ورق استیل فنری 301 ، مشخصات و کاربردها

  • خانه / ورق استیل فنری 301 ، مشخصات و کاربردها

ورق استیل فنری 301 ، مشخصات و کاربردها

ورق استیل فنری 301 ، به طور کلی ورق استیل یکی از محصولات فولادی است . که به دلیل آلیاژ خاصش دارای ویژگی های خوبی است . که آن را از نظر مکانیکی از فولاد متمایز می کند. این ورق ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. به همین دلیل در صنایع مختلف بسیار محبوب است و کاربرد زیادی دارد. پس اگر به محصولی نیاز داریم که هم نسبت به آب مقاوم باشد و هم سختی یا فنریت داشته باشد این نوع ورق بهترین گزینه ی پیش روی ماست.

ورق استیل فنری 301

ورق استیل

به طور کلی ورق استیل یکی از محصولات فولادی است. که به دلیل آلیاژ خاصش دارای ویژگی هایی است که آن را از نظر مکانیکی از فولاد متمایز می کند. ورق استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل در صنایع مختلف بسیار محبوب است. ورق استیل در بین تمام محصولات خانواده فولاد یکی از پرکاربرد ترین ها است.

ورق استیل فنری 301

آلیاژ ورق استیل دارای درصد بالایی از آهن و 2/1 درصد کربن به طور ماکزیمم است. هر مقدار درصد کربن بکار رفته در این ورق بیشتر ، باعث می گردد ورق سخت تر شود. و از میزان انعطاف پذیری آن کاسته شود. در نتیجه شکل پذیری آن کاهش می یابد. ویژگی متمایز کننده ورق استیل با سایر ورق های فولادی  وجود عناصر کروم و نیکل در ترکیب آلیاژ آن است. که باعث غیر فعال شدن و در نتیجه بالا بردن مقاومت آن در برابر خوردگی  می شود.

وجود مولیبدن نیز در ترکیب آلیاژ این فلز باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی به دلیل تماس با اسید های کاهنده می شود. درصد وجود مولیبدن و کروم در آلیاژ این فلز انقدر مهم است که بر اساس آن قیمت ورق استیل تعیین می گردد. از انواع کاربرد های گسترده ورق استیل می توان به کاربرد آن در ساخت وسایل آشپزخانه و لوازم خانگی اشاره کرد. این ورق حتی در ساخت وسایل پزشکی نیز به کار می رود. به طور کلی هر کجا که خطر برخورد وسایل و ابزار آلات  با اسید یا عوامل خوردگی وجود داشته باشد به دلیل مقاومت بالای این ورق از آن استفاده می شود.

انواع ورق استیل 

یکی دیگر از دلایل محبوبیت ورق استیل مقاومت بالای آن در برابر دما است. یعنی تحمل دمایی آن چه در دمای پایین چه در دمای بالا بسیار عالی است. به طوری که از دمای 1000 درجه سانتی گراد تا 200- درجه سانتی گراد می توان به آن حرارت داد. همانطور که گفتیم این محصول به دلیل درصد های مختلف عوامل فلزی یا کربنی موجود در آن به صورت آلیاژ های متفاوتی وجود دارد. که هر کدام ارزش و قیمت متفاوتی دارند. از جمله سری های این ورق می توان به 300 و 400 اشاره کرد. که سری 300 در بازار از محبوبیت و رواج بالاتری نسبت به سری های دیگر برخوردار است .

ورق استیل فنری 301

سری 300 انواع مختلفی دارد. که از آنها می توان به  304، 305، 321، 316، 347 اشاره کرد. در میان این انواع مدل 304 از سایرین پر مصرف تر است. ورق استیل سری 400 در زندگی روزمره مردم و وسایل کوچک کاربرد بیشتری دارد. از انواع این سری ورق ها می توان به انواع 410،420،430 اشاره کرد. استیل 410 نسبت به خوردگی مقاومت کمتری دارد ولی در برابر سایش مقاومت خوبی دارد. استیل 420 امکان پولیش کردن دارد. به همین علت از آن برای ساخت قاشق و چنگال و… استفاده می شود.

استیل 430 قیمت مناسب تری نسبت به انواع استیل های سری 300 دارد. همچنین قابلیت شکل پذیری خوبی دارد. به همین دلیل در وسایل تزئینی و دکوراسیون کاربرد دارد. لازم به ذکر است که علت مناسب تر بودن قیمت آن درصد های مختلف فلز ها و کربن به کاربرده شده در آن است.

ورق استیل فنری 301

ورق استیل فنری 301

ورق استیل فنری 301 محصولی است از فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل که خود آلیاژی از فولاد است. فلزات آلیاژی  از آهن به عنوان فلز پایه و کروم و نیکل به عنوان اصلی ترین آلیاژها تشکیل شده اند. استنلس استیل حاوی حداقل ۱۰ درصد کروم و حداکثر ۱.۲ دهم درصد کربن است. ورق استیل 301 یکی از محصولات این آلیاژ مهم می‌باشد. با افزایش کربن سختی استیل افزایش می یابد. به اصطلاح فنری تر می شود. اما چون برای افزایش کربن باید از میزان کروم و نیکل موجود در این آلیاژ کاسته شود، با کاهش مقاومت در برابر خوردگی روبرو هستیم .

چرا به ورق استیل فنری 301 فولاد ضد زنگ می گویند؟

 استیل به دلیل شکل‌گیری یک لایه محافظ روی سطح آن که با سطح زیرین پیوند محکمی دارد و از تماس این ماده با محیط اطراف جلوگیری می کند در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این لایه محافظ بر روی استیل توسط کروم موجود در آن تشکیل می شود. پس اگر درصد کروم به اندازه کافی باشد (حداقل ۱۰ درصد) حتی با ایجاد خراش بر سطح آن نیز این لایه به سرعت تشکیل می گردد. از محصولات ساخته شده توسط استیل می‌توان به ورق استیل، رول استیل فنری و مفتول استیل اشاره کرد.

ورق استیل فنری 301

این مقاومت و عدم تمایل به خوردگی در برابر رطوبت را می توان با افزودن مولیبدن به ترکیب استیل به مقاومت در برابر اسید های کاهنده هم ارتقا داد. در نتیجه استنلس استیل با مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، نگهداری آسان و درخشش بالا در کنار استحکام مناسب از مواد پرمصرف و کاربردی در مهندسی است. به همین دلیل رول استیل فنری محصولی است که در این صنایع کاربردهای بسیاری دارد. پیش تر گفتیم که برای افزایش کربن باید از میزان کروم و نیکل موجود در استیل کاسته شود. که این دلیل کاهش مقاومت در برابر خوردگی استیل های سخت تر است.

قیمت و مشخصات کامل فنی ورق استیل فنری 

قیمت ورق استیل فنری 301 بر اساس محصولات وارداتی است. زیرا این محصول هنوز تولید داخلی ندارد. ورق استیل فنری 301 توسط کشورهای آلمان، هند و چین به صورت ورق، رول و مفتول  تولید و برای مصارف مختلف توسط بازرگانان وارد کشور می شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که ورق استیل فنری 301 آلمانی تقریبا در بازار موجود نیست. ولی باید گفت که رول استیل فنری ترکیه به مراتب شباهت زیادی با آلمانی دارد. این موضوع بخاطر این  است که شرکت‌هایی همچون کیلیر و کروم تل در ترکیه تحت لیسانس اقدام به تولید ورق می‌کنند. 

ورق استیل فنری 301

درباره برند‌ها و کشورهای تولید کننده صحبت‌های زیادی می‌توان کرد. ولی باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که کلیه رول های استیل فنر ساخت ترکیه در ایران با کد 301 هستند. برند هندی که از نظر قیمت به مراتب پایین تر از محصولات کشور ترکیه هستند به عنوان ورق استیل فنری 304 در دسترس هستند. یک مورد خاص وجود دارد آن هم برند چینی است ، که به تازگی در بازار ایران رواج پیدا کرده است . که تقریبا تمامی مدل ها و کدها اعم از 304، 301 و.. را دارد. همچنین قیمت مناسب تری دارد.

ورق استیل فنری 301

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button