قیمت ورق استیل ۲۰۱

قیمت ورق استیل ۲۰۱

قیمت ورق استیل ۲۰۱ ، گرید ۲۰۱ آلیاژ استیل ، ضد زنگ است. میزان نیکل در این نوع آلیاژ نصف رقیب پر کاربرد آن یعنی استیل ۳۰۴ است. اما مقدار منگنز و نیتروژن آن بیش تر است. آلیاژ ۲۰۱ قیمت کم تری نسبت به سایر استنلس استیل ها دارد. که علت آن نیز بالا بودن قیمت نیکل و کم تر بودن میزان آن در استیل ۲۰۱ است. این گرید جزو استیل های آستینیتی است. و فاقد خاصیت مغناطیسی می باشد. به علت وجود مقدار زیاد کروم، آهن ربا به این آلیاژ جذب نمی شود و جزو استیل های نگیر محسوب می شود.

قیمت ورق استیل ۲۰۱

استیل ۲۰۱ با کیفیت بالا و در موارد معینی به کار می رود. امکان خوردگی این نوع از استیل در برابر آب دریا وجود دارد. بنابراین برای تولید محصولاتی که در چنین محیط هایی به کار می روند چندان مناسب نیست. البته، این آلیاژ ضد زنگ است. و امکان اکسایش آن بسیار پایین است. نام دیگری برای این نوع استیل استیل کم نیکل است. و علت آن نیز مقدار کم نیکل می باشد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

به طور کلی شاید بتوان استیل ۲۰۱ را به عنوان یک جایگزین برای استیل ۳۰۱ در نظر گرفت. اما به شرطی که امکان خوردگی در یک محیط وجود نداشته باشد. از دیگر ویژگی های استیل ۲۰۱ این است که در برابر عملیات حرارتی سخت می شود. استحکام استنلس استیل ۲۰۱ نسبت به سری ۳۰۰ بیش تر است. گاهی اوقات از مس نیز در ترکیبات ساخت استیل ۲۰۱ استفاده می شود که باعث می شود انعطاف و شکل پذیری آن کاهش و سختی آن افزایش پیدا کند. جوش پذیری استیل ۲۰۱ بسیار مطلوب است و در این نوع استیل به علت حفظ خواص پس از جوشکاری، نیازی به انجام عملیات حرارتی آنیل مثل سایر انواع استیل وجود ندارد.

نمی توان استنلس استیل ۲۰۱ را به کمک عملیات حرارتی سخت کرد و به جای آن باید از عملیات حرارتی آنیل استفاده کرد. این آلیاژ می تواند با روش های مختلفی شکل پذیر باشد و از نظر خمکاری نیز درست شبیه گرید ۳۰۱ است. جوش پذیری این نوع از استیل با دو روش نفوذی و مقاومتی انجام می شود. ورق استیل ۲۰۱ جزو استیل های آستینیتی است و با شماره ۱.۴۳۷۲ شناخته می شود. معمولا مقدار نیکل به کار رفته در استیل های آستینیتی زیاد است که در این مورد همانطور که گفته شد، استیل ۲۰۱ یک استثنا محسوب می شود که از نیکل بسیار کمی در ترکیبات آن استفاده شده است.

قیمت ورق استیل ۲۰۱

کاربرد ورق استیل ۲۰۱

شکل پذیری و همچنین مقاومت مناسب استیل ۲۰۱ در برابر خوردگی موجب می شود که در ساخت ادوات فلزی و تجهیزات آشپزخانه و لوازم خانگی کاربرد داشته باشد. استحکام مناسب نیز سبب شده است که در ساخت تسمه ها و بست های فلزی و انواع کابل و سیم بتوان از ورق استیل ۲۰۱ استفاده کرد.

به جز کاربرد های گفته شده می توان در موارد زیر نیز از وق استیل ۲۰۱ استفاده کرد:‌

  • ساخت برخی لوازم خانگی مانند سینگ ظرف شویی و ظروف پخت و پز، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، درب  پنجره
  • تجهیزات خودرو
  • مصالح دکوراتیو ساختمان مانند نرده، راه پله، دیوار پوش ها
  • تجهیزات راه آهن، قطار ها، تریلر ها و واگن ها
  • بست های کاربردی در صنایع الکتریک

البته، توصیه می شود در مصالح ساختمانی و دکوراتیو که در فضای باز قرار دارند از ورق استیل ۲۰۱ استفاده نشود چرا که این نوع ورق استیل نسبت به سایر انواع آن، حساسیت بیش تری نسبت به خوردگی دارد. در این مورد معمولا از استیل دکوراتیو استفاده میشود.

قیمت ورق استیل ۲۰۱

همان طور که گفته شد قیمت استیل ۲۰۱ نسبت به سری ۳۰۰ کم تر است به همین دلیل مقرون به صرفه تر می باشد. ضخامت ورق استیل ۲۰۱، ابعاد و اندازه های آن، سختی ورق استیل و میزان مس به کار رفته در آن می تواند در قیمت ورق استیل ۲۰۱ تاثیر گذار باشد. برای تعیین دقیق قیمت ورق استیل ۲۰۱ می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و قیمت را با بیان ویژگی های مورد نظر خود استعلام نمایید.

قیمت ورق استیل ۲۰۱

مقایسه استیل 201 و 304

به دلیل شباهت بسیار زیاد این دو گرید به هم تشخیص استیل 304 با 201 بسیار سخت است. متاسفانه برخی از فروشندگان ورق استیل 201 را به جای استیل 304 به خریدار ارائه میکنند. در این بخش به بصورت خلاصه به بررسی و مقایسه تفاوت استیل 304 و 201 می پردازیم.

  • هردوی آنها غیر مغناطیسی و از استیل های نگیر هستند.
  • به دلیل کمتر بودن عنصر کروم در گرید 201؛ مقاومت کمتری نسبت به خوردگی دارد.
  • به دلیل بالا بودن آلیاژ منگنز و نیتروژن و کربن، استیل 201 سختی و استحکام کششی بالاتری دارد.
  • قیمت ورق استیل 201، به دلیل کمتر بودن آلیاز نیکل در آن از قیمت ورق استیل 304 ارزان تر است.
  • به دلیل پایین بودن مقدار عنصر نیکل در آلیاژ 201، مقاومت کمتری نسبت به آلیاژ 304 دارد.
  • استیل 201 از استیل 304، به دلیل وجود منگنز بیشتر به میزان جزئی تیره تر می باشد.
  • همچنین استیل 201 به دلیل منگنز بالا، نسبت به آهنربای قوی واکنش نشان می دهد.
قیمت ورق استیل ۲۰۱
جمع بندی

از ورق استیل ۲۰۱ به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه تر برای ورق استیل ۳۰۴ یاد می شود. البته این نوع ورق استیل حساسیت بیش تری نسبت به خوردگی دارد که باعث می شود برای استفاده در فضای باز و یا در محیط های نمکی یا محیط های خورنده مناسب نباشند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button