ورق استیل آینه ای ، خواص و کاربردها

  • خانه / ورق استیل آینه ای ، خواص و کاربردها

ورق استیل آینه ای ، خواص و کاربردها

یکی از عمده ترین کاربردهای ورق فولادی استنلس استیل ، تولید ورق استیل آینه ای می باشد که در ایران اختصارا به آن ورق استیل نیز می گویند. ورق استیل آیینه ای نوعی آلیاژ آهنی است که در ترکیب آن علاوه بر کربن و تعدادی عنصر دیگر از عناصر کروم ، نیکل و مولیبدن نیز استفاده شده است.

ورق استیل آینه ای

یکی از ویژگی های اساسی در تعیین قیمت ورق استیل آینه ای ، طرح ، رنگ و شفافیت آن میباشد در نتیجه هنگام خرید این محصول  حتما این موارد را مدنظر قرار دهید.برای ساخت این محصولات از انواع آلیاژهای ورق استیل نگیر از جمله استیل 304 و استیل 316 استفاده می شود.

ورق استیل آینه ای

کاربرد بسیار این ورق های میرور در صنایع مختلف باعث شده است که این ورق های به صورت کویل استیل و در عرض های مختلف تولید و عرضه شود.بانک فولاد عرضه کننده انواع ورق استیل آیینه ای در ابعاد استاندارد کارخانه یا مطابق با ابعاد و اندازه های مد نظر شما عرضه می شود. برای سفارش و خرید این محصول و اطلاع از قیمت ورق استیل آینه ای میتوانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید. همچنین برای خرید ورق استیل آینه ای میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

ورق استیل آینه ای

ورق استیل آینه ای ، ورق استیل

مانند اینکه چگونه ورق استیل ۳۰۴ (گرید ۳۰۴) مقاومت خوردگی عالی دارد . یا اینکه استنلس استیل ۴۳۰ که آنیل شده و تنش آن گرفته شده سختی فوق العاده زیادی دارد.

ورق استیل آینه ای

ورق استیل چگونه تولید می شود ؟ توجه به این نکته که ما از چه نوع ورقی جهت نیاز و مصرف خود استفاده کنیم مستلزم دانستن خواص و مراحل تهیه و ساخت انواع این محصولات می باشد واینکه چگونه می توان آنها را اصلاح و بهینه کرد؟ در ادامه با آرتا استیل همراه باشید .

ورق استیل چیست؟

برای مطالعه فرایند تولید این محصول مهم است بدانیم ورق استیل چیست و چه چیز آن را از فولاد و ساده متمایز می سازد؟

می توان گفت یک تعریف اساسی این است که ورق استیل آلیاژی است حاوی آهن و عناصر متعدد دیگری چون نیکل، کروم، مولیبدن و کربن.

ورق استیل آینه ای

این آلیاژ نسبت به آهن خالص یا فولاد ساده از آهن و کربن در برابر خوردگی مقاوم تر است.
عنصرهای موجود در ورق استیل یعنی نیکل ، کروم و دیگر مواد افزودنی ، یک لایه اکسیدی غیر فعال در این آلیاژ ایجاد می کنند .

سطح براق و درخشان ورق استیل نسبت به استیل یا فولاد ساده، در برابر آسیب های محیطی بسیار مقاوم است و به همین دلیل آن را ورق استیل یا فولاد زنگ نزن می نامیم.

مواد خام

استنلس استیل زمانی شکل می گیرد که مواد خام نیکل، سنگ آهن، کروم، سیلیسیوم، مولیبدن و عناصر دیگر با هم ذوب شوند. این آلیاژ حاوی طیف متنوعی از عناصر شیمیایی اصلی است که وقتی با هم ترکیب می شوند، آلیاژی قدرتمند پدید می آورند.

نسبت های مختلف عناصر تشکیل دهنده ی استنلس استیل یعنی آهن، نیکل، کروم، مولیبدن و کربن تعیین کننده ی نوع استنلس استیل است.

نسبت آهن به عناصر دیگر نشان می دهد که

۱-لایه اکسیدی محافظ کننده محافظت کننده تا چه حد مقاوم است.

۲-فلز (استنلس استیل) در برابر مواد و محیط های خورنده ی خاص تا چه میزان مقاومت دارد.

۳-برخی خواص و ویژگی های مکانیکی دیگر نظیر سختی، نقطه ذوب، ضریب برشی و غیره به چه صورت هستند.


نسبت های متغیر اجزاء استنلس استیل، انواع مختلف آلیاژ استنلس استیل را به وجود می آورد. هر ترکیب ، معرف یک گرید استنلس استیل است، مثلاً  استنلس گرید ۳۱۶ یا استنلس استیل گرید ۴۲۰ و …

ورق استیل آینه ای

ورق استیل ۳۰۴

استیل ۳۰۴ از انواع فولاد زنگ نزن آستنیتی نگیر است که قابلیت کشش و مقاومت به خوردگی بالایی دارد. این استیل تحت استاندارد DIN آلمان با نام ۱.۴۳۰۱ نیز شناخته می‌شود.گرید ۳۰۴L ، نوع کم کربن است و گرید پرکربن این آلیاژ (۳۰۴H ) ، با مقدار کربن بالاتر ، برای کاربردهای دما بالا مناسب است. ساختار آستنیتی آلیاژهای گرید ۳۰۴ موجب شده است تا چقرمگی خوبی را حتی در دماهای پایین نشان دهند .

ورق استیل آینه ای

ورق استیل ۳۰۴ خشدار با استفاده از سنگ زنی ورق در جهات مشخص و ثابت، تولید می‌شود. به دلیل شیارهایی که در سطح آن ایجاد شده است، آلودگی‌ها و چربی‌های روی سطح آن مشخص نمی‌شود. اطلاعات بیشتر درباره ورق‌های استیل ۳۰۴

ورق استیل آینه ای

ویژگی های ورق استیل آیینه ای

از جمله ویژگی ها این محصول میتوان به ضخامت عالی و  وزن متناسب با ابعاد آن اشاره کرد. وزن آن حدودا 12 کیلوگرم می باشد که باتوجه به ابعاد ( طول 244 و عرض 122 سانتی متر ) و کاربردهایی که دارد ، وزن کاملا متناسبی می باشد. از دیگر مشخصات این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقاوم در برابر هرگونه خط و خش
  • مقاومت بسیار خوب در برابر تغییر رنگ در مواجه شدن با مایعات اسیدی
  • مقاوم نسبت به ترک خوردن و شکستگی در برابر ضربه و تغییرات دما
  • قابلیت جوشکاری و عملیات حرارتی بسیار خوب

انواع ورق استیل آینه ای

به طور کلی ورق استیل دکوراتیو را میتوان به دو دسته تقسیم کرد :

  • ورق استیل آینه ای طلایی
  • ورق استیل آینه ای نقره ای

مقاومت در برابر خوردگی

ورق استیل آیینه ای از مقاومت به خوردگی خوبی برخوردار می باشد و علت آن هم وجود حداقل 11 درصد کروم در آن می باشد که با افزایش کروم و افزودن نیکل و مولیبدن به آن ، این مقاومت بیشتر هم می شود.

کاربرد ورق استیل آینه ای

از جمله کاربردهای ورق استیل آینه ای و ورق استیل دکوراتیو میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • صنایع خودروسازی
  • کارگاه های حکاکی
  • برش لیزری
  • صنایع ساختمانی
  • صنعت دکوراسیون داخلی
  • ساخت نرده های استیل
  • صنایع غذایی
  • محیط های آزمایشگاهی

این محصول بدلیل ضد آب بودن در ساخت کابینت های آشپزخانه نیز کاربرد دارد. استفاده از این ورق استیل در ساخت کابینت باعث عمرطولانی و همینطور شستشوی سریع و راحت آنها با انواع مواد شوینده میشود.  به علاوه از ورق استیل دکوراتیو در ساخت آیینه آسانسورها و آینه های دکراتیو منازل نیز استفاده میشود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button