کارخانه های تولید کننده ورق استیل

  • خانه / کارخانه های تولید کننده ورق استیل

کارخانه های تولید کننده ورق استیل

کارخانه های تولید کننده ورق استیل ؛ استیل یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد در ایران است. از این مقطع در صنایعی همچون پتروشیمی، ساخت استراکچر، بویلر و لوله‌های صنعتی استفاده میشود. پرکاربردترین مقاطع استیل در ایران ورق  استیل است از همین جهت قیمت ورق استیل برای صنعتگران بسیار حائز اهمیت است. در ادامه شرکت هایی که تولید کننده ورق استیل با کیفیت می باشند را معرفی می نماییم ،برند و کیفیت ورق استیل بر قیمت آن موثر واقع خواهد شد همچنین موارد مصرف ورق های استیل بسیار حائز اهمیت است.  

ورق های استیل  به روش نورد گرم تولید میشوند. در تولید استیل حساسیت های زیادی وجود دارد که سبب میشود بسیاری از کشورها از جمله ایران این محصول را از سایر کشورهای تولیدکننده وارد کنند. حدودا 5 درصد از استیل مصرفی در ایران تولید داخل است که در کارخانه فولاد آلیاژی ایران در یزد و فولاد آلیاژی اصفهان تولید میشود. در این دو کارخانه برخی از گریدهای استیل در حجم پایین تولید میشود. قاره آسیا بزرگترین تولیدکنندگان استیل را در سطح جهان دارد. بیشتر واردات ایران از کشورهای ایتالیا، تایوان، کره، هند و چین است.

در ادامه با برخی از شرکت‌های تولیدکننده استیل در سطح جهان آشنا میشویم:

کلومبوس (Columbus)

این شرکت تنها تولیدکننده استیل در آفریقای جنوبی است که در سال 1966 فعالیت خود را آغاز کرده است و در نزدیکی ژوهانسبورگ واقع شده است. شعار این مجوعه افزودن کیفیت استنلس به زندگی است. از تولیدات این کارخانه میتوان به ورق استیل و میلگرد استیل در گریدهای مختلف اشاره کرد.

اوتکومپو (Outokumpu)

این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان استنلس استیل در جهان است. ظرفیت تولیدی این کارخانه 2.4 میلیلون تن است و تولیدات آن به روش نورد سرد انجام میشود. این شرکت در تمام قاره‌های دنیا دارای واحد تولیدی است و در کشورهای چین، آلمان، مکزیک،انگلیس، سوئد و آمریکا واحد تولیدی دارد. این شرکت دارای 11000 متخصص در 30کشور جهان است و دفتر اصلی آن در اسپو فنلاند میباشد.

کنیه

این شرکت در اوایل قرن بیستم در شمال غربی ایتالیا تاسیس شد. از جمله تولیدات این شرکت میتوان به میلگرد استیل، شمش، بیلت،مفتول و بلوم اشاره کرد. این محصولات در ایران به بار ایتالیایی معروف است.

یوسکو تایوان Yuskco

واردات استیل از کشور تایوان حجم بالایی دارد به طوری که رتبه دوم از لحاظ واردات به ایران را به خود اختصاص داده است. 
انواع ورق استیل تولیدی این کارخانه در بازار ایران یافت میشود.

جی اف ای JFE

این شرکت در ژاپن واقع شده  و دارای دو کارخانه در غرب و شرق ژاپن است.

ای کی استیل AK Steel

این شرکت در ایالت اوهایو واقع شده است. یکی از تولیدکنندگان استیل با کیفیت در آمریکا است که تولیدکنندگان از ان در صنعت خودرو سازی استفاده میکنند. این شرکت دارای 8 کارخانه فولاد، دوکارخانه تولید لوله در ایالت های مختلف و دو کارخانه کک و یک کارخانه در مکزیک است.

اپرام Aperam

این شرکت با ظرفیتی بالغ بر 2.5 میلیون تن در سطح اروپا و برزیل فعالیت میکند. از دیگر محصولات این شرکت استیل الکتریکال و آلیاژهای نیکل است.

کارخانه های تولید کننده ورق استیل

استیل مصرفی در ایران

به دلیل عدم وجود منابع، زیر ساخت‌ها و شرایط مناسب برای تولید این آلیاژ در ایران، شرکت‌های بازرگانی و تجاری اقدام به واردات این محصول کاربردی میکنند. استیل مورد استفاده در ایران اغلب از کشورهای تایوان، چین، هند، کره جنوبی و اروپا تامین میشود. به دلیل تحریم های جدید کره از لیست این تامین کنندگان حذف شده و عمده واردات ایران از کشور چین و تایوان انجام میگیرد. واردات این محصول پرمصرف  بر اساس جداول آماری منتشر شده در سایت گمرک ایران در سال 1395 حدود 97،437،596 کیلوگرم بوده است که عمده این تناژ به صورت کویل و شیت وارد شده است.

در سال 1396 این واردات با رشد 18 درصدی ظاهر شد. در سال 1397 واردات این مقطع تحت تاثیر عوامل مختلف قرار گرفت و با کاهش 31 درصدی مواجه شدو در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشت. در حال حاضر واردات استیل از طریق ارز نیمایی صورت میگیرد. این مشکلاتی برای واردکنندگان ایجاد میکند و وارد کننده باید برای ثبت سفارش واردات خود فرآیندی چند هفته ای را طی کند. این تخصیص ارز ممکن است تا 2 ماه نیز زمان بر شود و کالاهایی مانند استنلس استیل چون از قیمت بالایی برخوردار است وضعیت سختتری برای واردات دارد.

کاربرد استیل در ایران

این ورق به دلیل زیبایی و درخشندگی و قابلیت ضد زنگ بودن یکی از مقاطع پرکاربرد در ایران است. که به صورت شیت یا کویل واردات آن انجام میشود و در موارد زیر کاربرد دارد.
کاربرد استیل در صنایع سنگین

استیل در صنایع سنگینی همچون نفت، گاز، پتروشیمی کاربرد دارد. به دلیل استفاده از مواد شیمیایی گاها آلوده در این صنایع از استیل استفاده میشود. برای ساخت لوله‌ها، پمپ‌ها، شیرآلات و اتصالات از استیل استفاده میشود. همچنین برای ساخت تجهیزات مرتبط با انرژی‌های نو مانند انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی و آبی از این فلز استفاده میشود.

کاربرد استیل در حمل ونقل

از این فلز در صنعت اتومیبل سازی استفاده میشود. اگزوز خودروها و بدنه اتومبیل ها نیز از استیل ساخته میشوند. علت استفاده از استیل در این صنایع طول عمر بالا است. این محصولکمترین اثر را بر محیط زیست میگذارد و مصرف ان روبه رشد است.

کاربرد استیل در صنایع پزشکی و دارو سازی

در ساخت تجهیزات و ایمپلنت های پزشکی، ساخت مخازن نگهداری دارو، ساخت لوازم جراحی، ظروف و ابزار پزشکی کاربرد دارد.

کاربرد استیل در تولید برق

در ساخت دستگاه‌های تولید برق از این مقطع فلزی استفاده میشود زیرا این ورق توان تحمل دماهای بالا را دارد. در ساخت نیروگاه های سوخت فسیلی که مقاوم در برابر حرارت و اکسیژن هستند این فلز کاربرد دارد.

کاربرد استیل در آشپزخانه

برای ساخت لوازم پخت و پز، یخچال، گاز، کارد و چنگال، سینک ظرفشویی از این فلز استفاده میشود و میتوان گفت یکی از پرکاربردترین مقاطع فلزی در آشپزخانه به حساب می آید.

کارخانه های تولید کننده ورق استیل

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضدزنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضدزنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button