دوام و پایداری استنلس استیل

  • خانه / دوام و پایداری استنلس استیل

دوام و پایداری استنلس استیل

دوام و پایداری استنلس استیل ، استنلس استیل یک آلیاژ پایه فولادی است که در ساختار خود دارای حداقل مقدار 10 و نیم درصد کروم است.عناصر دیگری نیز در ساختار استنلس استیل ها حضور دارند که با توجه به میزان هر کدام از این مقادیر نوع آلیاژ استنلس استیل تشکیل می شود.

دوام و پایداری استنلس استیل

دوام و پایداری استنلس استیل ، ورق استیل با دوام و زیبا

استیل یکی از آلیاژهای آهن است که در ساختار آن از کروم استفاده می شود. از ابتدای تولید ورق استیل تا به امروز روش های بسیاری برای بالا بردن دوام این آلیاژ پیشنهاد و امتحان شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی میزان دوام ورق استیل و مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی بپردازیم. با آرتا استیل تهران همراه باشید.

دوام و پایداری استنلس استیل

دوام و پایداری استنلس استیل ، دلیل انتخاب ورق استیل

چرا تقاضا برای خرید ورق استیل با این سرعت رو به افزایش است؟ چه چیز ورق استیل را از دیگر مصالح ساختمانی مجزا می کند؟ چرا در مکان هایی با شرایط آب و هوایی خاص به قطع از ورق استیل استفاده می شود؟ برای دانستن پاسخ این سوالات در ابتدا لازم است با مفهوم زنگ زدگی آشنا شوید.

دوام و پایداری استنلس استیل

زمانی که فلزات در مجاورت با اکسیژن و رطوبت قرار می گیرند، واکنش ها شیمیایی در آن ها رخ می دهد . این موضوع باعث تخریب آن ها و از بین رفتن مقاومت آن ها می شود. با پیدایش استیل های ضدزنگ تحول عظیمی در پروژه های ساختمان سازی و تولید انواع وسایل ایجاد شد .این آلیاژ امروزه به یکی از مهم ترین مصالح ساخت و ساز تبدیل شده است.

دوام و پایداری استنلس استیل

عناصر تشکیل دهنده ی ورق استیل

همانطور که می دانیم ، حدود 11 درصد از ترکیب آلیاژ ورق استیل را کروم تشکیل می دهد. کروم مهم-ترین عنصر مورد استفاده در ترکیب ورق استیل است. این عنصر باعث ایجاد یک لایهی محافظ در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود. هرچه میزان استفاده از کروم بیشتر شود، مقاومت ورق استیل نیز افزایش می یابد. یکی دیگر از عنصرهای اصلی و ضروری در ساخت ورق استیل کربن است. کربن باعث افزایش استحکام کششی استیل و باعث سختی آن می شود.

دوام و پایداری استنلس استیل

نکته ی قابل توجه این است که با افزایش میزان کربن مقاومت استیل نیز بیشتر می شود اما در مقابل شکل پذیری آن کاهش می یابد. منگنز نیز در ساخت ورق استیل استفاده شده و باعث مقاومت آن در برابر گرما می شود. سیسیلیم از جمله عناصری است که میل زیادی به ترکیب با اکسیژن دارد. بنابراین تولیدکنندگان با استفاده از این عنصر در ساختار ورق استیل از سیسیلیم به عنوان عنصر اکسیژن زدا استفاده می کنند.

از دیگر عناصر کاربردی در ساخت این آلیاژ می توان به مولبیدن و نیکل نیز اشاره کرد. مولبیدن با کاهش شکنندگی استیل قابلیت سختی پذیری و مقاومت گرمایی آن را افزایش می دهد و نیکل نیز باعث افزایش سختی پذیری عمقی در استیل می شود.

دوام و پایداری استنلس استیل

نظر کارشناسان درباره ی دوام ورق استیل

یکی از کارشناسان مجله ی Stainless Steel Word پس از پژوهش های متعددی درباره ی دوام استیل های ضدزنگ و عملکرد خوبی که در طی سالیان طولانی از خود نشان داده اند چنین می نویسد:
چند وقت پیش در یک سفر کاری به کمبریج رفتم. در طول این سفر نتوانستم مقاومت کنم و شروع به گشت و گذار درون این شهر تحسین برانگیز که پر از بناهای شگفت انگیز بود پرداختم. گویی می شد تلاش سخت سازندگان را در تک تک اجزای این بناها مشاهده کرد. یکی از سازه هایی که مرا در حیرت و هیجان غرق کرد کلیسای دانشگاه کمبریج کینگ بود.
این بنا چنان مرا تحت تاثیر قرار داده بود که گویی می توانستم خود را در آن بیابم.

دوام و پایداری استنلس استیل

تنها زیبایی بی انتهای این بنا نبود که مرا به وجد آورده بود؛ تصور این که در قرن ها و یا حتی هزاران سال پیش، انسان ها بدون تجهیزات پیشرفته و فناوری های مدرن موفق به ساخت بنایی شده اند که تا به امروز دوام آورده است، به شکوه هرچه بیشتر این کلیسا می افزود.

دوام و پایداری استنلس استیل

امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که به سرعت تغییر می کند. در واقع، تغییرات یک جزء غیرقابل انکار از دنیا هستند و همه در تلاش برای به روز بودن هستند. ضمن تلاش برای حفظ و نگهداری آثاری که از گذشته به جا مانده است، امروزه تلاش سازندگان بر این است که سازه هایی را بسازند که برای مدتی طولانی ماندگار باشد؛ اما اینکه آیا این سازه ها در طی سالیان طولانی به چه شکل در می آیند و آیا تخریب می شوند را هیچکدام نمی دانند.

دوام و پایداری استنلس استیل

استیل در راه جهانی شدن

در واقع فکر می کنم که هیچ یک از سازندگان بناهای باشکوه و ماندگار تاریخ نمی دانستند که روزی سازه ی آن ها به یکی از شاهکارهای معماری جهان تبدیل می شود و تا قرن ها یا حتی هزاران سال بعد همچنان زیبا و باشکوه باقی می مانند.این راز بزرگی است که فقط زمان آن را آشکار می سازد.

ورق استیل یک فلز بادوام است اما من عقیده دارم که به صورت کامل از پتانسیل هایی که این فلز دارد، استفاده نمی شود. ورق استیل می تواند باعث ساخت بناهایی شود که در آینده به عنوان یک سازه ی معماری بزرگ از آن یاد شود. با توجه به خصوصیات جالب و کاربردی این آلیاژ از جمله قابلیت بازیافت، آینده ی بسیار روشنی برای استیل های ضدزنگ و استفاده ی هرچه بیشتر از این آلیاژ در زندگی روزمره انتظار می رود.

سخن پایانی

امروزه، ورق استیل به عنوان یکی از بادوام ترین مصالح ساختمانی محبوبیت بسیاری را بدست آورده است. این آلیاژ که عنصر پایه در آن آهن است، شامل درصد کمی از عناصر دیگر بوده که همگی به مقاومت آهن در برابر خوردگی، زنگ زدگی، تخریب و شکستگی کمک می کنند. با توجه به عملکرد خوبی که استیل های ضدزنگ در دهه های اخیر داشته اند، آینده ی بسیار روشنی برای این آلیاژ انتظار می رود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button