کاربردهای ورق استیل 316

  • خانه / کاربردهای ورق استیل 316

کاربردهای ورق استیل 316

کاربردهای ورق استیل 316 ، فولاد ضد زنگ یا ورق استیل بر اساس ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی در انواع مختلف تولید می‌شوند. ورق استیل 316 یا استیل صنعتی یکی از پر کاربردترین نوع ورق استیل در صنعت است و در گروه ورق‌های ضد زنگ جزء دومین استیل رایج به حساب می‌آید. ورق استیل 316 در بسیاری از صنایع با توجه به خواص قابلیت استفاده دارد. در این مقاله با آرتا استیل تهران همراه باشید .

کاربردهای ورق استیل 316

آشنایی با ورق استیل 316

پس از ورق استیل 304 ، پرمصرف‌ترین و رایج‌ترین نوع ورق فولاد ضد زنگ، ورق استیل 316 است. میزان مولبیدن موجود در این دو نوع ورق استیل موجب ایجاد تفاوت در آن‌ها شده است. مولبیدن در ورق استیل 316 باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. این خوردگی‌ها می‌تواند به صورت شکافی و یا ایجاد حفره در محیط‌های دارای کلر ایجاد شوند.

کاربردهای ورق استیل 316

قابلیت شکل پذیری و جوشکاری بالای ورق استیل 316 موجب شده تا در جریان فرایند نورد به صورت مشخص فرم دهی شده و به قطعات قابل استفاده در صنعت، ساختمان سازی و معماری و صنعت حمل و نقل به کار برده شود.مقدار مواد تشکیل دهنده ورق استیل 316 به صورت نسبت 18 به 8 درصد آلیاژهای کروم به نیکل است.

کاربردهای ورق استیل 316

استحکام و حفظ خواص مکانیکی در دمای بالا به دلیل وجود مولبیدن در ساختار این ورق فولادی است که باعث شده تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی از مقاومت بیشتری برخوردار باشد.این نوع ورق استیل به دلیل عدم وجود خواص مغناطیسی با نام ورق استیل نگیر نیز شناسایی می‌شود. این محصول در بسیاری از صنایع کاربرد داشته و از لحاظ قیمت با ارزش‌تر هستند.

کاربردهای ورق استیل 316

ویژگی‌های ورق استیل 316

جوشکاری: این ورق فولادی ضد زنگ دارای قابلیت جوشکاری بالایی است که به منظور افزایش مقدار مقاومت زنگ خوردگی در آن، عملیات جوشکاری دو مرتبه اجرا می‌شود. این کار موجب می‌شود تا در برابر پوسیدگی از مقاومت بهتری برخوردار باشند.

کاربردهای ورق استیل 316

مقاومت در برابر دمای بالا: ورق استیل 316 در برابر دمای نزدیک به 925 درجه سانتی گراد دارای مقاومت بالایی است.مقاومت در برابر خوردگی: اصل کار این نوع ورق ضد زنگ، مقاومت در برابر خوردگی است که با افزایش دما و بالا رفتن درجه حرارت مقدار این مقاومت نیز بیشتر می‌شود.

کاربردهای ورق استیل 316

در مقابل محیط‌های شیمیایی مانند صنایع عکاسی و نساجی از خود مقاومت نشان می‌دهند.مقاومت در برابر زنگ زدگی: داشتن استقامت قابل قبول در محیط‌هایی که دارای کلرید، اسید سولفوریک، هیدرولیک و … هستند از این ورق در برابر زنگ زدگی محافظت می‌کند.

کاربردهای ورق استیل 316

کاربردهای ورق استیل 316

ورق استیل یا ضد زنگ 316 در استانداردهای موجود برای محصولات فولادی با نام گرید دریایی شناخته می‌شوند. دلیل این نام‌گذاری کاربرد آن در محیط‌های نمکی با درجه بالا مانند نقاط ساحلی است. در اکثر مناطق دارای آب و هوای گرم این ورق دچار خوردگی شده و به رنگ قهوه‌ای در می‌آید.

یکی از کاربردهای ورق استیل 316 در تولید و ساخت قطعات و تجهیزات صنایع مختلف مانند نساجی، نفت و پالایشگاه است. علاوه بر این با توجه به خاصیت ضد اسیدی، این نوع ورق فولادی دارای مقاومت و استحکام بیشتری در برابر خوردگی است. با توجه به خاصیت غیر واکنشی آن در تولید و ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق استیل 316 به دلیل استفاده از نیکل و کروم برای ایجاد قابلیت ضد زنگ زدگی می‌تواند در برابر دماهای بالا از خود مقاومت نشان دهد. علاوه بر این مقاومت در برابر اسیدها، کلریدها و بازها موجب شده تا در صنعت غذا سازی بیشترین کاربرد را داشته باشد. این در حالی است که دیگر انواع ورق استیل با قرار گرفتن در این نوع محیط‌ها دچار حفره و خوردگی می‌شوند.

کاربردهای ورق استیل 316

علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان از ورق استیل 316 در موارد زیر استفاده نمود.

  • ساخت و تولید تجهیزات آزمایشگاهی و نیمکت
  • ساخت تجهیزات در صنایع داروسازی
  • اتصالات قایق
  • تولید پنل های معماری ساحلی، نرده و دستگیره
  • صنعت حمل و نقل به منظور تولید مخازن شیمیایی
  • استفاده به عنوان محافظ جوشکاری شده و قابل کاربرد در فیلتر کردن آب و معادن
  • تهیه و ساخت تجهیزات صنایع نفت و پتروشیمی
  • ساخت فنرها و اتصال دهنده‌ها
  • ساخت مبدل‌های حرارتی
  • تهیه و تولید تجهیزات صنایع غذایی
  • تولید قطعات کوره
  • ساخت تجهیزات عکاسی
  • استفاده در تولید تجهیزات خمیر کاغذ
  • به کارگیری در صنعت هوا و فضا به منظور تولید قطعات موتور جت
  • تولید قطعات دریچه و پمپ
کاربردهای ورق استیل 316

جمع بندی

ورق استیل 316 به عنوان یک ورق فولادی ضد زنگ یا نگیر از جمله پر‌کاربردترین و رایج‌ترین ورق‌های استیل مورد استفاده در بسیاری از صنایع است. این محصول به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که از خود در برابر خوردگی و زنگ زدگی نشان می‌دهد دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر ورق‌های استیل است. لازم به ذکر است به دلیل کاربرد گسترده این محصول و وجود انواع مختلف آن، قیمت و هزینه‌های ورق استیل 316 نیز متفاوت خواهد بود که بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیاز پروژه انتخاب و تهیه شود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل ، لوله استیل ، ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button