بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

  • خانه / بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه ، ورق گالوانیزه یکی از انواع ورق‌های فولادی است. که در صنایع گوناگون به خصوص در صنعت ساختمان‌ بیشترین مصرف را دارد. شرکت سهامی فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در سطح کشور است. محصولات فولادی به صورت ورق یا کلاف‌ها به بازار فولاد عرضه می‌شوند.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

بسته‌ بندی محصولات فولادی از جمله ورق گالوانیزه به شیوه‌های متنوع انجام می‌شود. در ادامه این مطلب در مورد نحوه بسته‌ بندی ورق گالوانیزه و نکات مرتبط با آن بیشتر آشنا خواهیم شد. با آرتا استیل تهران همراه باشید .

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

اهمیت بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه نوعی ورق فولادی که آن را با فلز روی می پوشانند. پوشش این محصول به دلیل افزایش استحکام ، مقاومت در برابر خوردگی و خراب شدن و البته داشتن ظاهر مناسب انجام می‌شود. چنانچه بسته ‌بندی ورق گالوانیزه طبق اصول و استاندارد مخصوص آن اجرا نگردد ، این محصول با سرعت بالا تخریب می گردد . و در نهایت خواص خود را از دست خواهد داد.

پیشگیری از وارد شدن آسیب به سطح ورق

از مهم‌ترین دلایل این امر ، محافظت در برابر تخریب و عدم آسیب به سطح ورق می‌باشد. همان‌طور که بیان شد، ورق گالوانیزه توسط پوششی از فلز روی بر سطح ، دارای مقاومت بالایی در برابر آسیب و خوردگی می باشد . اگر این لایه هر چند نازک بر روی ورق از بین برود ، محصول مقاومت خود را از دست می دهد . و دچار خوردگی می‌گردد. در نتیجه هنگام انجام این کار باید استانداردهای مشخص رعایت گردد.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

تسهیل در حمل و نقل ورق گالوانیزه

یکی از دلایل اصلی برای انجام این کار ، حمل و نقل آسان آن است. ورق‌های فولادی پس از تولید دارای ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند که به همین دلیل جابجایی آن‌ها با مشکلاتی روبرو است. اگر بسته‌بندی محصولات به درستی انجام نشود متاسفانه در حمل و نقل با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. ورق‌های گالوانیزه اغلب به صورت رول توسط تسمه‌های فولادی بسته و عرضه می‌شوند.

مدت زمان نگه‌داری طولانی‌تر

توجه به این نکته دارای اهمیت زیادی است . اگر این کار اصولی و با قاعده انجام گردد ، مدت زمان نگه‌داری آن نیز افزایش می‌یابد. از آنجایی که تمامی لبه‌ ها و سطوح ورق‌های گالوانیزه دارای فلز روی می باشد مقاومت در برابر زنگ‌زدگی در این محصول افزایش می‌یابد. در نتیجه مدت زمان نگه‌داری ورق گالوانیزه در انبار نیز افزایش پیدا می‌کند.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

برای به‌دست‌آوردن وزن انواع ورق فولادی، یک فرمول ثابت وجود دارد که با داشتن حجم ورق، می‌­توان وزن آن را محاسبه کرد. در واقع، تنها تفاوتی که ورق‌­های گالوانیزه با ورق­‌های معمولی دارند، پوشش فلز «روی» بر سطح آن و تفاوت جزئی چگالی این ماده با متریال اصلی ورق، یعنی فولاد است.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

قوانین بسته ‌بندی و حمل ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه به صورت رول یا کلاف بسته‌ بندی می‌شوند. دقت در زمان حمل و نقل و توجه به محافظت از ورق‌های فولادی در زمان انتقال به منظور پیشگیری از ایجاد خراش بر روی سطح دارای اهمیت بسیاری است. بسته‌ بندی کلاف‌ها و ورق‌های گالوانیزه به دلیل سهولت حمل و نقل و محافظت از سطح آن انجام می‌شود به همین دلیل از تسمه‌های فولادی استفاده می‌شود.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

تسمه‌های فولادی در واقع همان ورق‌های فولادی برشی به صورت نوارهای باریک و بلند است . این تسمه ها در خطوط بسته ‌بندی کاربرد دارند. هنگام باز نمودن تسمه از کلاف‌ها باید از کشش آن خودداری نماییم. زیرا در صورت پارگی ممکن است به اشخاص نزدیک به آن آسیب وارد شود.

انواع شیوه‌های بسته‌بندی ورق گالوانیزه

بسته‌ بندی کردن مانند سایر مراحل خرید و انتخاب محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب داری اهمیت بسیاری است. در این قسمت به انواع روش‌های بسته‌بندی ورق گالوانیزه خواهیم پرداخت. ورق گالوانیزه تولید شده پس از عبور از مرحله کنترل کیفی و تایید بازرسان این بخش وارد مرحله بسته‌بندی خواهد شد. در این مرحله برای بسته ‌بندی محصول نهایی از تسمه فولادی، تسمه گالوانیزه، ورق کاغذی، مقوا و پالت‌های چوبی استفاده می‌شود.ورق‌های گالوانیزه در مرحله پایانی فرایند تولید رول شده و با کمک تمسه ها محکم می‌شوند. تسمه‌ها در اطراف محصول به صورت محیطی و یا شعاعی پیچیده شده و از باز شدن رول محصول جلوگیری می‌کند.

نحوه بسته‌ بندی ورق گالوانیزه

نحوه بسته‌ بندی ورق گالوانیزه بر اساس نوع تسمه و متریال مصرفی به 5 دسته تقسیم می‌کنند.

1.بسته‌بندی 601 ورق گالوانیزه

یکی از ساده‌ترین نوع بسته‌ بندی ورق گالوانیزه است. در این حالت تنها لبه‌های داخلی و خارجی ورق محافظت می‌شود. مقدار ایمنی این روش به دلیل عدم پوشش‌های محافظ سطحی در درجه پایینی قرار دارد. با توجه به نگهداری ورق گالوانیزه به مدت طولانی در انبار این روش توصیه نمی‌گردد.

2.بسته‌ بندی 621 ورق گالوانیزه

این روش به دلیل پوشش کامل تمامی سطوح ورق گالوانیزه توسط ورق‌های محافظ یکی از پرکاربردترین روش‌ها می باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های این روش بهره گیری از کاغذهای ضد آب به منظور محافظت از لبه‌های داخلی و خارجی ورق است. با وجود این قابلیت می توان این محصول را در مدت زمان طولانی‌تری در انبار نگه‌ داریم. در این روش استفاده از دو تسمه محیطی و چهار تسمه شعاعی در محکم نمودن رول‌ها از استحکام بالایی نسبت به روش قبلی برخوردار است.

3.بسته ‌بندی 631 ورق گالوانیزه

این شیوه عملکردی مشابه با بسته‌ بندی 621 دارد. تنها تفاوت موجود بین این دو روش مصرف پالت چوبی در زیر رول‌های ورق گالوانیزه می باشد . استفاده از پالت چوب به دلیل جلوگیری از حرکت خود به خودی ورق‌ها و هم چنین سهولت جابجایی، حمل و نقل و صادرات محصول فولادی است.

4.بسته ‌بندی 641 ورق گالوانیزه

بسته‌ بندی 641 به دلیل پوشش دهی مخصوص ورق‌های گالوانیزه توسط کاغذ ضد آب به عنوان کامل‌ترین نوع بسته‌ بندی به شمار می‌آید. در این روش تمام سطوح ورق ، لبه‌های داخلی و خارجی کاور می گردد. از این رو می‌توان در مدت زمان طولانی‌تری در انبارها از ورق گالوانیزه نگهداری نمود. در این شیوه رول محصول با سه تسمه محیطی و شش تسمه شعاعی محکم می گردد. که ضریب ایمنی در حمل و نقل را افزایش می‌دهد. این روش بسیار پر هزینه است . نهایتا این روش برای مصرف برخی از کاربردها مقرون به صرفه نخواهد بود.

5.بسته ‌بندی 651 ورق گالوانیزه

این روش مانند روش سری 641 عمل می‌کند. با این تفاوت که از این روش بیشتر برای صادرات به کشورهای دیگر استفاده می‌شود. میزان محافظت سطحی و لبه‌ای در این شیوه در مقدار حداکثری خود قرار دارد. علاوه بر این به منظور تسهیل حمل و نقل ورق گالوانیزه، پالت چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه بر اساس استاندارد و قوانین مشخص انجام می‌گردد. عدم رعایت نکات مربوط به بسته‌بندی و هم چنین نکات ایمنی می‌تواند منجر به ایجاد خسارت با هزینه‌های گزاف شود. برخی از نکاتی که باید به آن‌ها توجه گردد تا آسیب‌های مالی و جانی کمتری شود به شرح زیر می‌باشند:

1. مراقبت از تسمه‌های فولادی

ورق‌های گالوانیزه رول توسط انواع تسمه‌ها محکم می شوند . تسمه‌ها در اثر کشیده شدن ممکن است پاره شده و موجب وارد شدن آسیب به کارگران شود. به منظور حمل و نقل و جابجایی محصول ضمن بهره مندی از ابزار مخصوص ، از کشیدن تسمه‌ها بر روی زمین پرهیز گردد.

2. استفاده از لوازم ایمنی

ایمنی در کار همیشه حرف اول را می‌زند . به همین منظور در بسته ‌بندی ورق گالوانیزه تمامی کارگران باید از کلاه ایمنی، دستکش، کفش مخصوص و عینک مناسب استفاده نمایند. به دلیل تیز بودن لبه‌های ورق و وزن بالای آن‌ها تجهیز نمودن کارگران به تمام وسایل ضروری است.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

3. دقت در هنگام انبارداری ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه در اثر مجاورت با رطوبت تخریب می‌شوند. توجه به نوع تهویه مناسب در انبارها از محصول در برابر شوره محافظت می نماید.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

سخن پایانی

ورق گالوانیزه به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی در صنایع گوناگون به خصوص صنعت ساختمان‌سازی شناخته می‌شود. لزوم بسته‌ بندی اصولی و بر اساس استاندارد این محصول می‌تواند در کیفیت مطلوب این محصول نقش به سزایی داشته باشد. شیوه‌های متفاوتی بر اساس میزان پوشش دهی و محافظت برای ورق‌های گالوانیزه وجود دارد.

بسته ‌بندی ورق گالوانیزه

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button