قیمت ورق استیل 316

قیمت ورق استیل 316

قیمت ورق استیل 316 ، ورق استیل نگیر 316 از انواع ورق استیل ضد زنگ یا فولاد استنلس استیل است. ورق استیل نگیر 316 دارای 10 الی 30 درصد کروم است و در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت مقاوم است. محصول ورق استیل 316، ورق استیل نسوز است و دارای 8 درص نیکل است. ورق استیل نگیر 316 به دلیل درصد پایین کربن دارای قابلیت بالای جوشکاری، فرم دهی و سخت کاری با عملیات حرارتی می باشند. از آنجا که این نوع ورق خاصیت مغناطیسی ندارد به آن ورق استیل نگیر می گویند. ورق استیل نگیر ۳۱۶ در ساخت سینک، لوازم آشپزخانه، وان حمام که نیاز به کشش عمیق دارند، کاربرد دارد.

قیمت ورق استیل 316

ورق نگیر

محصول ورق نگیر استیل 316 از انواع ورق آلیاژی و زیر دسته ورق استیل نسوز است. محصول ورق نگیر استیل 316 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است و از خاصیت مغناطیسی پایینی برخوردار است از این رو به آن ورق نگیر می گویند. ورق استیل 316 نگیر در برابر خوردگی، حرارت و زنگ زدگی مقاوم است. ورق استیل 316 نگیر در دسته ورق استیل صنعتی قرار دارد. ابعاد ورق استیل 316 غالباً 1×2 ، 1.5×6 و 2×6 و ضخامت 0.5 تا 200 میلی متر است. وزن ورق استیل 316 با توجه به ابعاد و ضخامت ورق استیل نگیر 316 متفاوت است.

قیمت ورق استیل 316

ورق استیل 316

ورق استیل 316 که با نام استیل صنعتی و استیل نگیر نیز معروف است، از جمله مقاطع فولادی پرکاربرد به شمار می‌رود که در رتبه دوم خرید و کاربرد (پس از استیل 304) قرار دارد. این نوع ورق در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم است. اصطلاح نگیر به دلیل پایین بودن خاصیت مغناطیسی این فولاد به آن اطلاق می‌شود.این ورق فولادی، خواص فیزیکی و مکانیکی مشابه با ورق استیل 304 دارد. فرق ورق استیل 304 و ورق 316 در درصد مولیبدن است.

قیمت ورق استیل 316

اگرچه ترکیب شیمیایی این دو گرید استیل، مشابه هم است، در استیل زنگ نزن 316، در حدود 2 تا 3 درصد مولیبدن وجود دارد که به بهبود خواص آن کمک می‌کند. به‌طوری‌که نسبت به ورق 304، مقاومت به حرارت و مقاومت به خوردگی بالاتری دارد. به طور کلی، قیمت ورق استیل ۳۱۶ از قیمت ورق استیل 304 نیز بیشتر است.خواص مطلوب ورق استیل 316 موجب شده تا اولین انتخاب در صنایع شیمیایی به حساب آید.

قیمت ورق استیل 316

خواص این محصول

مقاومت به خوردگی بالا، بهترین ویژگی این نوع ورق فولادی است. ورق استیل نگیر 316 در محیط‌های کلریدی مقاومت بسیار بالایی دارد و خورده نمی‌شود. این ویژگی در مقایسه با ورق 304 بهبود یافته است. این ویژگی خود بر قیمت ورق استیل 316 اثر می‌گذارد. مقاومت به اسید سولفوریک، اسید استیک، اسید فرمیک و اسید هیدروکلریک نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این ورق است. اگرچه استیل 316 به استیل دریایی معروف است و مقاومت خوبی در این محیط نشان می‌دهد اما در محیط دریا و دمای بالا، دچار خوردگی حفره‌ای می‌شود.

قیمت ورق استیل 316

مقاومت به حرارت، خاصیت دیگر این نوع ورق استیل است. این نوع ورق اگر در دمای 925 درجه قرار گیرد و در آن دما حفظ شود، دچار زنگ زدگی نمی‌شود. همچنین اگر به صورت مداوم تا دمای 870 درجه سانتی‌گراد حرارت ببیند، خوردگی در آن مشاهده نمی‌گردد. به‌طورکلی، ورق استیل 316 یکی از ورق‌های زیردسته استیل نسوز نیز به شمار می‌رود. البته استفاده از آن در آب و در محدوده دمایی 425 تا 860 درجه توصیه نمی‌شود. در این شرایط، ورق استیل L316 گزینه مناسب‌تری است.

قیمت ورق استیل 316

جوش‌پذیری مناسب این ورق استیل به دو روش نفوذی و مقاومتی مطلوب است. البته ضخامت ورق نیز اهمیت دارد. در صورتی که ضخامت مقاطع بالا باشد، باید پس از جوشکاری آنیل شود تا مقاومت به خوردگی مطلوبی داشته باشد. برای ورق‌های با ضخامت کم، فرایند آنیل لازم نیست. هر دو گرید ورق استیل 316، قابلیت فرم‌دهی و شکل‌پذیری مطلوبی دارند چرا که انعطاف‌پذیرند. با وجود این خواص مطلوب، به ندرت ورق استیل 316 را با عملیات حرارتی سخت می‌کنند. بدین منظور باید این استیل تا دمای 1150 درجه سانتیگراد تحت حرارت قرار گیرد و سپس به سرعت خنک شود.

کاربردهای ورق استنلس استیل 316

ورق استلنس استیل 316، به طور معمول در حوزه‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • تجهیزات صنایع غذایی با محیط کلریدی
  • تجهیزات آزمایشگاهی
  • در ساخت تجهیزات پزشکی
  • ساخت مخازن
  • تجهیزات پتروشیمی و شیمیایی
  • مبدل‌های حرارتی

تفاوت ورق استیل 316 و L316

کربن موجود در استیل 316L کمتر از گرید 316 است که موجب شده خواص متفاوتی با یکدیگر داشته باشند. به عنوان مثال، گرید 316 در مقابل فرسودگی جوشکاری مقاوم‌تر است و گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای جوشکاری محسوب می‌شود.در حالی که ورق استیل 316L خواص مطلوب‌تری برای کاربردهای دما بالا و خوردگی در دمای بالا دارد.

برندهای تولیدکننده ورق استیل 316

متاسفانه تکنولوژی ساخت شمش استیل در حال حاضر در کشور ما وجود ندارد. ازاین‌رو انواع ورق استیل موجود در بازار، وارداتی است. کارخانه‌های زیر، از جمله کارخانه‌های تولیدکننده ورق استیل 316 به شمار می‌روند:

  • پوسکو کره جنوبی (Posco)
  • وای سی ایناکس تایوان (YC inox)
  • کلومبوس آفریقای جنوبی (Columbus)
  • اوتکومپو (Outokumpu)
  • تیسکو چین (Tisco)
  • جی اف ای (JFE Steel)
  • آسرینوکس اسپانیا (Acerinox)
  • جیندال هند (Jindal)
  • ای کی استیل (AK Steel)
  • یاتینگ تایوان (Yuting)

در میان برندهای مذکور، ورق استیل تیسکو، محبوب‌ترین و مرغوب‌ترین برند چینی است. برندهای دیگری چون ورق استیل وای سی، ورق استیل زنگ نزن جیندال و ورق یوتینگ از برندهای پرفروش ورق استیل محسوب می‌شوند.البته در داخل کشور هم برخی کارخانه‌ها مقاطع استیل را بازیافت کرده و مجددا از آن‌ها ورق استیل 316 تولید می‌کنند.

قیمت ورق استیل 316

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button