پروفیل استیل صنعتی

پروفیل استیل صنعتی

پروفیل استیل صنعتی مقطعی چهارگوش و تو خالی که برای کاربردهایی در محیط‌های مرطوب، خورنده یا دما بالا استفاده می شود. استیل در بازار آهن و فولاد ایران به آلیاژهای فولاد زنگ نزن یا stainless steel اطلاق می‌شود. این آلیاژها به دلیل بهره‌گیری از عناصری همچون نیکل و کروم قابلیت مقاومت به خوردگی بسیار مناسبی دارند. به دلیل اینکه فلزات کروم و نیکل گران قیمت‌اند تمامی محصولات تولید شده در جنس استیل گران قیمت‌تر از محصولات مشابه تولید شده با فولاد معمولی خواهد بود. برای مثال قیمت پروفیل استیل صنعتی بیشتر از قیمت پروفیل صنعتی ساخته شده از فولاد ساده کربنی است.

پروفیل استیل صنعتی

پروفیل استنلس استیل صنعتی، از لحاظ کاربردی قابلیت تحمل بارهای قابل توجهی را دارد و این قابلیت برگرفته از ضخامت ورق استیلی است که در طراحی و ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از ورق استیل در آلیاژ مورد نظر تولید می‌شود. به همین علت قیمت پروفیل استیل صنعتی بر پایه قیمت ورق استیل تعیین می‌گردد. اما این محصول قابلیت تولید در آلیاژهای مختلف را دارد.

پروفیل استیل صنعتی

پروفیل استیل صنعتی 304

آلیاژ استیل 304 یا 18-8 را می‌توان معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع آلیاژ زنگ نزن دانست. این آلیاژ به دلیل بهره‌گیری از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل با نام 18-8 شناخته می‌شود. همچنین به دلیل پایدار شدن فاز آستنیت آهن در دمای محیط این فولاد زنگ نزن به نام استیل آستنیتی یا نگیر هم شناخته می‌شود. لقب نگیر به دلیل دارا نبودن خاصیت مغناطیسی این آلیاژ است که ناشی از خاصیت غیرمغناطیسی فاز آستنیت آهن است. برای تمامی کاربردهای که قابلیت مقاومت به خوردگی معمول مد نظر است، آلیاژ استیل 304 بهترین گزینه خواهد بود. در دسته محصولات استیل، قیمت پروفیل استیل 304 جز یکی از به صرفه‌ترین‌ها به حساب می‌آید.

پروفیل استیل صنعتی

پروفیل استیل صنعتی 316

استیل 316 با بهره‌گیری از عناصر آلیاژی بیشتر خواص منحصر به فردی از خود نشان می‌دهد. در ترکیب شیمیایی این محصولات علاوه بر نیکل و کروم عنصر آلیاژی مولیبدن هم در مقادیر چشم‌گیری استفاده شده است. حضور این عنصر در ترکیب شیمیایی منجر به ایجاد خواصی همچون مقاومت به خوردگی در محیط آب دریا یا محیط‌های کلریدی ایجاد می‌کند. به همین دلیل مناسب برای استفاده در کاربردهای صنعتی خاص است. قیمت پروفیل استیل 316 به دلیل پیچیده‌تر بودن ترکیب شیمیایی بیشتر از قیمت پروفیل استیل 304 است. این مورد هم در دسته استیل‌های آستنیتی یا نگیر قرار می‌گیرد. برای مثال برای ساخت سازه‌های خاص در پلنت‌های پتروشیمی و نفت و گاز نزدیک به سواحل استفاده از این محصول می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

پروفیل استیل صنعتی

خرید پروفیل استیل صنعتی

برای خرید پروفیل استیل لازم است ابتدا با آلیاژ مورد نظر و مناسب با کاربردتان آشنایی داشته باشید. چرا که همانطور که بررسی شد، جنس و نوع آلیاژ محصول از عوامل اثر گذار بر قیمت پروفیل استیل صنعتی است. بعد از موضوع جنس ابعاد محصول که شامل ضخامت، طول و عرض مقطع و طول شاخه می‌شود، از عوامل اثرگذار بر وزن پروفیل و در نهایت قیمت پروفیل استیل صنعتی است. پروفیل استیل صنعتی معمولا در ضخامت‌های 1/5 ، 2 و 3 میلیمتر به بازار عرضه می‌شود به همین دلیل سنگین‌تر از نوع دکوراتیو پروفیل استیل است. به همین دلیل، بعضا این دو محصول با نام‌های پروفیل استیل سنگین و سبک هم شناخته می‌شوند. ضخامت بیشتر محصول به دلیل لزوم تحمل بارهای سنگین‌تر است.

پروفیل استیل صنعتی

طول و عرض این محصول معمولا در بازه 20 تا 60 میلیمتر بیشترین میزان تولید و مصرف را دارد. برای مثال پروفیل استیل صنعتی 40*40 یکی از پرمصرف‌ترین سایزهای موجود در بازار است. لازم به ذکر است که مقطع پروفیل، فقط مربعی نیست و سایزهای مقطعی نظیر 40*60 یا 30*20 هم بسیار پرمصرف می‌باشند. این کالا هم به صورت شاخه‌های 6 متری از خطوط تولید کارخانه‌ها خارج می‌شود. در کنار تمامی این عوامل استاندارد بودن ترکیب شیمیایی، وزن محصول و کیفیت درز جوش از جمله پارامترهای تعیین کننده قیمت پروفیل استیل صنعتی است. برای محاسبه وزن پروفیل استیل صنعتی از ماشین حساب وزن قرار داده شده همین صفحه استفاده کنید و با وارد کردن ابعاد محصول وزن استاندارد آن را مشاهده کنید.

پروفیل استیل صنعتی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button