۷۴
۱/۵۵۰*۳۰۱/۸۶
۱/۵۶۰*۲۰۱/۸۶
۱/۵۶۰*۳۰۲/۱۲
۱/۵۶۰*۴۰۲/۳۳
۱/۵۶۰*۵۰۲/۵۷
۱/۵۸۰*۴۰۲/۸۲

برای محاسبه وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم اعداد مذکور در این جدول را در طول هر شاخه که می‌تواند ۶ یا ۱۲ متر باشد ضرب کنید. و وزن هر شاخه را محاسبه نمایید.

تاثیر وزن قوطی آلومینیوم بر محاسبه قیمت آن

به طور معمول، قیمت پروفیل آلومینیوم به صورت کیلویی اعلام می‌شود. به این صورت که شما قیمت هر کیلو از آن را در دست دارید و برای محاسبه قیمت هر شاخه، باید وزن آن شاخه را در قیمت هر کیلو ضرب نمایید. بنابراین، بدیهی است که با افزایش وزن هر شاخه پروفیل آلومینیوم، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. بدین ترتیب می‌توان گفت که افزایش سایز پروفیل، به افزایش قیمت آن منجر خواهد شد.

آرتا استیل تهران

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضدزنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضدزنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button