چهار پهلو استیل

چهار پهلو استیل

محصولی که به آن چهار پهلو استیل معروف است، در واقع یک میله فولادی با مقطع چهارضلعی توپر است که از جنس استنلس استیل ساخته شده است. استنلس استیل معمولاً از فولاد زنگ‌نزن تهیه می‌شود. این محصول دارای یک مقدار حداقل ۱۰.۵ درصد کروم، کمتر از ۱.۲ درصد کربن و عناصر آلیاژی دیگری است که همراه استنلس استیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابعاد استاندارد چهار پهلو استیل معمولاً به طول ۶ متر و با مقطعی بین ۴ تا ۱۰۰ میلی‌متر می‌باشد. در بازار، اندازه‌های ۲۰×۲۰ و ۳۰×۳۰ از چهار پهلوهایی که معمولاً پرفروش هستند تلقی می‌شوند.

مقاومت به خوردگی و خواص مکانیکی استنلس استیل قابل افزایش با اضافه کردن عناصر دیگری مانند نیکل، مولیبدن، تیتانیوم، نیوبیم، منگنز و سایر عناصر آلیاژی است. در تماس با اکسیژن، یک لایه اکسید کروم بر روی سطح استنلس استیل تشکیل می‌شود که به مواد محافظتی شامل جوانه مجدد و نیازمندی هستند. این لایه از استنلس استیل را در برابر خوردگی و حمله محیط‌های خورنده مقاوم تر می‌کند و روی آن به عنوان یک پوشش محافظ عمل می‌کند.

ویژگی ها

چهار پهلو استنلس استیل به دلیل ویژگی هایی که دارد برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مشخصات 4 پهلو استیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های مکانیکی

شکل پذیری و سختی چهار پهلو عالی است. به طوری که آن را قادر می‌سازد تا در حالت‌های سخت شکل دهی فلز مانند کوبش، کشش، خم‌کاری، اکستروژن و غیره استفاده شود. در عین حال نیز مقاومت در برابر سایش سنگین را نیز داشته باشد. علاوه بر این، چهار پهلو استیل رفتار مکانیکی خوبی در دماهای پایین و بالا دارد.

مقاومت در برابر آتش

چهار پهلو ضد زنگ بهترین مقاومت در برابر آتش را در بین تمام مواد فلزی هنگام استفاده در کاربردهای ساختاری دارد. دمای بحران چهار پهلو بالای 800 درجه سانتیگراد است. چهار پهلو در کنار مقاومت در برابر آتش، هیچ دود سمی در زمان آتش سوزی از خود متصاعد نمی‌کند.

مقاومت در برابر خوردگی

با حداقل محتوای کروم 10.5 درصد، فولاد ضد زنگ به طور مداوم توسط یک لایه غیرفعال اکسید کروم محافظت می‌شود که به طور طبیعی بر روی سطح از طریق واکنش کروم با اکسیژن هوا یا آب تشکیل می‌شود. اگر سطح خراشیده شود، خود را بازسازی می‌کند. این ویژگی به چهار پهلو زنگ نزن مقاومت در برابر خوردگی ارائه می‌کند.

قابلیت تمیز کردن

فولاد ضد زنگ به راحتی تمیز می‌شود. برای تمیز کردن چهار پهلو محصولات تمیز کننده معمولی مانند شوینده‌ها، پودرهای صابون کافی هستند و به سطح آسیب نمی‌رسانند. فولاد ضد زنگ با توجه به کیفیت سطحش هم از نظر تزئینی و زیبایی و هم از نظر عملکردی نیازهای کالایی مثل ظروف و مصنوعات کاربردی را برآورده می‌کند.

بازیافت چهار پهلو

4 پهلو استنلس استیل قابل بازیافت است. نرخ بازیابی واقعی استیل نزدیک به 100 درصد است. در تماس با عناصری مانند آب از نظر محیطی خنثی و بی‌اثر است. این ویژگی‌ها، فولاد ضد زنگ را برای کاربردهای ساختمانی که در معرض آب و هوای نامساعد قرار دارند، مناسب می‌سازد.

انواع این محصول

4 پهلو استنلس استیل انواع مختلفی دارد که هر کدام بسته به ویژگی‌های خود در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود. چهار پهلوهای استیل بسته به روش تولید، جنس و ساختاری که دارند به دسته‌های مختلف زیر طبقه بندی می‌شوند.

چهار پهلو نوردی گرم

در این روش شمش‌های فولادی وارد کوره‌ها می‌‌شوند. هنگامی که شمش‌ ها به دمای کافی رسیدند، با عبور از سطح مقطع‌‌های استاندارد و نورد به اندازه مورد نظر می‌رسند. سپس با کشش و فرآیندهای دمایی به پروفیل چهار پهلو با مشخصات مورد نظر تبدیل می‌شوند.

چهار پهلو نوردی سرد

در این روش شمش‌های فولادی داخل کوره قرار نمی‌‌گیرند بلکه آنها به سمت غلتک‌‌های نورد حرکت می‌کنند. چهار پهلوها در این غلتک‌‌ها به اندازه‌‌های استاندارد رسیده . آماده می‌شوند. کیفیت تولید نورد سرد بیشتر از نورد گرم است.

چهار پهلو ترانسی

در این روش شمش‌های فولادی در کوره‌های مخصوص قرار می‌گیرند و با حرارت دادن به روش ریخته گری ذوب می‌شوند. سپس شمش‌‌ها در طول‌های مشخص برش داده می‌شوند و تحت فرآیند نورد قرار می‌گیرند.

چهار پهلو فابریک

در این روش از شمش فابریک (بدون ناخالصی) استفاده می‌‌شود. به‌ همین دلیل، کیفیت این نوع چهار پهلو بسیار بالاتر از روش‌های دیگر است. همچنین، برای خرید چهار پهلو فابریک باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

چهار پهلو استیل

آلیاژهای چهار پهلو استیل

با سه دسته از فولادهای ضد زنگ که هر کدام با عناصر آلیاژی اضافه شده به آهن، کربن و کروم متمایز می‌شوند، این امکان وجود دارد که بتوان آلیاژ مناسب برای کاربرد مورد نظر خود پیدا کرد. رایج‌ترین گریدها شامل چهار پهلو استیل 304 و چهار پهلو استیل 316 هستند. این سری 0.015 تا 0.10 درصد کربن، 16 تا 21 درصد کروم، 6 تا 26 درصد نیکل، صفر تا 7 درصد مولیبدن دارد. وجود نیکل باعث بهبود مقاومت در برابر خوردگی در محیط‌های خاص می‌شود و فولاد ضد زنگ را انعطاف پذیرتر می‌کند. وجود مولیبدن باعث افزایش بیشتر مقاومت در برابر خوردگی در یک محیط اسیدی می‌شود. از این سری برای هوانوردی، قطعات الکترونیکی، تجهیزات راه آهن، مخازن مواد شیمیایی و مخازن مواد غذایی، کاربردهای دریایی، ظروف و غیره استفاده می‌شود.

چهار پهلو استیل

قیمت چهار پهلو استنلس استیل

چهار پهلو استیل بسته به مشخصات و آلیاژهای مورد استفاده قیمت متفاوتی دارد. قیمت 4 پهلو تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن تعیین کرد. از مهمترین دلایل موثر در لیست قیمت چهار پهلو استیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه سازنده
  • کیفیت و استاندارد تولید
  • ابعاد چهار پهلو
  • وزن چهار پهلو
  • نرخ دلار
  • قیمت جهانی فلزات
  • میزان عرضه و تقاضا
  • هزینه نیروی انسانی
  • هزینه بارگیری و ارسال

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button