انواع ورق استیل سری 400

  • خانه / انواع ورق استیل سری 400

انواع ورق استیل سری 400

فولادهای زنگ نزن گرید 400 دارای مقدار 30-12% عنصر آلیاژی کروم است. این آلیاژها، شامل دو گروه فولادهای زنگ نزن فریتی و فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی می‌شوند. در ادامه به بررسی کامل انواع ورق های استیل سری 400 و مشخصات و کاربردهای آن ها میپردازیم.

انواع ورق استیل سری 400

انواع ورق استیل سری 400 ؛ فولادهای زنگ نزن فریتی

ترکیب شیمیایی این آلیاژها شامل 10.5-30% کروم با مقادیر محدود کربن جهت دستیابی به ساختار فریتی و انعطاف پذیری بالا است. این دسته از فولادهای زنگ نزن خاصیت مغناطیسی، فیزیکی و مکانیکی مناسبی دارند. فولادهای زنگ نزن فریتی با عملیات حرارتی سخت نمی‌شوند و سختی این آلیاژها پایین است. این آلیاژها در شرایط دما بالا کاربرد دارند. قابلیت جوش پذیری فولادهای زنگ نزن فریتی در قسمت‌های نازک تر بیشتر و در قسمت های ضخیم تر از 2.5mm کمتر است. مزیتهای فولادهای زنگ نزن فریتی شامل موارد زیر است:

  • مقاومت به خوردگی بسیار بالا
  • مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن در دماهای بالا
  • خواص ذاتی بالاتر از فولادهای کربنی
  • کاربردهایی که نیاز به متریال نازک تر و کم وزن تر دارند
  • دارای خاصیت مغناطیسی دائمی
  • دارای ویژگی کشش عمیق خوب
انواع ورق استیل سری 400

انواع ورق استیل سری 400 ؛ فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی

ترکیب شیمیایی فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی شامل 12-17% کروم و نسبت به فولادهای زنگ نزن فریتی کربن بیشتری دارد، به طوری که با آبدهی از منطقه آستنیت ساختار مارتنزیت ایجاد شود. این آلیاژها با انجام عملیات حرارتی قابلیت سختی پذیری دارند. در بسیاری از کاربردها که علاوه بر مقاومت خوردگی، استحکام و سختی بالا و مقاومت به سایش نیاز است از این فولادها می توان استفاده کرد. با این وجود، مقاومت به خوردگی این آلیاژها از فولادهای زنگ نزن فریتی پایین‌تر است. فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی مغناطیسی بوده و قابلیت جوش پذیری ضعیفی دارد. مزیت های فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی شامل موارد زیر است:

  • قابلیت عملیات حرارتی برای دستیابی به سختی و مقاومت بالاتر
  • مقاومت به خوردگی بالا
  • قابلیت ماشینکاری
  • شکل پذیری خوب

این آلیاژها به طور گسترده در تهیه ی کارد و چنگال، ادوات چاقویی و لوازم ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ورق استیل سری 400

انواع ورق استیل سری 400

ورق 443

کاربردها ورق استنلس استیل 443

این ورق در ساخت و ساز، صنعت کشتی سازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع الکتریکی، صنایع غذایی و پزشکی، مبدل حرارتی بویلر و زمینه های ماشین آلات و سخت افزار کاربرد دارد.

ترکیب شیمیایی

ورق L409

این آلیاژ دارای مقاومت به خوردگی عالی است. قابلیت جوشکاری و شکل پذیری بالایی دارد. همچنین به دلیل افزودن عنصر تیتانیوم، این آلیاژ از مقاومت به خوردگی و استحکام در دمای بالا برخوردار است. محدودیت دمایی قابل تحمل فولاد زنگ نزن L409 منفی °C20- تا °C650 است. این آلیاژ سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت است و می تواند مورد استفاده مجدد قرار بگیرد.

کاربرد ورق استنلس استیل سری L409

این آلیاژ در لوله ی اگزوز خودرو، مبدل های حرارتی، کانتینرها و دیگر محصولات بدون نیاز به عملیات حرارتی پس از جوشکاری کاربرد دارد.

ترکیب شیمیایی

انواع ورق استیل سری 400

ورق 430

این آلیاژ علاوه بر مقاومت به خوردگی، مقاومت در برابر اکسیداسیون و انعطاف پذیری و شکل پذیری عالی دارد. فولاد زنگ نزن 430 غیر قابل سختی پذیری در اثر عملیات حرارتی است و داری کیفیت سطح بالایی می باشد. همچنین این گرید مقاومت عالی در برابر حمله نیترید دارد، بنابراین در کاربردهای شیمیایی بسیار مناسب است. قیمت ارزان و مراحل تولید و پردازش این آلیاژ سبب شده جایگزینی مناسب برای گرید 304 باشد.

کاربردها

موارد کاربرد این آلیاژ در لوازم خانگی و تزئینات داخلی، کارد و چنگال، لوازم مقاوم به حرارت و مشعل ها است. همچنین برای دکوراسیون داخلی و مصارف تزئینی از ورق استیل دکوراتیو استفاده میشود. گرید 430 پرکاربردترین گریدها در تولید این نوع ورق‌ است.

ترکیب شیمیایی

ورق 441

این آلیاژ حاوی نیوبیوم است و مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون خوبی دارد. از ویژگی های این آلیاژ شکل پذیری و جوش پذیری خوب، مقاومت به خوردگی حفره ای، درخشندگی و کیفیت سطح خوب است. همچنین این آلیاژ در محیط گازی استحکام دما بالای خوبی دارد و برای فرایندهای کشش عمیق مناسب است.

کاربردها

این آلیاژ در مواردی از قبیل مخازن ذخیره آب، آبگرمکن خورشیدی،مبدل حرارتی، دستگاه فیلمبرداری، دستگاه چاپ و لوله اگزوز موتور خودرو کاربرد دارد.

ترکیب شیمیایی

انواع ورق استیل سری 400

ورق 410

خواص خوردگی این آلیاژ معمولی است و در دمای بالا از استحکام بالایی برخوردار است.

کاربردها

از این ورق در سازه های نفتی، شیرآلات، توربین های گازی، تجهیزات پالایش نفت، فرآوری سنگ معدن و ساخت کارد و چنگال و پیچ و مهره استفاده می شود.

ترکیب شیمیایی

ورق 410L

مبنای ساخت این آلیاژ، فولاد زنگ نزن 410 است که در آن از میزان کربن می کاهند. از ویژگی های این آلیاژ مقاومت به خوردگی بالا، مقاومت به اکسیداسیون در دمای بالا و مقاومت در برابر تغییر شکل حین و پس از جوشکاری است. ورق فولاد زنگ نزن 410L دارای استحکام بالا، تحمل فشار تحت بارهای بالا و مقاومت به سایش است.

کاربردها:

این آلیاژ در ساخت قطعات مکانیکی، لوله اگزوز موتور خودرو و اتاق احتراق بویلرها و مشعل ها کاربرد دارد.

ترکیب شیمیایی:

ورق 420J1

این آلیاژ پس از کوئنچ سختی زیادی پیدا می کند و استحکام بالایی دارد. مقاومت خوردگی مطلوب، دقت ابعادی بالا، پرداخت سطحی خوب و انعطاف پذیری بالا از دیگر ویژگی های آن است.

کاربردها

این آلیاژ به طور گسترده ای در پره های توربین و قطعات دما بالا کاربرد دارد. همچنین در ساخت لوازم غذاخوری مانند کارد و چنگال به کار می رود.

ترکیب شیمیایی

ورق 420J2

ورق فولاد 420J2 پس از عملیات حرارتی (کوئنچ و تمپر)عملکرد مکانیکی خوبی دارد. این آلیاژ استحکام بالا و سختی زیاد دارد. همچنین دارای پرداخت سطحی با استحکام بالا و مقاومت به سایش است. مقاومت به خوردگی این آلیاژ در فضای ملایم صنعتی و محیط¬های خانگی مناسب است. این آلیاژ در برابر اسید، آمونیاک، نفت خام، محلول های شوینده، سرکه، اسیدهای غذایی و بخار ایمنی دارد.

کاربردها

این آلیاژ در صنایع دریایی، نفت و گاز، فرایندهای شیمیایی، تولید برق، فرآوری مواد غذایی و فاضلاب، ابزارهای تولید، نازل ها و شیرها و لوازم غذاخوری مانند کارد و چنگال کاربرد دارد.

ترکیب شیمیایی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button