ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

  • خانه / ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر ، ورق استیل بدلیل خواص ذاتی که دارد امروزه تبدیل به یکی از محبوب ترین آلیاژهای پایه فولادی گردیده است . همچنین از این محصول در صنعت انرژی تجدید پذیر استفاده می شوند. در این مقاله با آرتا استیل تهران همراه باشید .

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر ، ورق استیل یا ورق های استنلس استیل

این محصولات در واقع مقطعی تولید شده با متریال استنلس استیل هستند که در بخش عمده ای از زندگی ما از قاشق، چنگال و ظروف آشپزخانه گرفته تا صنایع بزرگ شیمیایی و دارویی کاربرد فراوانی دارند.استیل ۳۰۴ ، یکی از پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل است.۳۰۴، مقاومت خوبی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و بسیاری از مواد شیمیایی است و همچنین کاربرد و مقاومت بالایی در محیط های صنعتی و محیط های دریایی دارد.

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

۱٫۴۳۰۱ با نام دیگر ۳۰۴ اصطلاحا یک فولاد نگیر است. (خاصیت مغناطیسی ندارد) فولاد استیل ۳۰۴ یه طور معمولا دارای ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل می باشد.استیل ۳۱۶ یا ۱٫۴۴۰۱ علاوه بر زنگ نزن بودن، خاصیت ضد اسید نیز دارد.فولاد L 316 و فولاد ۳۱۶Ti از ورق های استنلس مشابه ۳۱۶ هستند و با تغییر ناچیزی در میزان عناصر آلیاژی (نظیر کروم، نیکل و مولیبدن) بعضی از ویژگی های آن ها تغییر می کند.۳۱۶ حاوی ۲ تا ۳ درصد مولیبدن است.

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

کاربرد ورق استیل

ورق استیل در صنایع تولید شکر و در قسمت آسیاب های این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از صنعت های غذایی دیگری که‌این ورق ها در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. صنایع تولید روغن را می توان نام برد.در صنعت ساخت قطعات بزرگ برای کشتی سازی و همینطور ساخت پمپ، هم این ورق ها کاربرد دارند.مهمترین و معتبر ترین صنعت جهان یعنی پتروشیمی هم پر مصرف ترین صنعت ورق استیل می باشند.

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

در تولیدات سیمان، کاغذ و مواد شیمیایی نیز ورق استیل مورد استفاده قرار می گیرد.در صنعت ساخت قطعات بزرگ در کشتی سازی و همچنین ساخت پمپ، ورق استیل کاربرد دارد. پوشش بدنه و سقف و درب آسانسور (گرید ۴۳۰ و ۳۰۴). تولید پمپ، دریچه ها و تجهیزات شیمیایی و کاربردهای دریایی (گرید ۳۱۶) . ساخت قاشق – چنگال – کارد (گرید ۴۱۰).ساخت اثاثیه خانگی (گرید ۴۳۰) . تولید بدنه خودرو – کامیون – هواپیما .ساخت لوازم الکتریکی مانند ترانسفورماتورها ، ساخت تانکر های حمل مواد شیمیایی و سوخت

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

کاربرد ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

کمپانی بیوانرژی آبنگوا در ایالت کانزاس در ایالات متحده نیروگاه جدیدی را به منظور تولید سوخت مایع تجدیدپذیر از زیست توده سلولوزی تاسیس کرده است. این نیروگاه ترکیبی درخشان از تانکرها، برج ها و لوله های استنلس استیل است که در آن از تکنولوژی های انرژی تجدیدپذیر متعددی استفاده شداست.

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

این معنی است که این فولادها در این شاخه از صنعت نقش مهمی را ایفا می کنند. در حال حاضر انرژی های تجدیدپذیر را می توان به پنج دسته تقسیم بندی کرد: زیست توده یا بیومس، خورشیدی، باد دریایی، زمین گرمایی یا ژئوترمال و انرژی آبی. تمام این منابع تجدیدپذیر هستند و فولاد ضدزنگ نقش مهمی در کاربردهای کاهش مصرف انرژی دارد.

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر ، انرژی زیست توده

در فرآیند تولید بیوگاز ترکیبات خورنده ای به عنوان محصول جانبی تولید می شوند. در این نیروگاه ها برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات در شیرآلات، پمپ ها، لوله ها، اتصالات و تانکرهای دایجستر (مخازن هضم کننده لجن) از استنلس استیل استفاده می شود. استفاده از ورق استیل (ورق استنلس استیل) در ساخت تانکرهای داجیستر علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، برتری های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، ساخت این تانکرها فقط یک هفته طول می کشد و پس از پایان طول عمر تانک، فولاد ضدزنگ استفاده شده در آن همچنان ارزشمند است.

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

انرژی آبی

در صنعت انرژی آبی به علت دوام بالای ورق استیل و عدم نیاز به نگهداری، از این آلیاژ استفاده می شود. همچنین در این صنعت به منظور حفاظت از تجهیزات در برابر خوردگی آب دریا، سایش و آلودگی های بیولوژی از ورق استیل استفاده می شود.

انرژی ژئوترمال یا زمین گرمایی

انرژی آب گرم چشمه هایی مانند آبفشان ها (آتشفشان)، قدیمی ترین نوع انرژی تجدیدپذیری است که انسان ها از آن استفاده کرده اند. آبی که از منابع ژئوترمال به دست می آید بسیار داغ و است و به منظور افزایش ایمنی و طول عمر تجهیزاتی مانند مبدل های حرارتی، کندانسورها، لوله ها، فیلترها، پمپ ها و ولوها باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند استنلس استیل استفاده شود.

نمونه ای از انرژی ژئوترمال: آبفشان های شهر میدل تاون

انرژی بادهای دریایی

توربین های بادی دریایی در محیط های خورنده دریایی قرار دارند و باید در ساخت آن ها از مواد مقاوم در برابر خوردگی استفاده کرد. از این جهت در تجهیزاتی مانند پیچ و مهره ها، کابل های ایمنی، بالابر کشتی ها و اتصالات از فولاد زنگ نزن استفاده می شود. طول عمر توربین های بادی ساخته شده از استنلس استیل بالغ بر پنجاه سال است و به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

ورق استیل در صنایع تجدیدپذیر

انرژی خورشیدی

در نیروگاه های انرژی خورشیدی در پوسته داخلی و خارجی تانکرهای آب، ضربه گیرها، فریم ها و پیچ و مهره ها از استنلس استیل استفاده می شود. فولاد ضدزنگ در این کاربردها برای حداکثر انتقال حرارت به شکل های پیچیده ای تبدیل می شود. همچنین برای جذب حداکثری نور خورشید از پوشش های ارگانیک و پوشش های دیگری نیز استفاده می شود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button