بهترین نوع ورق در بازار ایران

  • خانه / بهترین نوع ورق در بازار ایران

بهترین نوع ورق در بازار ایران

بهترین نوع ورق در بازار ایران ، ورق‌ها از پرکاربردترین مقاطع فولادی هستند که انواع مختلفی دارند و در صنایع مختلف، مانند ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. گرچه هر کدام از انواع ورق برای کاربرد خاصی تولید می‌شوند، اما سوال مهم بسیاری از مشتری‌های ما این است که بهترین نوع ورق در بازار ایران کدام است؟ با آرتا استیل تهران همراه باشید تا در ادامه به این سوال مهم پاسخ دهیم.

بهترین نوع ورق

نکات مهم هنگام خرید ورق

ورق‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار دارند، با شرایط آب و هوایی مختلف سازگارند. به طور کلی، ورق‌ها در ابعاد و ضخامت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و همین موضوع در قیمت آن‌ها تأثیر به‌سزایی دارد. از آنجا که همه‌ی مقاطع فولادی دارای استانداردهای مشخصی هستند و وزن ثابتی دارند، بهتر است قبل از خرید، از این استانداردها مطلع شوید. مهم‌ترین‌ ویژگی‌هایی که هنگام خرید ورق، لازم است به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

  • در برابر آب و هوا مقاوم باشند.
  • در برابر خوردگی و آسیب‌پذیری نیز مقاوم باشند.
  • قابلیت پوشاندن سطوح مختلف را داشته باشند.
  • و در نهایت، انعطاف‌پذیری داشته باشند.

انواع ورق‌های پرمصرف و پرکاربرد

در ادامه، بهترین انواع ورق‌ را در بازار ایران، معرفی خواهیم کرد:

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از بهترین انواع ورق است. زیرا دارای عمر طولانی است و در برابر ضربه و خوردگی هم مقاومت بالایی دارد. یکی از بارزترین مشخصه‌های ورق‌های گالوانیزه این است که اگر مشکلی در ورق‌های گالوانیزه باشد، با چشم غیرمسلح می‌توان آن را یافت و ورق را تعمیر کرد.به طور کلی به دلیل وجود پوشش فلز روی (Zinc) بر سطح ورق گالوانیزه، این محصول از بهترین انواع ورق است .

بهترین نوع ورق

و اکثراً در مکان‌هایی که فلز با آب و اکسیژن در تماس باشد، کاربرد بسیار بالایی دارد.ورق‎‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، کاربردهای متنوعی در صنعت و ساختمان‌سازی دارند. اطلاع از بهترین نوع ورق در بازار ایران برای بسیاری از خریداران مقاطع ساختمانی، به خصوص پیمانکاران، اهمیت زیادی دارد.

ورق سیاه

یکی دیگر از پرکاربردترین نوع ورق‌ها، ورق سیاه یا ورق گرم است. ورق سیاه در دو نوع معمولی و صنعتی تولید می‌شود.ورق سیاه در مقایسه با ورق گالوانیزه قیمت کمتری دارد، زیرا مراحل تولید و همچنین کیفیت آن از ورق گالوانیزه کمتر است. این محصول فلزی از پرکاربردترین ورق‌ها در ساخت مخازن کشتی‌، صنایع تانکرسازی، ساخت آبگرمکن، مصالح فلزی ساختمان، قطعات خودرو و … به حساب می‌آید.

ورق روغنی

ورق روغنی یا همان ورق نورد سرد، نوعی از ورق‌ است که ظاهری صاف و براق دارد. از این رو در صنایعی استفاده می‌شود که ظاهر نهایی محصول از اهمیت زیادی برخوردار باشد.ورق روغنی، طی فرآیندی پیچیده تولید می‌شود و می‌توان گفت که در مقایسه با ورق سیاه، قیمت بیشتری دارد. البته این نوع ورق‌ها، از استقامت بالایی نیز برخوردارند و به همین خاطر از پرکاربردترین ورق‌ها در امور ساختمانی به حساب می‌آیند.

بهترین نوع ورق در بازار ایران

به طور کلی نمی‌توانیم در مورد بهترین نوع ورق در بازار ایران اظهار نظر دقیق و جامعی کرد . زیرا هر کدام از آن‌ها برای کاربرد خاصی تولید می‌شوند و در زمینه‌ی خاصی به کار می‌روند. اما از پرکاربردترین ورق‌های آلیاژی می‌توان به ورق‌های ST52 ،‌A283 و A516 اشاره کرد. از انواع ورق‌های سیاه پرکاربرد می‌توان به ST37 ST33 و ST22 و از انواع پرمصرف ورق‌های روغنی می‌توان به ST12 و ST14 اشاره کرد.

جمع‌بندی

همان طور که در این مقاله گفتیم، ورق‌ها انواع گوناگونی دارند که هرکدام برای هدف خاصی تولید می‌شوند. اما بهترین نوع ورق‌ها در بازار ایران، ورق‌های گالوانیزه، ورق‌های سیاه و ورق‌های روغنی هستند.

بهترین نوع ورق

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button