کاربرد مقاطع فولادی

کاربرد مقاطع فولادی

کاربرد مقاطع فولادی ؛ تنوع گسترده‌ی مقاطع فولادی و فولاد، نشان دهنده‌ی این است که هر نوع فولاد بسته به درصد کربن و آلیاژهای استفاده شده در خط تولید و عملیات مختلف، خصوصیات و کاربردهای متفاوتی دارد. در واقع، درصد کربن استفاده شده در فولاد معمولاً بین ۰.۷ تا ۱.۷ درصد قرار دارد و با تغییر درصد کربن، ویژگی‌های فیزیکی محصول نیز تغییر می‌کند. به علاوه، استفاده از آلیاژهای مختلف نیز می‌تواند به تغییر خصوصیات فولاد و کاربردهای آن کمک کند. به طور کلی، فولاد به دلیل ویژگی‌های خود مانند سختی، مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت تشکیل شکل، در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

کاربرد مقاطع فولادی ؛ فولاد

فولاد ساخته شده با کربن بین ۰.۱۵ تا ۰.۷ درصد به فولاد های کم کربن معروف هستند. میزان کربن فولاد های چکش خوار بین ۰.۲۵ تا ۰.۱۵  درصد است که نرم و انعطاف پذیر است و در سرما کاربرد بالایی دارد. فولاد های با کربن متوسط بین ۰.۵ تا ۰.۲۵ درصد معمولا روی آنها عملیات گرمایی انجام میشود و استحکام بیشتری دارند. فولادهای با کربن بالا بین ۰.۹ تا ۰.۵ درصد  و فولاد ابزارسازی با درصد کربن بین ۱.۷ تا ۰.۹ درصد، مقاومت بیشتری در برابر صدمه دارند. که با افزایش کربن این مقاومت بیشتر می شود.

روش های استاندارد برای تولید فولاد

در ابتدا فولاد را با کاهش ناخالصی ها و مواد زائد به چدن سفید تبدیل میکنند. برای تولید فولاد روش های متنوعی وجود دارد که این روش ها عبارتند از: روش اکسیژن، روش اپن هارت (زیمنس – مارتن) و روش فولادسازی با کوره الکتریکی. برای عملیات تولید فولاد بدون در نظر گرفتن روش تولید، ناخاصی های نامطلوب را اکسیداسیون میکنند و به سرباره تبدیل میشود یا میسوزد.

روش اکسیژن

در روش اکسیژن، هوا و گاز اکسیژن را درون پاتیل متحرک که از جنس چدن مذاب شده است، بارگذاری میکنند و با فشار درون آن میدمند. با این کار باعث میشود تا ناخالصی های موجود در فولاد، حذف میشود.

روش اپن هارت

در این روش برای تولید فولاد ابتدا در کوره‌های الکتریکی با چدن و آهن قراضه بارگیری میشود. و حرارت ناشی از ایجاد قوس الکتریکی بین الکترود ها و آهن آلات داخل کوره باعث اکسید شدن و ذوب شدن ناخاصی‌ها میشود. در این روش فولادهای آلیاژی  فرو وانادیم و فرو کرم هم تولید میشود.

روش پاتیل اکسیژن

در روش پاتیل اکسیژن فولادها مانند روش اپن هارت تولید میشود. با این تفاوت که روش پاتیل اکسیژن بسیار ارزان تر از روش اپن هارت است.

روش الکتریکی

روش الکتریکی، گران ترین روش تولید فولاد میباشد. با این روش فولادهای ضد زنگ و ضد حرارت و ضد اسید که فولادهای ویژه هستند تولید میشود.

در ایران دو روش برای تولید فولاد استفاده میشود. روش اکسیژن و و روش کوره قوس الکتریکی پرکاربرد ترین روش ها برای تولید فولاد در ایران است که فولادهایی با کیفیت بالا تولید میکند.

کاربرد مقاطع فولادی ؛ کاربرد فولاد

فولاد در مصارف زیادی کاربرد دارد. بعد از شکل پذیری فولاد، مقاطع فولادی زیادی تولید میشود، که در ادامه چند نمونه از این مقاطع فولادی را نام میبریم.

ورق فولادی

 محصول ورق فولادی، از دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید میشود. ورق فولادی به دو حالت کلاف و رول  در کارخانه ها تولید و در بازار عرضه میشود. ورق های آهنی انواع مختلفی دارد که بسته به روش تولید در مصارف زیادی مانند سقف، خودرو سازی، لوازم خانگی و غیره استفاده میشود.

تسمه آهنی

محصول تسمه معمولا با در صد کربن کمی ساخته میشود و انعطاف پذیر است. تسمه برش های صاف و یکسانی هستند که روی ورق ها صورت میگیرد. این محصول یکی از پر استفاده ترین مصالح فولادی در ساختمان سازی و تولید بنا است و تجهیزات حمل بار است.

پروفیل زد

پروفیل های Z جزء پروفیل های باز قرار می گیرند و در خط تولید پیشرفته با برش دقیق و سوراخکاری در سایز های مختلف تولید میشود.

لوله فولادی

محصول لوله فولادی، یک لوله با شکل استوانه ای بلند و سطح دایره ای می باشد که درون آن خالی است. این نوع لوله ها از جنس های مختلفی از جمله چدنی، فولادی و آهنی تولید می شوند.

کاربرد مقاطع فولادی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button